«Η Άννα μου ΄πε Παύλο η Αθήνα είναι τρελή»

Η Λουκρητία η Αμαρτωλή γράφει για την «Καμπάνια των Πολιτών«.

Θα ξεκινήσω με ένα στίχο του Παύλου από το αγαπημένο μου τραγούδι: «Η Άννα μου ΄πε Παύλο η Αθήνα είναι τρελή, την νύχτα είναι ολοφώτιστη, την μέρα σκοτεινή». Δεν νομίζω να υπάρχει καλύτερος στίχος που να μπορεί να περιγράψει την Αθήνα. Τουλάχιστον αυτή που εγώ γνωρίζω, μιας και δεν είμαι καν από εδώ. Ήρθα για σπουδές τρυφερή μπεμπέκα και έκλεισα μια δεκαετία μαστούρας. Είναι απίστευτο πώς έχει αλλάξει η όψη της μέσα σε αυτά τα 10 μόλις χρόνια. Δεν θέλω να σκέφτομαι πώς βλέπουν άνθρωποι που έχουν μεγαλώσει εδώ αυτή την πόλη που μεταλλάσσεται σαν φρούτο που μουχλιάζει.

Αν και ζω κι εργάζομαι στον Πειραιά (άλλη μεγάλη αμαρτία εκεί) το πρώτο μεγάλο σοκ ήρθε πριν 2 χρόνια όταν ανέβαινα με ταξί βράδυ την Πειραιώς. Είχα να ανέβω κέντρο 3 χρόνια περίπου. Τελευταία φορά ήταν λόγω της σχολής. Γυρνάω και ρωτάω τον ταξιτζή «Πλάκα μου κάνετε; Σίγουρα έχουμε πάρει την Πειραιώς;». Γέλασε πικρά. Δεν έχω να σας περιγράψω κάτι που δεν έχετε δει κι εσείς οι ίδιοι με τα μάτια σας.

Δυστυχώς δεν μπορώ να επηρεάσω αυτές τις δημοτικές εκλογές λόγω καταγωγής (το βλαχόνησο με περιμένει) κι επειδή πιστεύω ότι όσο ελπιδοφόρος μπορεί να είναι ένας υποψήφιος, ο πολίτης πρέπει πρώτος να δίνει το στίγμα της κοινωνίας μέσα στην οποία θέλει να ζήσει, έχω να προτείνω ένα και μόνο πράγμα:
«Δείτε τα στραβά της καθημερινότητας αυτής της πόλης για τα οποία μπορεί να ευθύνεστε εσείς ή μόνο ο διπλανός σας και φροντίστε να τα αλλάξετε.»

Και μιλάω για πολύ απλά πράγματα. Από το πώς και πού παρκάρουμε μέχρι το πώς πετάμε τα σκουπίδια μας. Μια αλλαγή νοοτροπίας των πολιτών είναι αυτή που θα σπρώξει τους επίδοξους δημάρχους να προσαρμόσουν κι αυτοί το όποιο πρόγραμμά τους. Το ξέρω πολλοί θα αρχίσουν τις ενστάσεις. Ότι είναι κλισέ ή ότι δεν φτάνει μόνο ο ενεργός πολίτης. Αλλά σκεφτείτε το αλλιώς. Αν είμαστε οκ με την συνείδησή μας, τότε έχουμε όλο το δικαίωμα να μπινελικώνουμε τους υπευθύνους όταν αυτοί δεν κάνουν το δικό τους χρέος. Τουλάχιστον κάτι είναι κι αυτό, όχι;

Σχολιάστε

