«Σπουδάζεις; Ταυτότητα!»

Άλλη μία λαϊκίστικη κίνηση της Υπουργού Παιδείας προκειμένου να πάρει την κοινή γνώμη με το μέρος της. Θα μπει, διαβάζω, ιδιωτική αστυνομία στα Πανεπιστήμια που θα ελέγχει αυστηρά την είσοδο στα κτίρια. Και ενώ έχει κοπεί η χρηματοδότηση για τις κρατικές υποτροφίες, ως δια μαγείας, θα βρεθούν κονδύλια για ιδιωτικές εταιρείες. Όταν οι ίδιοι οι κυβερνώντες εδώ και χρόνια έχουν παντοιοτρόπως υποβαθμίσει τη λειτουργία τους σε τέτοιο σημείο που το πτυχίο να ισοδυναμεί με μπακαλόχαρτο, όταν οι ίδιοι οι διδάσκοντες υποκύπτουν σε πελατειακά δίκτυα ή εμπλέκονται σε οικονομικά σκάνδαλα κ.ο.κ, όταν οι ίδιοι οι φοιτητές άκριτα και ανεύθυνα συντηρούν (ή και βολεύονται με) τη χαμηλής ποιότητας παροχή γνώσης, τότε εγκαταλείπεται και ο κάθε σεβασμός στον ίδιο το χώρο.

Μήπως φταίει και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί πλέον το άσυλο για την κατάντια των ελληνικών πανεπιστημίων; Μήπως δηλαδή το ακαδημαϊκό άσυλο δε σημαίνει πια ελεύθερη διακίνηση ιδεών, αλλά υποβοηθά την «ασυδοσία» που επικρατεί στους χώρους των πανεπιστημίων;

Το αποτέλεσμα: πανεπιστήμια μεσα τη βρώμα και την αφίσα, συνεχόμενες καταλήψεις, παρακώλυση του ακαδημαϊκού έργου, παραεμπόριο κλπ. Και όπως ήταν αναμενόμενο, ήρθε η ώρα που η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστημία, η χιλιοειπωμένη ανταλλαγή απόψεων και η ζύμωση των ιδεών δεν αποτελούν πια προτεραιότητες.

Οι ευθύνες επιμερίζονται σε όλους: κυβερνήσεις, ακαδημαϊκοί, φοιτητές.

Έρχεται λοιπόν σήμερα, η κυρία Υπουργός και ανακοινώνει την πρόσληψη ιδιωτικής αστυνομίας, καθώς θεωρεί ότι οι συνθήκες το επιτρέπουν, χωρίς όμως η προτεινόμενη λύση να αγγίζει τα ουσιαστικά προβλημάτα των πανεπιστημίων. Απλά με αυτά τα μέτρα, το πανεπιστήμιο θα περιχαρακωθεί, θα σταματήσει να είναι ένας ανοιχτός χώρος, που μπορεί να επισκεφθεί ο καθένας και να έρθει σε επαφή με τη γνώση που διακινείται, είτε με τη χρήση της βιβλιοθήκης, είτε με την παρακολούθηση μαθημάτων ή διαλέξεων κλπ.

Από την άλλη, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή, με αφορμή την εξαγγελία της κας Διαμαντοπούλου, να αποδείξουν ότι δε στερούνται σοβαρότητας όσοι εμπλέκονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιτέλους να αναζητήσουν τις αιτίες της υποβάθμισης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αλλά και τις ανάλογες λύσεις.

Advertisements

5 Σχόλια

  1. αγαπητό φελέκι, όταν είδα «ασυδωσία», νόμιζα ότι ήταν πνευματώδες σχόλιο για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Μετά ακολούθησε η «παρακώληση».
    Τί συμβαίνει ακριβώς;

  2. Σταύρο, τι εννοείς ακριβώς;

  3. Ελήφθη σε δεύτερο χρόνο. Ο καθημερινός κάματος κλονίζει και την ορθογραφία.

  4. αγαπητό φελέκι συμφωνώ ως προς το πνεύμα της απαξίας του πανεπιστήμιου. Αλλά η αστυνόμευση δεν συνεπάγεται και περιχαράκωση. Σε όλες τις βιβλιοθήκες του κόσμου μπαίνεις με την ταυτότητά σου, το ίδιο να γίνει και εδώ. Απλά τώρα μπαίνουν όλοι παντού γιατί όλα είναι μπάχαλα και ευτελή.

  5. Θέλουμε δηλαδή ένα Πανεπιστήμιο περίκλειστο που θα επιτρέπεται η είσοδος στη βιβλιοθήκη μόνο των φοιτητών και όσων έχουν ειδική άδεια ή ένα Πανεπιστήμιο σε άμεση σύνδεση με την κοινωνία;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: