Θέλω το τζαμί γιατί είμαι άθεος!

Σκηνές απείρου κάλλους εξελίχθηκαν και πάλι στην Αθήνα με αφορμή τις υπαίθριες προσευχές των μουσουλμάνων. Το αίτημα για την ανέγερση τζαμιού χρήζει άμεσης ικανοποίησης. Είναι προφανώς απαράδεκτη η ανυπαρξία ενός χώρου, όπου θα μπορούν οι μουσουλμάνοι να ασκούν απερίσπαστοι τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.

Όντας άθεος όμως με ενοχλεί αφάνταστα να κυκλοφορώ στην πόλη και να βλέπω θρησκευόμενους με παθιασμένη κατάνυξη να προσεύχονται, να έχουν καταλάβει δημόσιους χώρους και να αποπνέουν ατμόσφαιρα θεοκρατικού καθεστώτος. Φανταστείτε ρασοφόρους ορθόδοξους με το ποίμνιό τους και τα λιβανιστήρια τους να προσεύχονται στην πλατεία Κοτζία˙ ούτε φίδι στον κόρφο μας.

Για να μην αναφερθώ στα Προπύλαια και στην τραγικότητα της όλης ιστορίας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με το σύμβολο της γνώσης, το Πανεπιστήμιο, που προάγει υποτίθεται τον ορθολογισμό και την ελευθερία της επιλογής και όχι το φανατισμό και το σκοταδισμό που θεωρώ ότι προωθεί η οποιαδήποτε θρησκεία. Με ενοχλεί λοιπόν αφάνταστα να βλέπω αυτό το χώρο να γίνεται πεδίο έκφρασης του συντηρητισμού γιατί δεν έχουμε ως χώρα κάνει το αυτονόητο: να χτίσουμε ένα τζαμί.

Θυμώνω όταν η θρησκεία καταλαμβάνει το δημόσιο χώρο ενός (υποτίθεται) κοσμικού κράτους. Δε θέλω να ενοχλώ τους πιστούς αλλά ούτε και αυτοί εμένα. Θέλω να έχουν το δικό τους χώρο και την επιλογή να προσεύχονται αλλά και εγώ να έχω την επιλογή να αγνοώ την ύπαρξη της θρησκευτικότητάς τους. Οι φανατικοί πιστοί που προσεύχονται στους δημόσιους χώρους δεν είναι μια γραφική εικόνα αλλά αποτελούν μέρος μιας θρησκευτικής κοινότητας και μοιράζονται τις ίδιες αρχές, οι οποίες συνοψίζονται στη φράση του γάλλου φιλοσόφου Μισέλ Ονφρέ: «Το ίδιον της θρησκείας, όλων των θρησκειών, είναι η αποδοκιμασία του ορθολογικού και φιλοσοφικού λόγου προς όφελος μιας μαγικής σκέψης στην οποία όλα επιτρέπονται.»

Γι’ αυτό λοιπόν απαιτώ την ανέγερση τζαμιού.  Γιατί είμαι άθεος!

Advertisements

16 Σχόλια

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ άρθρο. Τα συγχαρητήριά μου.

  2. Ευχαριστώ ninetta. Β.Λ.

  3. Το κλειδί και η απάντηση σε όλα αυτά είναι η μεγαλύτερη ανεκτικότητα είτε σε ζητήματα συνείδησης είτε ακολουθούμε ένα δόγμα είτε είμαστε άθεοι….Ο διάλογος, η ανοχή, η κατανόηση της ξένης κουλτούρας ίσως θα έπρεπε να διδάσκονται …

  4. Λοιπόν προτείνω να ξεκινήσετε αμφότεροι αγώνα να καταργηθούν οι αργίες Χριστουγέννων-Φώτων-Ευαγγελισμού (διπλό αίσχος αυτή ως εθνικιστική)-15Αύγουστου και λοιπές θρησκευτικές αργίες/ημιαργίες. Αυτό έλειπε να σας επιβάλουν οι Ταλιμπανορθόδοξοι και τις αργίες τους – κάνει κακό και στην ανταγωνιστικότητα.

    Και στο μεταξύ στο πνεύμα της πολιτικής ορθότητας που σας διαπνέει να πιέσετε να περάσει νόμος που να απαγορεύει την κατάσχεση από την αστυνομία όποιου έντυπου ή άλλου υλικού δηλώσει κάποιος μουσουλμάνος πως είναι ιερό και να δικαιολογεί τη βίαιη αντίδραση τους σε οποιαδήποτε προσπάθεια της αστυνομίας να τους ελέγξει. Όπως συνέβει πριν κάτι ωρίτσες αλλά για αυτά τα κόλπα … μούγκα στη στρούγκα μην μας βγεί κανένα κακό όνομα στην πιάτσα των αντιρατσιστών…

    Στις υπερπόντιες χώρες που πήγαν οι Έλληνες μετανάστες τις εκκλησίες τους τις έχτισαν με τα δικά τους χρήματα – δε ζήτησαν να τους χτίσει (όχι ένα αλλά εκατοντάδες μια και είναι 750 χλδ καθώς λέει ο «πρόεδρος» τους) το εκεί δημόσιο εκκλησίες. Εμείς σε φάση που η χώρα πάει για φούντο κάνουμε αυτά που χώρες με παράδοση στη μετανάστευση δεν έκαναν γιατί και καλά δε θέλουμε να μας έρθουν φονταμενταλιστές. Το ότι φοβόμαστε κάτι τέτοιο και μόνο κάτι λέει από μόνο του αλλά το σημαντικότερο είναι πως εκεί που λέμε σωστά για χωρισμό εκκλησίας-κράτους συζητάμε σε τελικό βαθμό για έλεγχο του ποιός θα είναι μουφτής και ιεροκύρηκας από το δημόσιο – ο μόνος τρόπος που μπορεί να γίνει αυτό είναι να τους κάνουμε κι αυτούς δημόσιους υπαλλήλους… Βέβαια τέτοιου είδους προβληματισμοί δε σας χαλάνε – αρκεί να πετάτε τα τσιτάτα «Θέλω το τζαμί γιατί είμαι άθεος»…

    Εγώ λοιπόν θέλω εφόσον τα σκάσουν από την τσέπη τους και τηρήσουν όλες τις νόμιμες διαδικασίες της πολεοδομίας (μακριά οι τοπικοί επίσκοποι προφανώς) να φτιάξουν όσα τζαμιά θέλουν και ό,τι άλλο τους κατεβάσει η κούτρα τους. Με δικά τους χρήματα – και οι έλληνες μετανάστες στις ΗΠΑ φτωχαδάκια ήταν αλλά τα κατάφεραν. Και την επόμενη φορά που αφηνιάσουν όπως τώρα για ένα κομμάτι χαρτί (είτε λέγεται Κοράνι είτε Αγία Γραφή) κάποιοι να τους μπουζουριάσουν στη στενή και να τους αφήσουν να σαπίσουν εκεί κανένα 6μηνο τουλάχιστον. Αλλά τότε θα βγείτε και θα μιλάτε για τους κακούς ρατστιστές έλληνες που δε σέβονται το δικαίωμα του μουσουλμάνου να απαιτεί εξαιρέσεις λόγω θρησκείας. Αϊ κίχου από εκεί…

    • Ή δεν κατάλαβες το κείμενο ή διάβασες μόνο τον τίτλο και συγχύστηκες.

    • @Άϊ κίχου. Να σε συμπληρώσω σε παρακαλώ… Προτείνω να καταργηθούν επίσης οι αναστενάρηδες, να καταγγέλεται αμέσως όποιος ψήνει αρνί το Πάσχα (που πήγαν τα δικαιώματα των ζώων παρακαλώ;;). Επίσης θεωρώ ότι υπαίθριες εκδηλώσεις όπως πικ-νικ με κεφτεδάκια πρέπει να καταργηθούν (αυτό ενοχλεί εμένα προσωπικά γιατί είμαι vegetarian) καθώς και άλλου είδους όπως υπαίθρια πρακτική σε yoga, tai-chi, pilates και λοιπές βουδιστικές και μη αιρέσεις πρέπει όχι μόνο να καταργηθούν αλλά να απαγορευθούν (μην ξαναδώ tai-chi στο Ζάππειο).

  5. Τι λες τώρα βρε Seo. Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι που δε σκέφτονται σαν και σένα ειδάλλως ούτε που πρόκειται να δουν τζαμί οι μουσουλμάνοι, στις πλατείες και στους δρόμους θα τους έχουμε για να προσεύχονται. Μάλλον μπερδεμένο σε βρίσκω.

  6. Άντε και με τρόμαξες.

  7. Η αλήθεια είναι πως πράγματι δεν ξεκαθαρίζεις ποιός θα χτίσει το τζαμί. Έτσι όπως το γράφεις μοιάζει να εννοείς πως θέλεις να το χτίσει το κράτος. Και σ΄αυτό διαφωνώ κι εγώ. Εδώ προσπαθούμε να χωρίσουμε τη θρησκεία απο το κράτος.
    Δε μ΄ ενοχλούν ουτε τα τζαμιά , ούτε οι δικές «μας» εκκλησίες , ούτε των «αφορισμένων» καθολικών οι εκκλησίες , ουτε οι βουδιστικοί ναοί. Ίσα ίσα που μ΄αρέσει η αρχιτεκτονική αισθητική τους. Μ’ ενοχλούν όμως όσα γίνονται εκεί μέσα και πιο πολύ μ΄ενοχλεί πως αυτά που γίνονται εκεί μέσα μετασχηματίζονται σε πάθος για την απόλυτη αλήθεια που κατέχουν οι συμμετέχοντες και θέλουν σώνει και καλά να μου την κατσικώσουν. «Ρε δεν θέλω να σωθώ» «Τη σωτηρία ή τη ζωή σου» » Θα σε σκίσω άπιστε» … κλπ
    Υπό αυτή την έννοια καλό είναι να λιγοστεύουν οι ναοί των θρησκειών και να αναβαθμίζονται οι ναοί της γνώσης που είναι σε μεγάλη κατάντια.
    Αν κάποιος θελει να σώσει την ψυχή του δεν είναι δικό μου πρόβλημα. Δεν είναι κοινωνικό πρόβλημα. Είναι ΜΟΝΟ δικό του πρόβλημα.
    Δε με νοιάζει είτε έχουν είτε δεν έχουν τζαμί (αν δεν έχουν μπορεί να τρώνε και λιγότερη θρησκευτική προπαγάνδα)
    Μια χαρά βολεύονται και στο σπίτι τους που βγάζουν τα χαλάκια στα μπαλκόνια τ΄απόγευμα και στρίβουν προς τη Μέκκα.
    Εκδηλώσεις σαν αυτή στα προπύλαια φυσικά τις θεωρώ απαράδεκτες.
    Αλλά εδώ υπάρχει ο κίνδυνος να μπερδέψουμε την αλληλεγγύη μας προς αυτούς τους μετανάστες για διάφορα και σοβαρά ζητήματα (που τους αφορουν και μας αφορούν) με το θέμα της θρησκείας τους. Δε νοιώθω καμιά αλληλεγγύη για τη θρησκεία κανενός όποια και να΄ναι αυτή.
    Δε μας φτάνουν οι δικές μας εκκλησίες και το σκοτάδι που διακινείται εκεί μέσα, να θέλουμε και ναούς άλλων θρησκειών για περισσότερο και άλλου τύπου σκοταδιού;
    Μήπως αυτοί οι άνθρωποι δ’ιχως Ιμάμη και επίσημο θρησκευτικό καθοδηγητη έχουν κάποια ελπίδα να αλλάξει λίγο η σκέψη τους και να γίνουν πιο προοδευτικοί;
    Φοβάμαι πως ένα τζαμί θα λειτουργήσει σαν δαγκάνα
    Απο την άλλη βέβαια , αν θέλουν να το φτιάξουν, βρουν το χώρο, τον αγοράσουν και πληρώσουν για να το χτίσουν , δεν θα έπρεπε να τους το απαγορεύει κανείς.

  8. σολωμάντζαρε, αν μου επιτρέπεις, νομίζω ότι στο σχόλιο σου συγχέεις δύο πράγματα: τον ταλιμπανισμό της ελληνικής εκκλησίας, και την συνεχή ανάμιξη της στα εγκόσμια, και την καταρχήν ανυπαρξία λατρευτικού χώρου για τους μουσουλμάνους. Είναι δύο διαφορετικά θέματα, και εξηγώ:

    Αν θέλουμε διαχωρισμό εκκλησίας κράτους, και αποκλεισμό της ελληνορθόδοξης εκκλησίας από τα κοσμικά, ας το κάνουμε.

    Οι μουσουλμάνοι στην Αθήνα αντιμετωπίζουν άλλο πρόβλημα: ουσιαστικά, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ εκκλησία που να συναθροίζονται ιδιωτικά, άρα το κάνουν δημόσια (έστω και σαν ένδειξη διαμαρτυρίας) Μπορείς να ικανοποιήσεις και τα δύο παραπάνω ταυτοχρόνως με έναν κανόνα που να ισχύει για όλους: λατρεία για τους πιστούς ανεξαρτήτως πίστης σε αποκλειστικά θρησκευτικούς χώρους και χωρίς ανάμιξη στα κοσμικά. Και ξεμπερδεύεις.

  9. το κρατος θα πρεπει να βοηθησει τους μεταναστες σε αλλους τομεις. τωρα στο θεμα του τζαμιου ειναι δουλεια της μουσουλμανικης κοινοτητας να βρει πορους και οικοπεδο για να χτισει τζαμι.

    απο την αλλη βεβαια βρισκω υπερβολικη την ενοχληση καποιων απο την συγκεντρωση των μουσουλμανων. μια μερα εγινε, δε γινεται συνεχεια και συγκεκριμενα στα προπυλαια δεν εκλεισε καν η πανεπιστημιου. σε αντιθεση με καποιες ολιγομελεις πορεις αδιοριστων επιτυχοντων, συμβασιουχων κπλ που κλεινουν καθε μερα δρομους.

  10. Πιστεύω ότι ο Σολωμάντζαρος είναι αντικειμενικός και για μένα δείχνει αμερόληπτος στην κριτική του. Μπορώ να πω ότι είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτά που λέει. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να πληρώνω τους δικούς μας παπάδες-εκκλησία και εννοείται πως δεν θέλω να δώσω ούτε ένα ευρώ για τζαμί, βουδιστικό ναό κλπ. Εάν ο Χ μετανάστατης είναι βουδιστής και θέλει ναο είναι καθαρά δικό του θέμα. Αν βρει χρήματα ας τον χτίσει, αν όχι ας προσευχηθεί στο σπίτι του. Πραγματικά πάντως θα ήθελα να ξέρω τί κρύβεται πίσω από την επιμονή ειδικά για τζαμιά. Έχω γνωρίσει καλά πατρόνους Πακιστανών, οι οποίοι έχουν θησαυρίσει κλέβοντας συμπατριώτες τους με διάφορούς τρόπους (με τη συνεργασία Ελλήνων πατρόνων) και δεν μπορώ να καταλάβω ακόμα το κόλλημά τους με το τζαμί. Μήπως είναι ένας τρόπος για να τους πάρουν κι άλλα και να τους ελέγχουν και περισσότερο; Δηλαδή οι Κινέζοι που δεν είναι και λίγοι στη χώρα πώς και δεν έχουν ακόμα ζητήσει και αυτοί το δικό τους ναό; Εν κατακλείδι πάντως θεωρώ και εγώ απαράδεκτη την εικόνα ενός πανεπιστημίου κατακλυσμένου από μουσουλμάνους που προσεύχονται (και χριστιανοί να ήταν το ίδιο θα μου έκανε). Δεν έχω δει πουθενά κάτι αντίστοιχο και έχω ταξιδέψει αρκετά και ζήσει στην Ευρώπη. Αυτές είναι προσωπικές στιγμές και ειλικρινά δεν θέλω να τις μοιραστώ με τον τσαμπουκά με κανέναν, είτε Χριστιανό είτε Μουσουλμάνο είτε οτιδήποτε.

  11. Απο το αρθρο: «Φανταστείτε ρασοφόρους ορθόδοξους με το ποίμνιό τους και τα λιβανιστήρια τους να προσεύχονται στην πλατεία Κοτζία˙ ούτε φίδι στον κόρφο μας.»

    «Μονο στην πλατεία Κοτζιά?» ‘Εχεις ποτέ προσπαθήσει να μετακινηθείς από το σημείο Α στο σημείο Β, μια «Μεγαλη Παρασκευή»?

  12. Συγνώμη για την διπλή παράρτηση. Πρώτη φορά που κάνω ένα σχόλιο εδώ. (Οπότε είπα να αναρτήσω δύο.)
    Μέσα στον Κωδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπάρχουν κυρώσεις για την παρακώληση της κυκλοφορίας… (θα το πω αδίκημα, λόγω ελλείψεως, από μέρους μου, δικαννικής «λογοτεχνείας»), το οποίο όμως φαίνεται να αντικρουέται απο το Συνταγματικό δικαιώμα του «συναθροιζεσθαι». Ποιό απο τα δύο υπερισχυεί? Τί γινεται στην περίπτωση που κάποιος χάσει το παιδί του ή τον γονέα του, ή οποιοδήποτε αλλο αγαπημένο του ή μη πρόσωπο λόγω π.χ.: «Επειδή δεν μπορούσε να περάσει το ασθενοφόρο αρκετά γρήγορα, ανάμεσα απο την ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ θρησκευτική (ή πολιτική, ή οτι να’ναι, συνάθροιση?)
    Αν, «κατόπιν εορτής», καποιός ήθελε να ασκήσει αγωγή, ποιός ειναι ο υπεύθυνος?

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων, για το χρόνο που διαθέσατε για να διαβάσετε το σχόλιό μου, και κυρίως, για να μου απαντήσετε.

    Δημήτρης.

  13. Επιγραμματικά οι παρατηρήσεις-διαφωνίες μου:
    1. Η ανέγερση του τζαμιού σε καμιά περίπτωση δεν απαγορεύει την συσσώρευση των πιστών μουσουλμάνων σε μεγάλες ομάδες. Οπότε το ένα δε θα εξασφαλίσει το άλλο.
    2. Το δικαίωμα την ανέγερσης τζαμιού να το υπερασπιστώ με λύσσα, αλλά δε θα πάω να το χτίσω κιόλας (εμμέσως με φόρους ή αμέσως με προσφορές και εθελοντική εργασία). Φτάνει που πληρώνω τους ΧΟ™, αν αρχίζω να πληρώνω κάθε «πικραμένο» δόγμα για λόγους ισονομίας τότε το «χάσαμε το κορμί».
    3. Λυπάμαι αλλά και τα πανεπιστήμια είναι οι φωλιές από όπου βγαίνουν τα «φίδια». Ο Ορθολογισμός τους πρέπει να τους υπαγορεύσει να σταματήσουν να «εκτρέφουν» θεολόγους. Έτσι για να βλέπουμε αντικειμενικά και τα «λάθη» των ορθολογιστών.

    Από κει και πέρα άριστα τα λες!
    Μαζί σου!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: