Μαθήματα Αναπαραγωγής στα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Βιολογίας: Ποτέ σεξ πριν το γάμο!

Γράφει η Ρένα  Χόπλαρου.

Μια πρώτη μορφή του κειμένου αυτού δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πολίτη της Κύπρου και στη στήλη «Αυτονόητα» στις 25/03/2012.

Με ποιο τρόπο ο Κώστας και η Άρτεμις μπορούν να δημιουργήσουν ένα καινούριο οργανισμό;

Να πώς απαντάει το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Βιολογίας της Α’ Γυμνασίου στο μάθημα της Αναπαραγωγής. Αντιγράφω τους στόχους του μαθήματος της (υπογραμμίζω) Βιολογίας:

• να αναδείξει το γάμο ως μέγιστη έκφραση αγάπης και υπευθυνότητας και της αφοσίωσης που υπάρχει ανάμεσα σε ένα άντρα και μια γυναίκα

• Να προσδώσει στη σεξουαλική πράξη, ως ένα μέρος του γάμου, τη χαμένη της ιερότητα και σπουδαιότητα

• να δείξει ότι η ίδια η σεξουαλική πράξη, υπό άλλες περιστάσεις, είναι απλά μια έκφραση εγωιστικής, ατομικής στιγμιαίας ικανοποίησης

Κάτω από αυτή την “επιστημονική” και σύγχρονη “στοχοθεσία” για την αναπαραγωγή στον άνθρωπο υπάρχει ένας πίνακας που διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν “σωστά” το μάθημα (αντιγράφω από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς) http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/viologia/a-gymnasiou.html).

 

Γάμος και σεξουαλική επαφή

 

Τυχαία σεξουαλική επαφή εκτός γάμου

 

Υπευθυνότητα

Ανιδιοτέλεια

 

ανευθυνότητα

ιδιοτέλεια

 

Αμοιβαιότητα

 

ατομικισμός

 

διαρκής χαρά

 

στιγμιαία ικανοποίηση

 

 

 

Τρεις σύντομες απορίες για τα ανωτέρω θλιβερά και συνάμα ξεκαρδιστικά.

Μάθημα Βιολογίας ή Κατηχητικού;

Το κείμενο έχει αριστερή υπογραφή ή έχουν διεισδύσει στη συγκεκριμένη επιτροπή «πράκτορες τηςΔεξιάς». Προσδοκούσα από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση υπό αριστερή κυβέρνηση να έχει προοδευτική προσέγγιση.

Σε ποια πραγματικότητα ζουν οι συγγραφείς; Σε μια πραγματικότητα χωρίς διαζύγια; Μόνο με ευτυχείς ετερόφυλους που κάνουν χαρούμενοι σεξ; Πριν τη σεξουαλική χειραφέτηση των γυναικών (και των αντρών); Σε μια πραγματικότητα που παραπέμπει στις μικροαστικές αξίες της δεκαετίας του ’50; Στην μπουσική Αμερική; Στη βικτωριανή Αγγλία; Στο ηθικοπλαστικό σύμπαν της Χούντας του ‘73; Στο χομεϊνισμό;

Το μάθημα σχετικά με την αναπαραγωγή είναι πολύ χρήσιμο, ειδικά εάν συνδυαστεί με μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση. Παρά την επιφανειακή απελευθέρωσή τους, τα παιδιά στην εφηβική ηλικία έχουν ακόμα πολλές σοβαρές απορίες τους τύπου: «Μπορεί μια γυναίκα να μείνει έγκυος εάν ένας άντρας εκσπερματώσει στην πισίνα»; «Υπάρχουν μαγνήτες στο κάτω μέρος της κοιλιάς μας;» «Σε ένα βιβλίο είχα διαβάσει ότι [ο αυνανισμός] προκαλεί μαύρους κύκλους στα μάτια και στραβισμό. Γι’ αυτό μακρυαα…», «Δεν νομίζω οι γυναίκες να βγάζουν υγρά! Παρόλα αυτά γνωρίζω πως υπάρχει το κολπικό υγρό».

Είναι μεγάλη πια η παιδαγωγική βιβλιογραφία για το πώς θα μιλήσουμε στα παιδιά για το σεξ, από το νηπιαγωγείο ακόμα. Υπάρχει επίσης μεγάλη βιβλιογραφία για την αρνητική επίδραση που ασκεί στα παιδιά η λογοκρισία του σχολείου στο θέμα της σεξουαλικότητας. Η αποσιώπηση με τη μορφή απόκρυψης είναι βλαβερή. Τη μετατρέπει από φυσική κατάσταση σε απαγορευμένο και πονηρό «μυστικό» που συνοδεύουν αισθήματα περιέργειας και φόβου, έλξης και μαζί απώθησης, ντροπής, ενοχής. Το μάθημα της Βιολογίας σε συνδυασμό με το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής δίνει μεγάλο περιθώριο να μπουν όλα τα παραπάνω ζητήματα στη σωστή τους βάση. Θα έπρεπε να λύνει απορίες – κάτι που δεν κάνει το νέο αναλυτικό στο συγκεκριμένο θέμα. Κάνει ακριβώς το αντίθετο! Εν έτει 2012 αρνούμαι να δεχτώ ότι αυτά είναι που θα διδάξουμε στα παιδιά μας!

Καθώς ασχολιόμουν όλη τη βδομάδα που μας πέρασε με το θέμα αυτό του αριστερού πουριτανισμού στο μάθημα της Βιολογίας, το μάτι μου έπεσε σε μια αφίσα: «Λαμπαδηφορίας ΜΑΚΙ – ΝΕΔΗΣΥ Λεμεσού αφιερωμένη στην Εθνική επέτειο της 1ης Απριλίου. Σάββατο 31 Μαρτίου στις 630μ.μ. Εκκίνηση από το κρησφύγετο του Αρχηγού της ΕΟΚΑ Γεώργιου Γρίβα Διγενή. Γεννηθήκαμεν Έλληνες και θα πεθάνουμε Έλληνες». Με όλο το σεβασμό προς τη νεολαία του ΔΗ.ΣΥ (το κυπριακό δεξιό κόμμα): Μην πεθάνετε ακόμα παιδιά! Η πατρίδα σας χρειάζεται!

Από τη μια μεριά λοιπόν αριστερός πουριτανισμός και από την άλλη η νεκροφιλία της νεολαίας της Δεξιάς. Έτσι, ο πιο εκσυγχρονιστικός και ο πιο δυναμικός χώρος του πολιτικού φάσματος, βρίσκεται τις περισσότερες φορές εγκλωβισμένος ανάμεσα σε δύο συντηρητισμούς, τον δεξιό και τον αριστερό. Διαλέξτε και πάρτε!

 

Advertisements

3 Σχόλια

  1. Ο πίνακας που φέρνει πολύ στον Μεσαίωνα δεν είναι δυνατόν να έχει γραφτεί από άτομο με στοιχειώδη επιστημονική κατάρτιση. Τα μόνα προαπαιτούμενα για τέτοιες απόψεις είναι να είσαι αγάμητος και συμπλεγματικός. Ο έλεγχος της σεξουαλικής ζωής μπορεί να είναι ένας εναλλακτικός ορισμός του ολοκληρωτισμού. Ελέγχουμε πότε θα το κάνεις, με ποιον και γιατί. Ντροπή σου να κάνεις σεξ πριν το γάμο, και ντροπή σου να το σκεφτείς.Ντροπή σου να αυνανίζεσαι, εκφράζοντας τον ατομικισμό σου. Μήπως το υπουργείο παιδείας έχει άποψη για το πώς θα το κάνουμε;

  2. Σίγουρα δεν είναι ακριβώς όπως τα παρουσιάζουν αλλά εν μέρει έχουν κάποιο δίκιο. Ο Χριστός είπε ότι η μοιχεία και η πορνεία είναι αμαρτία. Από τη στιγμή που οι περισσότεροι σήμερα που κάνουν σεξ εκτός γάμου χρησιμοποιούν προφυλακτικά (χωρίς να λέω ότι οι έγγαμοι δε χρησιμοποιούν), δείχνει ότι ο μόνος λόγος που κάνουν σεξ είναι για τη δική τους ικανοποίηση, για ικανοποίηση του εγωισμού τους. Σίγουρα υπάρχουν και ζευγάρια που δημιουργούν οικογένεια εκτός γάμου και απλά επιλέγουν να αρνηθούν την Εκκλησία. Δικαίωμά τους και δεν τους κατακρίνω. Όμως αυτή η ανεξέλγκτη έξαρση της σεξουαλικής ζωής των ανθρώπων έχει αδιαμφισβήτητα εγωιστικά κίνητρα. Τα «στιγμιαία» και «ατομική» δεν τα συζητώ. Αυτά είναι λεπτομέρειες.

    Όμως πιστεύω ότι αυτή η ενότητα σίγουρα θα μπορούσε να γίνεται με τη συνεργασία του καθηγητή των Θρησκευτικών. Επίσης, δεν πιστεύω ότι τα παιδιά είναι ώριμα από την Α’ Γυμνασίου να κατανοήσουν και να αποδεχτούν τέτοιες έννοιες. Περίπου στο μέσο της Β’ Γυμνασίου θα ήταν καλύτερα. Ακόμα καλύτερη θα ήταν μια σταδιακή ένταξη στο θέμα, από τάξη σε τάξη, διότι σίγουρα αλλιώς σκέφτονται οι μαθητές Β’ Γυμνασίου και αλλιώς αυτοί της Γ’ Λυκείου.

    Όμως στο παρόν άρθρο, κα Ρένα Χόπλαρου, δεν καταλαβαίνω γιατί βιαστήκατε τόσο πολύ να εμπλέξετε κομματικές σκοπιμότητες και γιατί πρέπει να βάζουμε σε όλα ταμπέλες: «Συντηρητικό», «Προδευτικό». Μόνο οι καινούργεις απόψεις είναι οι σωστές; Οι αξίες του Χριστιανσιμού είναι παναθρώπινες και διαχρονικές, άσχετα αν τις εκμεταλλευόταν η εκάστοτε εξουσία για να ασκεί έλεγχο ή αν οι κοινωνίες τις έχουν παρεξηγήσει. Και ας μη βιαζόμαστε να υιοθετούμε όλες τις αξίες της «Δύσης», γιατί στη «Δύση» σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι ευδαιμονία, ενώ στο Χριστιανικό («Ανατολικό») κόσμο, η αγάπη και η ανιδιοτέλεια είναι οι ύψιστες αξίες. Κατω από αυτό το φακό, θα δούμε ότι πολλά πράγματα έπρεπε να είναι διαφορετικά σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: