Υπουργείο δια βίου σύγχυσης: οι διαρκώς ατυχείς εμπνεύσεις ενός επεκτατικού υφυπουργού

Ότι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ’ ευχήν (και) στην παιδεία δεν μένει η ελαχίστη αμφιβολία. Υπάρχουν όμως ορισμένες πρωτοβουλίες, κυρίως του δραστήριου υφυπουργού κου Πανάρετου, που δεν προκαλούν μόνο απορία, αλλά και νευρικότητα ως και οργή…Είναι άξιο απορίας επίσης πως ο blogger μη κοινοβουλευτικός υφυπουργός ενίοτε μπαίνει στα χωράφια της υπουργού και την επικαλύπτει.

Πάμε απ’την αρχή: μιαν ωραίαν πρωίαν ο υφυπουργός αποφάσισε την κατάργηση της βάσης, μέτρο στο οποίο αντιτιθόταν για μήνες η υπουργός. Η επιδότηση της αγραμματοσύνης και της μηδαμινής προσπάθειας, η δημιουργία εικονικών κοστοβόρων φοιτητών, οι οποίοι δεν πρόκειται όχι να αποφοιτήσουν, αλλά ούτε καν να παρακολουθήσουν τη σχολή τους, και η απόλυτη σύγχυση που προκάλεσε σε μαθητές που αλλιώς τα είχαν υπολογίσει (ποιος είναι ο λόγος που ένας μαθητής που θα ήξερε πως θα μπορούσε να περάσει με 5 σε μια σχολή να πάει φροντιστήριο;) και αλλιώς τους ήρθαν (πιο δύσκολα θέματα, πιο αυστηρά κριτήρια βαθμολόγησης) είναι μερικές μόνο από τις αρνητικές πλευρές αυτού του ζητήματος.

Έλα όμως που ύστερα ήρθε το μνημόνιο και οι προσπάθειες γρήγορου νοικοκυρέματος, κι απ’ ο, τι φαίνεται η επιδότηση της επαρχιακής γκαρσονιέρας δεν θα διαρκέσει πολύ: από του χρόνου αναμένεται εξορθολογισμός της στρεβλής περιφερειακής ανάπτυξης ΑΕΙ και ΤΕΙ (που είχε ως στόχο κάθε νομός να έχει και ένα πανεπιστήμιο, όχι κατ’ανάγκη με φοιτητές), οπότε έπονται ενοποιήσεις και καταργήσεις τμημάτων. Παγκόσμια καινοτομία λοιπόν: φοιτητές της μιας χρονιάς, με προοπτική γρήγορης μετακίνησης σε κοντινή πόλη ή αλλιώς έμπνευση με ορίζοντα εφαρμογής μόνο μια χρονιά. Η κατάργηση της βάσης ήταν μια ρύθμιση που θα εκτινάξει για έναν χρόνο τον αριθμό των τυπικά εισακτέων (ως και 15000 παραπάνω υπολογίζονται), μέχρι το υπουργείο να τον περιστείλει ξανά του χρόνου! Ω, του θαύματος…

Ενδιάμεσα ο υφυπουργός πέταξε και μια βόμβα για τη μετατροπή των ΤΕΙ σε τοπικά κολλέγια, η οποία δεν έσκασε ποτέ, αφού έσπευσαν να την μαζέψουν. Παράλληλα, όλο αυτό το διάστημα, τα ΕΣΠΑ («Θαλής») και υποτροφίες («Ηράκλειτος») που σχετίζονται με το υπουργείο καθυστερούν χαρακτηριστικά, ενώ πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο λουκέτου, αλλά αυτό είναι το θέμα μιας άλλης ιστορίας.

Τις τελευταίες βδομάδες το πράγμα όμως ξέφυγε, καθώς το υπουργείο φαίνεται ότι βρέθηκε σε ιδεοθύελλα την πιο ακατάλληλη στιγμή:

  • Μετά τις πανελλήνιες εξετάσεις προέκυψε ρεύμα απεργιών διορθωτών. Ποιος θα πληρώσει για την καθυστέρηση;  Μα τα παιδιά που έδιναν! Πολλοί από αυτούς, πριν καλά καλά συνειδητοποιήσουν τι συνέβη, κλήθηκαν να καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία, ήδη από την επομένη (!) της ανάρτησης των βαθμών. Έλεος, έχει κάποιο βάρος η απόφαση αυτή, δεν μπορεί να είναι θέμα ενός 24ώρου. Ποιος ήταν ο λόγος και πιο το διάφορο από μια τέτοια πρεμούρα;
  • Επίσης, ο καινούριος ιστότοπος (και όχι ιστοσελίδα!!) του υπουργείου άρχισε να λειτουργεί και στοιχίζει ελάχιστα Εύγε! Μήπως όμως, με δεδομένο το πότε αρχίζει να χρησιμοποιείται, θα έπρεπε να προσεχθούν ορισμένα ζητήματα; Ένας φίλος που η κόρη του έδινε επαναληπτικές εξετάσεις αδυνατούσε σήμερα να βρει τα θέματα στο μοντέρνο site, κάτι που γινόταν εύκολα στο προηγούμενο. Τώρα βρήκε το υπουργείο να ξεχάσει τα pdf;
  • Τελευταία έμπνευση αυτής της εβδομάδας: η αλλαγή στο καθεστώς μετεγγραφών φοιτητών. Επιτέλους, θα μπορούσαμε να πούμε, ώρα ήταν να εξορθολογιστεί αυτό το στρεβλό σύστημα με τα πολλά παραθυράκια για ρεμούλες, το οποίος εκτός των άλλων συνέβαλε στον περαιτέρω γιγαντισμό των σχολών τη Αθήνας. Όμως, έλεος! Υπήρχαν τόσοι μήνες διαθέσιμοι και θα υπάρξουν κι άλλοι πολλοί. Πώς είναι δυνατόν να εμπνεύστηκε ο υπερδραστήριος υφυπουργός αυτό το σχέδιο, ενώ έχουν αρχίσει και κατατίθενται μηχανογραφικά; Δεν καταλαβαίνει ότι συμβάλλει στη σύγχυση κι οδηγεί χιλιάδες παιδιά σε αμηχανία και δυνάμει λανθασμένες επιλογές;

Λίγη προσοχή, λίγη αυτοσυγκράτηση, κύριε Πανάρετε και κύριοι ιθύνοντες του υπουργείου. Υπάρχουν μερικές δεκάδες χιλιάδες παιδιά και γονείς που  δυστυχώς εμπλέκονται στην ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία, και που έχουν τραβήξει των παθών τους τον τάραχο από την δαπανηρότατη σε χρήμα και άγχος σαπίλα του συστήματος εισαγωγής. Μην παίζετε με τα νεύρα τους, μέρες που είναι! Γιατί φυσικά, δεν είναι μόνο το τι περιλαμβάνει η κάθε πρόταση και ρύθμιση, είναι κυρίως το πότε διατυπώνεται: παράκαιρα και αποπροσανατολιστικά. Τα πάντα σχεδόν στην πολιτική είναι θέμα οργάνωσης και προτεραιοτήτων. Μια σωστή πρόταση σε μια εντελώς ακατάλληλη στιγμή, δεν διαφέρει πολύ από λανθασμένη πρόταση. Μη φτάσουμε δηλαδή στο σημείο να νοσταλγήσουμε τις ημέρες του «εντός ρέει»!

Εν κατακλείδι: Αν μέχρι πρόσφατα αμφιβάλλαμε για την καταλληλότητα και τη μετριοφροσύνη ορισμένων  φίλων του πρωθυπουργού, τώρα είμαστε σίγουροι (έχουμε κι άλλον έναν στο μυαλό μας, μπορείτε να σκεφτείτε ποιον, νομίζω). Ελπίζουμε το υπουργείο να βρει το βηματισμό του, ειδικά σε τέτοια ζητήματα: δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Και ελπίζουμε ο ρέκτης στατιστικολόγος γραμματέας να κριθεί σύντομα ανασχηματιστέος, πριν το υπουργείο Παιδείας γίνει εντελώς δυσλειτουργικό –και μάλιστα χωρίς προφανή λόγο. Γιατί «για να τραβούμε εμπρός», καλό θα ήταν να υπάρχουν και ορισμένοι που ξέρουν το δρόμο και δεν θέλουν απλώς να μας πουν ότι έχουν ωραίες ιδέες για άχρηστες παρακάμψεις!

Advertisements

7 Σχόλια

  1. Η βάση του 10, ανάμεσα σε άλλα, απαγόρευε σε αρκετούς υποψηφίους οι οποίοι αναγκάζονταν να δουλεύουν ταυτόχρονα με τα μαθήματα τους (δεν κολυμπούν όλοι στο χρήμα) ή δεν είχαν οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια (τα σχολικά βιβλία είναι επιοικώς τραγικά, τα μαθήματα συχνά διεξάγονται σε τμήματα των 30 ατόμων, ενώ η ενισχυτική διδασκαλία φέτος καταργήθηκε). Έτσι, από το να καταδικάζονται σε μηδενικό επίπεδο εκπαίδευσης, μόνο και μόνο λόγω του ότι όλοι αυτοί γεννήθηκαν από φτωχά γεννητικά όργανα, τουλάχιστον έχουν μια διέξοδο.
    Τώρα, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την κατάργηση της στήριξης που δίνεται σε όσους φοιτητές δεν δικαιούνται ένα από τα ελάχιστα δωμάτια εστιών που υπάρχουν και αναγκάζονται να πληρώνουν τα μαλιοκέφαλα τους σε νοίκια, ενώ οι γονείς τους δεν είναι και ιδιαίτερα λεφτάδες, τις υποχρηματοδοτήσεις μεταπτυχιακών προγραμμάτων κλπ., μόνο σκοπό έχουν την παραπέρα ταξική διάρθρωση της παιδείας και την ανύψωση των ταξικών φραγμών που ήδη υπάρχουν σε αυτήν. Και κάθε περικοπή δαπανών από τον χώρο της παιδείας είναι αισχρή, οι φοιτητές δεν πρόκειται να ανεχτούμε καμμία περαιτέρω υποβάθμιση των σπουδών μας από το υπουργείο του οποίου η ηγεσία στέλνει τον γιό της σε ιδιωτικό σχολείο και σε πρόγραμμα IB (δηλαδή πρόγραμμα σπουδών στο εξωτερικό), πράγμα που αποδυκνείει το «ενδιαφέρον» της για την δημόσια παιδεία και κάθε τέτοια κίνηση θα μας βρει μπροστά της. Άλλωστε, υπάρχει και πλούσια πείρα αγώνων από το ελληνικό φοιτητικό κίνημα. Μαθημένα τα βουνά στα χιόνια…

    • Κατ’ αρχήν, στην Ελλάδα υπάρχει ΜΟΝΟ μιά κοινωνική τάξη, η ΤΣΟΚΑΡΙΑ, όλοι είμαστε αγράμματα, παρασιτικά τσόκαρα που φοράμε Αμερικάνικα μπλουζάκια. Τις μπούρδες σου να τις λες εκεί που πιάνουν.

      Δεύτερον, το πολύ σε 1-2 χρόνια ο ΑΙΣΧΡΟΣ Νόμος Πλαίσιο του 82 θα καταργηθεί ώστε να μπορούν πλέον να λειτουργούν τα πανεπιστήμια και να μορφώνονται αυτοί που πράγματι ΘΕΛΟΥΝ να μορφωθούν.

      Στην Ελλάδα, εκτός από ένα διά της βίας 3-5%, ΔΕΝ υπάρχουν φτωχοί. Μπουρτζόβλαχοι μπορεί νάμαστε όλοι, αλλά βλάχοι με χοντρά λεφτά.

      Απ’ άκρου σ’ άκρο της Ελλάδα όλο και περισσότερα Αλβανάκια ΑΡΙΣΤΕΥΟΥΝ πράγμα που σημαίνει πως έαν έχεις το IQ και έχεις δύναμη θελήσεως θα προκόψεις.

      ΕΣΑΣ τα κουκουέδια, θα σας στείλουμε στη Κούβα και στο Κορέα να ζήσετε ευτυχισμένοι και να τρώτε ΞΥΛο με βούρδουλα για να στρώσουν τα οπίσθιά σας και να γίνετε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ σκλάβοι, όπως σας αρμόζει.

      • Έχει πλάκα πάντως που κάθεσαι και βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα χωρίς να γνωρίζεις τον άλλον κ πουλάς μούρη πίσω από την οθόνη σου…
        Το ποιόν σου κ το τι «άνθρωπος» είσαι φαίνεται από το ποστ σου.
        Η επανάσταση θα περάσει πάνω από τα κεφάλια ρουφιάνων/χαφιέδων σαν κ του λόγου σου. Κ όσο για τα «κουκουέδια», «αγράμματα» κλπ., καλά θα κάνεις να ασχοληθείς με την μαντική, εφόσον μπορείς κ βγάζεις τόσο εύκολα συμπεράσματα πίσω από τον υπολογιστή σου…
        Βέβαια αυτό είναι χαρακτηριστικό του κάθε γελοίου ρουφιάνου μπατσόκου…

  2. μισό λεπτό για να καταλάβω; αυτό που θέλει το φοιτητικό κίνημα είναι βασικά να μη χρειάζεται να διαβάσει απολύτως τίποτα ο μαθητής για να περάσει σ’ ένα πανεπιστήμιο, από το οποίο μπορεί να αποφοιτήσει όποτε θέλει;

    • Όχι, να έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρείες να περάσουν σε ένα πανεπιστήμιο κ να αποφοιτήσουν από αυτό κ όχι μόνον όσοι έχουν γεννηθεί από πλούσια γεννητικά όργανα κ οι υπόλοιποι να πετιούνται στα σκουπίδια…

      • @ Koprodog

        Θεωρώ ότι δεν σου είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι αν κάτι στο δώσουν αβίαστα, δεν θα το εκτιμήσεις πρώτα εσύ και έπειτα οι γύρω σου… Θα δεχθείς ποτέ διόρθωση και υπόδειξη από καθηγητή πανεπιστημίου – ΤΕΙ όπου πέρασες με 2 ή 3 ή ακόμα και 9;;;; Καραγκιόζη θα τον ανεβάζεις και άχρηστο θα τον κατεβάζεις. Σιγά μη διαβάσω θα λες για ένα κωλοπανεπιστήμιο που πέρασα με 2 και σιγά μην ακούσω τους μαλάκες καθηγητές που διδάσκουν σε ένα τέτοιο κωλοχανείο… Γι’ αυτό θα συνεχίζουν οι Έλληνες κάφροι να πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους σε ψεύτο-πανεπιστήμια της Αγγλίας που ένας σοβαρός μαθητής λυκείου περνάει για πλάκα το πρώτο ίσως και το δεύτερο έτος χωρίς να ανοίξει βιβλίο και θα συνεχίσουν να στέλνουν τα παιδιά τους σε πανεπιστήμια της Ρουμανίας, Βουλγαρίας κλπ όπου όλοι ξέρουν τί γίνεται … (Μην παρεξηγηθώ, εννοώ τι γίνεται από τους ξένους, Έλληνες, Άραβες κλπ και όχι από τους Ρουμάνους φοιτητές. Οι Ρουμάνοι δεν είναι μαλάκες, ξέρουν ότι όλοι αυτοί οι ξένοι που θέλουν σώνει και καλά να λαδώσουν για να περάσουν το μάθημα όντας ουσιαστικά άσχετοι με το αντικείμενο σπουδών θα σηκωθούν να φύγουν χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο ζωές Ρουμάνων, είτε «τελειώσουν» την Ιατρική, είτε γίνουν δήθεν-μηχανικοί, δικηγόροι κλπ.). Σιγά μην κάτσουν στη Ρουμανία… Αλλά για ρώτα πώς περνάνε οι Ρουμάνοι φοιτητές, με 9 και 10 για να πάρουν υποτροφία επειδή είναι κατά κανόνα άφραγκοι και βγαίνουν καλοί επιστήμονες. Επίσης, στην ελέυθερη αγορά που μας δυναστεύει είναι δεδομένο ότι πανεπιστήμια – ΤΕΙ όπου εισέρχεσαι με βαθμό κάτω από τη βάση θα απαξιωθούν αμέσως και κανείς απόφοιτός τους δεν θα προσλαμβάνεται σε δουλειά με σοβαρές απολαβές. Νομίζεις ότι στο Λονδίνο βρίσκει σοβαρή δουλειά ο απόφοιτος του South Bank University (που σε παρακαλάνε να γραφτείς) ή ο απόφοιτος του LSE που παρακαλάει για να γραφτεί…
        Αντί να παρακαλάς να λειτουργήσει σωστά έστω και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο των πανεπιστημίων – ΤΕΙ (από υποτροφίες και εστίες, μέχρι τα μεταπτυχιακά) παρακαλάς να διαλυθεί περαιτέρω… Νομίζεις ότι έχει θέληση για μόρφωση αυτός που περνάει με 2!!!!;;;; Για την πλάκα του έδωσε εξετάσεις και για τα υπόλοιπα χέστηκε… Σιγά μην πάει και να φοιτήσει με προσδοκίες…

  3. «Επίσης, ο καινούριος ιστότοπος (και όχι ιστοσελίδα!!)»

    ιστότοπος = web site
    ιστοσελίδα = web page

    http://revma.wordpress.com/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: