«Αμεσοδημοκρατική» καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Του Β.Λ.

Διαδόθηκε ιδιαίτερα με τους αγανακτισμένους. Ένα μεγάλο κομμάτι των πολιτών γοητεύτηκε με τη διαδικασία. Πολλοί φαντασιώθηκαν την αρχαία Αθήνα. Αναφέρομαι στην «αμεσοδημοκρατία», την αυτοοργάνωση, τα τοπικά συμβούλια και τη δυναμική που απέκτησαν στις συνειδήσεις των ανθρώπων μετά από τις μαζικές κινητοποιήσεις στο Σύνταγμα.

Όπως όμως αποδεικνύεται, μετά την απόφαση των γονέων στο Χαλάνδρι για αποκλεισμό από την εκπαίδευση των Ρόμα, το δίκιο των πολλών μπορεί να έχει και δυσάρεστα αποτελέσματα. Γιατί ωραία είναι όταν αποφασίζουμε να φτιάξουμε ένα πάρκο στην τσιμεντόχτιστη Αθήνα, καλές είναι και οι καταλήψεις -αμεσοδημοκρατικά – θεάτρων για να απελευθερωθεί η έκφραση, όμως μερικές φορές η εφαρμογή πλειοψηφικών αποφάσεων τοπικών ομάδων φέρνουν τον αποκλεισμό μειονοτήτων και τη διάκριση λόγω χρώματος, φυλής, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων κλπ. Και σε μια τέτοια περίπτωση οι υποστηρικτές της «αμεσοδημοκρατίας» στέκονται αμήχανα και δυσκολεύονται να δώσουν απαντήσεις.

Για μένα η απάντηση είναι ξεκάθαρη: σε μια ευνομούμενη πολιτεία ο νόμος είναι αυτός που θα προστατεύσει τον αδύναμο και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να εφαρμόζεται. Ο νόμος που έχει ψηφιστεί από την εκλεγμένη με δημοκρατικές διαδικασίες Βουλή. Και αγώνας που πρέπει να δίνεται είναι όχι για να δημιουργηθεί ένα άλλο τοπικό συμβούλιο ή τοπική συνέλευση που θα αναιρέσει την απόφαση του αντίπαλου στρατοπέδου, αλλά για να εφαρμοστεί ο νόμος. Αλλιώς οδηγούμαστε σ’ ένα φαύλο κύκλο διαμάχης που τελικά χαμένη θα βγει η ίδια η μειονότητα (στην περίπτωσή μας οι Ρομά) και τα ανθρώπινα δικαιώματα θα πάνε περίπατο.

Δυστυχώς ζούμε πια μια έντονη αμφισβήτηση ως και ανοιχτή καταπάτηση χωρίς κυρώσεις, των νόμων. Κινήσεις πολιτών από το «Δεν πληρώνω» μέχρι και «κίνημα» της Κερατέας προωθούν το νόμο του πλήθους, της μάζας και συμβάλουν στην αποσύνθεση της κοινωνικής συνοχής η οποία εδράζεται και στη τήρηση των νομοθεσίας.

Οι μειοψηφίες έτσι συνθλίβονται, στοχοποιούνται και παρασύρονται ολοένα και περισσότερο στο περιθώριο.

Όπου το κράτος απουσιάζει, αναλαμβάνουν δράση όσοι θεωρούν ότι νόμος είναι το δίκιο το δικό τους. Μόνο που υπάρχουν πολλά «δίκια» και αυτό που θα υπερισχύσει πολλές φορές δε συνάδει με το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Οι γονείς στο Χαλάνδρι είναι απόδειξη ότι όταν η συζήτηση στο επίπεδο της κοινωνίας διεξάγεται με μανιχαϊστικούς όρους, με όρους «ηθικής» πάντα θα εφευρίσκονται οι κακοί.

Advertisements

7 Σχόλια

  1. με την ευκαιρία – το Χαλάνδρι είτε δεν έχει γονείς που ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ – ΔΗΜΑΡ – ΚΚΕ – Οικολόγους είτε έχει και απλώς είναι και αυτοί αμεσοδοημοκρατικά ρατσιστές…

  2. «Όπου το κράτος απουσιάζει, αναλαμβάνουν δράση όσοι θεωρούν ότι νόμος είναι το δίκιο το δικό τους. Μόνο που υπάρχουν πολλά «δίκια» και αυτό που θα υπερισχύσει πολλές φορές δε συνάδει με το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα»
    —————————————————–
    Α , γειά σου !

  3. Ευνομούμενη πολιτεία σημαίνει ένα άτυπο κοινωνικό συμβόλαιο σεβαστό από όλους. Περιλαμβάνει νόμους, αρχές ακόμα και κρατική βία και καταστολή. Υπάρχουν ρόλοι και κανόνες. Στη δική μας περίπτωση έχουμε «νομιμοποιήσει» τη βία του δυνατότερου και αποτελεί πολιτική πρόταση κόμματος η ανυπακοή.. Κάτι μάλλον πάει στραβά..

  4. Φυσικά να παραμείνουν τα γυφτάκια. Βέβαια, αν βρωμάνε διαρκώς στα 20 μέτρα, βαράνε αδιακρίτως, δεν πατάνε, κλέβουν διαρκώς, τότε εισαγγελέας, κοινωνική λειτουργός, φυλάκιση των γονέων επί αμέλεια και ίδρυμα προστασίας. Ο νόμος λειτουργεί και για την προστασία τους (άρα απαράδεκτοι οι λοιποί γονείς) και για την προστασία των άλλων (άρα απαράδεκτοι οι γύφτοι). Σύμφωνοι;

  5. Μία παρατήρηση ..ο όρος » μειονότητα» νομίζω οτι δεν μπορεί να χρησιμοποίειται με ευκολία.

  6. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί μια ομάδα να κάτσει κάτω και να αποφασίσει αμεσοδημοκρατικά για τα πάντα, δεν μπορούν να τεθούν όλα σε ψηφοφορία, και μάλιστα με την απλούστατη μέθοδο διαδικασίας λήψης αποφάσεων της απόλυτης πλειοψηφίας. Δεν μπορούμε να αποφασίσουν 10 άνθρωποι για το αν πρέπει να πλκώσουν στο ξύλο, ή ακόμα και να σκοτώσουν έναν εντέκατο για κάτι που έκανε. Για αυτό υπάρχει το σύνταγμα. Μία χάρτα κανόνων που θέτει ρητά ποια ζητήματα δεν μπορούν να τεθούν σε μια τέτοια διαδικασία.
    Ένα άλλο θέμα τίθεται με την υποκατάσταση των θεσμικών οργάνων από ομάδες πολιτών που αποφασίζουν για κάτι αμεσοδημοκρατικά. Για παράδειγμα, 100 άτομα στο Παγκράτι που ονομάζονται κίνηση πολιτών και παίρνουν μια απόφαση, δεν μπορούν να υποκαθιστούν ή να αντιπροσωπεύουν το σύνολο των πολιτών του Πγκρατίου, είναι και να μιλούν εξ ονόματός τους!

  7. Ο κ. Φύσας σχολίασε, μόλις πριν, για τον αστικό μύθο τής αύξησης των αυτοκτονιών λόγω …Μνημονίου. Πιστεύω, ότι θα πρέπει να το κάνετε κεντρικό θέμα, εσείς που έχετε βήμα στην κεντρική ραδιοφωνική και διαδυκτιακή δημοσιογραφική σκηνή. Πρόκειται για την διακομματική σημαία του Λαϊκισμού. Επειδή δεν βρήκα που αλλού να το σχολιάσω, βάζω εδώ ένα σχετικό ποστ με αρκετές πληροφορίες περί του θέματος:

    «Τεράστια αύξηση αυτοκτονιών στον… βωμό του Λαϊκισμού: 2500 είπε η Δούρου, 3000 ο Μίκης! (βίντεο)»- http://gkdata.gr/?p=20967
    Ιουνίου 19th, 2012

    UP_DATED, 10/8/12: Στις 4000 τις έφθασε ο Alpharadio

    Όλα ξεκίνησαν από μια «ξεκρέμαστη» ΥΠΟΘΕΣΗ του αρχι- λαϊκιστή Λοβέρδου, στις 22 Σεπτεμβρίου 2011: «Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε πως τα τελευταία στατιστικά στοιχεία (από τους πέντε πρώτους μήνες του 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι) «καταδεικνύουν σημαντική αύξηση στα ποσοστά αυτοκτονιών στην Ελλάδα, η οποία μπορεί να αγγίζει το 40%»». «Μπορεί»… Αλλά, η αλήθεια είναι ότι:

    «Η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν διαθέτει ακόμη στοιχεία για το 2010. (: Οπότε, με ποια τα συνέκρινε ο Λοβέρδος για να βρει την αύξηση του 40%;;;). Το διάστημα 2000-2009 οι αυτοκτονίες στη χώρα μας ήταν συνολικά 3.661, με τα περιστατικά να παραμένουν σταθερά στα 350-400 ανά έτος». ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ, ότι και τα δυο αυτά αντικρουόμενα κομμάτια είναι από το …ίδιο άρθρο:

    Read more… http://gkdata.gr/?p=20967

    Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε…

    ΓΕΙΑ + ΧΑΡΑ!

    ΥΓ. Καλό και απαραίτητο είναι να λέτε τίτλους και καλλιτέχνες των τραγουδιών που βάζετε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: