Τι μας απάντησε ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος

Η απάντηση του Κωνσταντίνου Μπογδάνου στο άρθρο με τίτλο:

«Το κακό χιούμορ της δημοσιογραφίας πολλές φορές γίνεται και επικίνδυνο»

Η εν λόγω φάρσα ανέδειξε τα εξής:

1 – Την στάση των ΟΠ απέναντι στο ενδεχόμενο να αναλάβουν όντως την υλοποίηση όσων λένε πως πιστεύουν. Ο φαρσέρ τους δίνει πράσινο φως να εφαρμόσουν το δικό τους πρόγραμμα και όχι του ΠΑΣΟΚ και εκείνοι αρνούνται.

2 – Τον οίστρο των ΟΠ να βρυχηθούν το ΟΧΙ τους σαν έτοιμοι από καιρό. Ο φαρσέρ τους λέει ρητά να μην δημοσιοποιήσουν κάτι και να αναμείνουν και δέυτερο τηλεφώνημα. Εκείνοι σε μία ώρα έχουν ήδη βγάλει δελτίο τύπου με τίτλο “Ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε.” Εάν περίμεναν θα πληροφορούνταν ότι πρόκειται περί φάρσας.

Εκπλήσσομαι και μόνο από την υπόνοια ότι υπήρξε σκοπιμότητα και εμπάθεια από μέρους μας προς τους ΟΠ. Φάρσες έχουν γίνει έως τώρα από την εκπομπή προς ΟΛΑ τα κόμματα του κοινοβουλίου.

Λυπάμαι που θεωρείτε ότι η αισθητική σας “κακοποιείται” από τη διάθεσή μας να μπούμε στα παρασκήνια της εξουσίας και να δείξουμε το πώς πραγματικά λειτουργούν τα πράγματα, πίσω από τις κάμερες και χωρίς επικοινωνιακό μακιγιάζ. Λυπάμαι επίσης που δεν βρίσκετε κανένα στοιχείο χρήσιμης πληροφορίας στο αποτέλεσμα της δουλειάς μας.

(Σημειώνω ότι η φάρσα ως είδος δεν είναι γκροτέσκο. Δεν πρέπει καλά και ντε να “βγάζει γέλιο”.)

Και υπεραμύνομαι του δικαιώματός μας να εκθέτουμε τους θιασώτες της εξουσίας (δημόσια πρόσωπα και ΟΧΙ ανώνυμους πολίτες), αλλά και τους συναδέλφους δημοσιογράφους που άκριτα παίζουν ειδήσεις χωρίς να τις διασταυρώνουν. Επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχει καμία εμπάθεια στις πράξεις μας. Κι ούτε αυτοσκοπός μας είναι τα νούμερα.

Οι καταστάσεις υφίστανται. Εμείς – με μέθοδο συχνά αιρετική και αμφιλεγόμενη – τις αναδεικνύουμε. Σε αυτό αποσκοπεί το κάθε τηλεφώνημά μας. Αν δεν σας αρέσει αυτό που ακούτε, αλλάζετε σταθμό.

Επίσης, και μόνο ότι ανεβάσαμε τη φάρσα στο youtube (από όπου την πήραν όσοι την πήραν) αποτελεί ρητή ανάληψη της ευθύνης από μέρους μας. Ευθύνη που αναλάβαμε, άλλωστε, και δια της εκπομπής λέγοντας “εμείς το κάναμε” και παίζοντας το ηχητικό.

Μεταμέλεια δεν δηλώνεται, μεταξύ άλλων διότι η ηθική αθέτηση των συμπεφωνημένων (ακόμα και με τον φαρσέρ που εκείνοι δεν αντιλαμβάνονται ως φαρσέρ) ανήκει στους ΟΠ. Ήμουν πιο πάνω σαφής.

Τέλος, μου κάνει εντύπωση όταν μυαλά ανοιχτά και προοδευτικά σοκάρονται (διότι περί αυτού μάλλον πρόκειται) και αντιδρούν ότι κάποιοι μετέρχονται “ευέλικτων” μέσω για να απεκδύουν (στο βαθμό που τα καταφέρνουν) το αγκυλωμένο και ξύλινο πολιτικό μας σύστημα από τα φτιασίδια και τις κοροϊδίες του.

Να είστε καλά.

ΚΜ

17 Σχόλια

  1. Κάκιστο humor επιπέδου star channel, ανάξιο σχολιασμού….

  2. Κωνσταντίνε, ευχαριστούμε που μπήκες στον κόπο να απαντήσεις.
    1. Πιστεύεις ότι η απάντηση των Ο.Π. σημαίνει απαραίτητα άρνηση της εφαρμογής των θεσεών τους; Προφανώς τη δεδομένη στιγμή δε θεωρούν το πλαίσιο κατάλληλο για συνεργασίες. Και οι συνεργασίες δε γίνονται από τη μία στιγμή στην άλλη χωρίς να έχουν συμφωνηθεί κάποιοι βασικοί άξονες δράσεις
    2. Το ότι έβγαλαν άμεσα δελτίο τύπου μπορεί να μη οφείλεται στη βιάση τους να πουν το όχι. Ήδη το κλίμα είχε δημιουργηθεί με την προσέγγιση του ΠΑΣΟΚ στη Βασιλάκου. (Δε θέλω να κρίνω αν η αρνητική τους στάση είναι σωστή ή όχι). Ίσα-ίσα (μπορεί να ισχυριστεί κάποιος) το ότι βγάζουν άμεσα δελτίο τύπου δείχνει τα γρήγορα αντανακλαστικά ενός μικρού κόμματος που έχει αποφασίσει για τη θέση του.
    2. Εκθέτοντας δηλαδή τους Ο.Π. τώρα καταλάβαμε πως λειτουργούν παρασκηνιακά τα πράγματα; Πού βρίσκεται δηλαδή το παρασκήνιο; Ποιο είναι το μεμπτό στη συγκεκριμένη περίπτωση; Το ότι έπευσαν να βγάλουν δελτίο τύπου χωρίς πρώτα να εξακριβώσουν αν είναι αληθές; Νομίζω ότι δήλωσαν πως πήραν τηλέφωνο στο γραφείο του κ. Γερουλάνου για να διαπιστώσουν την εγκυρότητα της πρότασης (τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται). Τέλος πάντων.
    3. Αν αισθάνεστε σταυροφόροι κατά του αγκυλωμένου συστήματος (και δεν το λέω ειρωνικά) νομίζω ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι αγώνα. Το να σκαρώνετε μια φάρσα, η οποία δε διαφέρει από ό,τι όντως θα μπορούσε να συμβεί, μου θυμίζει τον Μάκη με τις κρυφές κάμερες και την αυτοαναγόρευσή του σε τιμωρό των διεφθαρμένων.
    Φιλικά, Β.Λ.

  3. κάλλιστα μπορεί να μην ήταν και τόσο φάρσα, να ήταν ένα ακόμα επικοινωνιακό χτύπημα στην άνοδο των ΟΠ, εκθέτοντάς τους άμα τσιμπούσαν, όπως και τσίμπησαν. Και θα εκτίθονταν όποια και να ήταν η απάντησή τους θετική η αρνητική, μια και όπως φάνηκε διχάστηκε ο κόσμος που τους στηρίζει σε υπερ του όχι τους και κατά του όχι τους. Εγω είμαι υπέρ του όχι τους

    Σε περιπτωση μάλιστα θετικής απάντησης θα ήταν και μια καλή βολιδοσκόπιση για μελλοντικά σχέδια αφομοίωσής τους και εξουδετέρωσής τους από το ΠΑΣΟκ, αλά Ευθυμιόπουλο. Αλλωστε η φάρσα εμπεριείχε (ή τουλάχιστον βασίστηκε σε) πραγματικό γεγονός: την σχετική προταση του ΠΑΣΟΚ για υφυπουργείο στην Μαρία Βασιλκάκου την οποία αρνήθηκε μετά από επικοινωνία με τους ΟΠ

  4. Η τοποθέτηση των ΟΠ δημοσιοποιήθηκε μόνο από τη στιγμή που *η κρατική ΝΕΤ στις 6μμ* ανακοίνωσε πως το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε _πρόταση στους ΟΠ για συμμετοχή στην κυβέρνηση_, πυροδοτώντας προφανή ερωτήματα σε όλα τα ΜΜΕ και βέβαια στους πολίτες.

  5. Περαιτέρω απάντηση έπεται. Αντιδρώ μόνο στο σχόλιο του Alex. Φίλε μου, δεν έχεις καταλάβει τίποτα. Το θέμα εδώ δεν είναι το χιούμορ. Είναι το παρασκήνιο.

  6. Kirie Mpogdane, esis den exete katalavei tipota!
    Pio xioumor kai prasina aloga?
    Me pio dikaioma, me pia ithiki (an kserete tin leksi), paizete me sovara themata?
    Pios sas «exrise» iperano (katastaseon, pragmatikotitas, ithous [ante pali me tis agnostes lekseis])?
    I dimosiografia ine gia na parousiazei tin pragmatikotita, oxi na tin xeiragogei kai na tin katefthinei!
    Alla, vevea, exete tosi isxi (distixos), pou exoune fouskosei ta miala sas, kai nomizete oti mporite na to paiksete Theoi kai krites ton panton!

    @feleki klp.
    Den exei noima aftos o dialogos. O «kirios» Mpogdanos kai to sinafi tou, ine «mastores» sto na xirizonte tin «glosa». Oti kai na tous pite, tha sas apantisoun aristotexnika! Afti eks’allou ine i «texni» tous. Apla deste ti orea apantisi tha grapsoun se mena. Tin perimeno… tha ine mikri kai «periektiki», tha ine makroskelis kai epeksigimatiki… Tha doume (an doume….)
    I alithia den alazei. Ta anithika anthroparia tis dimosiografias (tha trizoun pola kokala me aftin mou tin ensomatosi stous kolpous tis Dimosiografias) den «kolonoun» pouthena kai nomizoun oti exoune Iero xreos apo ton Theo, na peksoune me tin pragmatikotita kai na tin diamofosoun opos aftoi theloun.
    Eks allou, exoune (distixos) kai tin pita kai to maxeri… Aftoi kivernane tin Ellada simera. Anevazoun kivernisis, kanoun/alazoun/anathetoun ipourgous…

    PS1. Skeftite mono na ixan «tsimpisei» oi Oikologoi, kai na legane nai…
    PS2. Gia na min pareksigitho, den ime psifoforos, oute ton O.P. oute tou PASOK, alla afti i gaidouria, pou theloune na mas tin perasoun kai san «farsa» mou tin edose!

  7. > Περαιτέρω απάντηση έπεται.
    Πότε δηλαδή? Όταν την μελετήσετε καλά με τους επικοινωνιολόγους σας? Τι σόι σχόλιο είναι αυτό?
    Άμα είσαι μάγκας, πες το εδώ και τώρα! Όχι αύριο!

  8. Η κατάσταση είναι απλή. Νέα κυβέρνηση, νέα κοπή της πίτας της κρατικής διαφήμισης. Ο Κωστάκης είναι μαριονέτα, απλός ο Θανασάκης πρέπει να ταϊσεί την Αννούλα και το πράσινο μηντιακό παρακράτος έπιασε δουλεία για να αποδείξει ότι ο Αυριανισμός ζει και μας οδηγεί και χωρίς Κουρή.

  9. Εγώ έχω καταλάβει ότι πολύ εύκολα μπορεί ένα μικρό κόμμα να βολευτεί πίσω από τον ‘εύκολο’ ρόλο της στείρας αντιπολίτευσης αλλά μόλις τα πράγματα απαιτήσουν μια πιο ‘έμπρακτη’ απόδειξη όσων λέγονται τότε υπάρχει μια άτακτη οπισθοχώρηση πίσω από ρηχές συνωμοσιολογικές θεωρίες τύπου ‘θέλουν να μας αφομοιώσουν’, ‘θέλουν να μας εκμεταλλευτούν’ κτλ. Και μετά συνεχίζουν οι κορόνες του ‘κακού δικομματισμού’ που έχει καταστρέψει τη χώρα και άλλα πολεμοχαρή!
    Από την άλλη ίσως αυτό να είναι και η απάντηση στο γιατί τα μικρά κόμματα παραμένουν ‘μικρά’! Γιατί δεν είναι σε θέση να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και στις ανάγκες των καιρών και κατά συνέπεια δεν πείθουν.
    Όσο για το χιούμορ, μάλλον θα συνεχίσω να υποστηρίζω την ελευθερία στη σάτιρα σε οποιαδήποτε μορφή της. Εξάλλου τα γεγονότα ερμηνεύονται πάντα ανάλογα με την πλευρά που τα βλέπει ο καθένας. Η ελευθερία στην έκφραση όμως καλό είναι να θεωρηθεί αδιαπραγμάτευτη.

  10. @sia
    > γιατί τα μικρά κόμματα παραμένουν ‘μικρά’! Γιατί δεν είναι σε θέση να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και στις ανάγκες των καιρών και κατά συνέπεια δεν πείθουν.
    Afto tha eprepe na to grafame se mia tampela kai na to kremagame ekso apo ta grafeia ton mikron komaton (entos kai ektos tis Boulis) (oxi oti kai sta megala den tha ekane kalo, alla leme tora…) oste na to vlepoune KATHE MERA, mpas kai valoune mialo!

    Apo tin alli, den simfono me afto pou lete gia to xioumor. Me merika pragmata «den epitrepete» na pezeis. An diladi ton eperne kapios ton k. Mpogdano kai tou elege oti xtipise ena autokinito to paidi tou kai pethane ston dromo gia to nosokomio epidi argise na erthei to asthenoforo, tha itane xioumor gia ta kakos keimena tis igias stin Ellada? Eleos!

  11. Ηθικολογικό και «με δυο σταθμά» κρίνω τον πανικό του φελεκίου σε αυτή την περίπτωση. Όταν γελούσαμε δηλαδή με την φάρσα της Ελληνοφρένειας στον Αντώναρο ήταν κούκλα και τώρα που έγινε στους Ο.Π. είναι πανούκλα. Το ατελείωτο κράξιμο στον Παπανδρέου για τα ελληνικά του, το πέσιμο από το ποδήλατο και το ποιος ήταν ο πατέρας του (κάνει και αστείο ήχο ΓΑΠ που τον χαρακτηρίζει μας είπατε) είναι σάτιρα και ελευθεροστομία, όμως το να πειράξεις τους ντελικάτους οικολόγους αποτελεί έγκλημα και πρέπει να παρέμβει η επιτροπή δεοντολογίας.
    Όσο για το επιχείτημα ότι δεν είναι φάρσα αφού «παίζει με ένα σοβαρό θέμα» ή «παραποιεί την πραγματικότητα» (ή όποιο τελοσπάντων είναι το επιχείρημα του Βασίλη που δεν το κατάλαβα) και συνεπώς δεν μπορεί να είναι διαφωτιστικό, σας θυμίζω την περίπτωση του θετικού επιστήμονα που έγραψε άρθρο με τυχαία συρραφή συγκεκριμένων λέξεων σε έγκριτο περιοδικό κοινωνικής θεωρίας.
    http://www.ekathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_11_01/02/2009_301728
    Η περίφημη φάρσα του Σοκάλ υποδύθηκε ότι ήταν ένα σοβαρό άρθρο και καθώς μπήκε στο περιοδικό απεκάλυψε τουλάχιστον την αδυναμία αξιολόγησης συγκεκριμένου ειδους κειμένων πάνω στο μεταμοντέρνο και συνεπώς την αντιεπιστημονικότητά τους.
    Η φάρσα με τους Ο.Π. μας έδειξε συγκεκριμένα πράγματα για τον τρόπο που λαμβάνουν πολιτικές αποφάσεις ( και όχι πως θα αντιδρούσαν αν μαθαίναν ατύχημα του παιδιού τους ή πώς μπινελικώνουν τον γκόμενο της γυναίκας τους) που δεν θα τα μαθαίναμε αν δεν είχε γίνει η συγκεκριμένη φάρσα.

  12. Πώς λοιπόν, λαμβάνονται οι αποφάσεις; Για να καταλάβω. Δηλαδή δε σε πείραξε η επικοινωνιακή κίνηση του ΠΑΣΟΚ να πάρει τηλέφωνο την Τρίτη τη Βασιλάκου, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση και συμφωνία με τους Ο.Π. Επειδή ο ΓΑΠ θεωρεί καλό να συμμετέχουν οικολόγοι στην κυβέρνηση αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρξει ένα συμφωνημένο πρόγραμμα δράσης και από τις δύο πλευρές. Θα της έδινε εν λευκώ τη θέση;
    Αν θεωρείς ότι τέτοιου τύπου φάρσες αποκαλύπτουν το παρασκήνιο, βοηθούν και βελτιώνουν την κρίση του πολίτη τότε ποτέ δεν πρόκειται να απαλλαγούμε από δημοσιογράφους τύπου Μάκη και Θέμο. Θα ήθελα να δω τι θα αποκαλύψει η επόμενη φάρσα σε στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
    Β.Λ.

  13. @Στόγιας

    Με την διαφορά ότι α. Η ελληνοφρένεια έχει χτυπήσει τους πάντες ακόμα και οικολόγους, ο Θανασάκης είναι μισθοφόρος β. Η σάτιρα ειναι καλύτερη προς τους ισχυρούς και όχι προς τους αδύνατους γ, όπως έγραψα παραπάνω ο Θανάσης πεινάει και ο ΓΑΠ έχει την κουτάλα και δ. ο Σοκαλ είναι άλλη υπόθεση γιατί φανερώνει όχι την ασυναμία του μεταμοντέρνου αλλά το πόσο τρύπιο είναι το editorial process στις κοινωνικές σχέσεις (ο Σοκαλ δεν αναφέρει επίτηδες ότι το άρθρο του δεν ακολούθησε τα standards του editorial process του περιοδικού αλλά πήγε απευθείας για δημοσίευση λόγω της φιλίας του με τον editor (αντίστοιχες ανοησίες έχουν κάνει και μεγάλα περιοδικά του θετικιστικού χώρου).

  14. Βασίλη δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι ρωτάς για το τι θα έπρεπε να με πειράξει στην κίνηση Παπανδρέου προς Βασιλάκου. Και επίσης δεν καταλαβαίνω πώς το συγκρίνεις με την ενόχλησή σου από τι φάρσα.

    Ο Παπανδρέου έκανε πρόταση προς το συγκεκριμένο πρόσωπο που η καταξίωσή του (από ότι διαβάζω γιατί όπως φαντάζομαι και οι περισσότεροι δεν τη γνώριζα) ξεπερνάει αυτή του απλού μέλους των Ο.Π. Είχαν προσωπική επαφή παλαιότερα κλπ.
    Ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο συμετέχει στους Ο.Π. έχει πιθανόν ένα στοιχείο Μακιαβελισμού από πλευράς Πασοκ αλλά δε βλέπω πού είναι το έγκλημα. Για πολιτικά κόμματα μιλάμε όχι για τα Παιδικά Χωριά ΣΟΣ.

    Εκτός αν πια αν με μια αριστερίστικη λογική το να σε καλούν να πάρεις μια ανώτερη διοικητική θέση από όπου μπορείς να επηρρεάσεις πράγματα ισοδυναμεί με έκθεση στο μίασμα από όπου πρέπει να απομακρυνθείς ταχέως.
    Στην ιστορία με τη Βασιλάκου, η ηγεσία του κινήματος της ζήτησε να αρνηθεί την πρόταση, πράγμα το οποίο και έγινε. Η ίδια η Βασιλάκου μετά τις διχογνωμίες που προκλήθηκαν φαίνεται να παίρνει την ευθύνη της άρνησης πάνω της, ότι δηλαδή αρνήθηκε για προσωπικούς λόγους που έχουν να κάνουν με την καριέρα της στην Αυστρία. Από εκεί και πέρα όμως κρατάει σαφείς αποστάσεις από την απόφαση των Ο.Π. και στην ουσία ζητάει να ξανασκεφτούν άμεσα την στάση τους.

    Τι αποκαλύπτει όμως η ιστορία με τη φάρσα που παίρνει την πραγματική πρόταση και την πολλαπλασιάζει δίνοντας το υπουργείο στους οικολόγους; Προεκλογικά οι Ο.Π. μιλούσαν ότι επιθυμούν τις συνεργασίες. Μήπως ήταν τελικά τα λόγια αυτά «σειρήνες» για τους ψηφοφόρους πού ήθελαν μια επιστροφή του Πασοκ υπό όρους καθώς δεν το εμπιστευόντουσαν αλλά και δεν ήθελαν να ψηφίσουν αριστερά; Δηλαδή αν το Πασοκ είχε πάρει 149 έδρες και οι οικολόγοι 8 πόσες προγραμματικές συγκλίσεις θα μπορούσαν να γίνουν μέσα στη βία των διαπραγματεύσεων για το σχηματισμό κυβέρνησης; Αν δυσκολεύονται να συνεργαστούν τώρα δίχως τη δαμόκλειο της κυβερνητικής συνεργασίας, όπου ανά πάσα στιγμή αν έβλεπαν ότι αυτά που προσπαθούν να κάνουν δεν περνάνε θα μπορούσαν να φύγουν με το κεφάλι ψηλά, πώς θα ήταν μια συνεργασία; Φοβάμαι γεμάτη σύνδρομα και αναποτελεσματικότητα, εκβιασμούς και τσιριμόνιες.
    Οι Ο.Π. είναι αυτοί που έφεραν ένα νέο λόγο στο πολιτικό σκηνικό, ρεαλιστικό σε σχέση με την εξωτερική πολιτική, συγκεκριμένο και τεχνικό σε σχέση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του σήμερα. Θέλω να πιστεύω ότι η δυστοκία που επέδειξαν αυτές τις μέρες είναι αποτέλεσμα της πικρίας τους για το μέτριο εκλογικό αποτέλεσμα και ότι σύντομα θα αναθεωρήσουν τη στάση τους.

    Νομίζω Βασίλη ότι πίσω από την ψιλοϋστερία σου για τη συγκεκριμένη εκπομπή βρίσκεται η ενόχλησή σου για την απαξίωση των Ο.Π. Το πολιτικό θέμα λοιπόν σε αυτή την περίπτωση είναι ο ρόλος τους και το μέλλον τους και όχι η επιτροπή δεοντολογίας.

  15. Προς Θ.Σ. : Δεν είναι όλοι αργόσχολοι με άπλετο χρόνο για αναμασήματα και φλυαρίες επειδή κάτι τύποι σαν εσένα αρνούνται να σκεφτούν αυτά που διαβάζουν. Και τα «μα είσαι μάγκας» κτλ αλλού. Σε προαύλια δημοτικών, φερ’ιπείν. Όχι εδώ.

    Προς Βασίλη : Φίλε, άσχετα με τις πολιτικές διαφωνίες μας, αν ήμουν στη θέση σου θα με προβλημάτιζε λίγο το επίπεδο ορισμένων εδώ μέσα. Το feleki έχει αξία ως χώρος δημοκρατικού διαλόγου, νομίζω. Όχι ως πεδίο χολής.

    Προς όλους : Καθένας διαθέτει κρίση και γνώμη. Θα επιμείνω μόσο σε αυτό: Σκοπιμότητα δεν υπήρξε. Αν θέλει κάποιος να θεωρήσει το όλο θέμα χοντροκοπιά, δεκτό. Μέχρι εκεί όμως.

  16. 2 μέρες σου πήρε… τόσο δύσκολο ήταν;
    Και στο κάτω – κάτω, δεν απάντησες και τίποτα… τόσο «»πολυάσχολος»» είσαι;;

    > κάτι τύποι σαν εσένα αρνούνται να σκεφτούν αυτά που διαβάζουν
    Tώρα έγινες και ο ψυχαναλυτής μου; Μπράβο….

    > Και τα “μα είσαι μάγκας” κτλ αλλού.
    Μπα; Μόνο εσύ μπορείς να μας κάνεις τον … νταή;
    Έχεις την αποκλειστικότητα;

    > Μέχρι εκεί όμως.
    Σιγά! … Θα μας δείρεις κι όλας;

  17. Ψυχραιμία, κύριοι! Το πράγμα έχει αρχίσει και φτηναίνει επικίνδυνα.

Αφήστε απάντηση στον/στην Servitoros Ακύρωση απάντησης