Όταν το μίσος βαφτίζεται αγάπη

Πολλές Κυριακές που είμαι στο σπίτι παρακολουθώ το πρωί την εκπομπή που έχει σχέση με την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία ή τα κηρύγματα από τις κυριακάτικες λειτουργίες,  κυρίως για να ενημερώνομαι για το δημόσιο λόγο της εκκλησίας και των ιεραρχών. Την προηγούμενη Κυριακή στην ΕΤ-3 έμεινα εμβρόντητος όταν άκουσα το κήρυγμα μίσους του μητροπολίτη Άνθιμου για τους μετανάστες. Το πιο τραγικό απ΄ όλα ήταν ότι ξεκίνησε το λόγο του οριοθετώντας τι είναι και τι δεν είναι αγάπη.

Είπε χαρακτηριστικά ότι δεν είναι αγάπη το νέο σχέδιο νόμου για τους μετανάστες και άλλα ευτράπελα που είναι όμως επικίνδυνα και επηρεάζουν το ακροατήριο του. Φυσικά κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε ούτε ο κος Ψωμιάδης που πηγαίνουν χέρι-χέρι στο μεταναστευτικό ούτε ο πρώην υπουργός αθλητισμού κος Ιωαννίδης που άκουγε με σκυμμένο το κεφάλι. Με μια μακροσκελή εισαγωγή ότι δεν τον ενοχλεί το χρώμα των ανθρώπων ανέφερε ότι βρισκόταν δυο τετράγωνα κοντά στην Ομόνοια στην Αθήνα και σηκώνοντας το βλέμμα του «μαύρισε» o τόπος από τον πληθυσμό που συχνάζει σε αυτές τις περιοχές. Αν δεν είναι αυτή μια δήλωση ρατσισμού από τον προεξάρχοντα ιεράρχη της συμπρωτεύουσας τότε ποια είναι;

Στην εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη «Ανατροπή» την 1η Φεφρουαρίου 2010 ο κος Άνθιμος υπεραμύνθηκε των δηλώσεων του, αφήνοντας υπαινιγμό για αποσπασματικότητα στην παρουσίαση του κηρύγματος, έχοντας κυριολεκτικά στο πλευρό του τον βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. κο Πλεύρη και υποστηριζόμενος εμμέσως από τον πανταχού παρών επικοινωνιακό σύμβουλο του μακαριστού αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου, κο Τζούμα.

Με ικανοποίηση διαβάσαμε στις εφημερίδες την έμμεση αποδοκιμασία για τα λεγόμενα του κ. Άνθιμου από τον Αρχιεπίσκόπο Ιερώνυμο και τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σε κοινή δήλωσή τους κατά της φτώχιας και της ξενοφοβίας. Είπαν χαρακτηριστικά ότι το ζήτημα της παροχής ιθαγένειας στους νομίμως διαμένοντες μετανάστες αφορά την κυβέρνηση και ότι η εκκλησία οφείλει να παρέχει στους ανθρώπους που στερούνται τα προς το ζην. Άσχετα  ποια είναι η θέση του καθενός μας για το μεταναστευτικό και λαμβάνοντας υπόψη την κοινή γνώμη θα πρέπει όλος ο πολιτικός κόσμος που θεωρεί τον εαυτό του θιασώτη των δημοκρατικών ελευθεριών να καταδικάσει αυτές τις ρατσιστικές, φασιστικές και αντιουμανιστικές δηλώσεις του κ. Άνθιμου.

Είναι άλλο ζήτημα η χορήγηση ιθαγένειας στους νόμιμα διαμένοντες μετανάστες και άλλο η μεταναστευτική πολιτική στην παρούσα φάση. Το πρόβλημα δεν είναι πώς θα αποκλείσουμε ανθρώπους αλλά το πώς αυτοί οι άνθρωποι θα μπορέσουν να ζήσουν με αξιοπρέπεια απολαμβάνοντας τα υλικά και πνευματικά αγαθά που απολαμβάνει ο ανεπτυγμένος κόσμος. Εθελοτυφλούμε αν πιστεύουμε ότι με την επαναπροώθηση των μεταναστών θα λυθεί το πρόβλημα για το δυτικό κόσμο. Η παραδοχή στο Νταβός από το εκπρόσωπο της Alcatel, έστω και για επικοινωνιακούς λόγους ότι οι τράπεζες και οι επιχειρήσεις αύξησαν τα κέρδη τους αλλά απέτυχαν όσον αφορά την προσφορά τους στην κοινωνία, δείχνει τις διαστάσεις του προβλήματος. Ακόμα και οι «κυρίαρχοι» στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι αρχίζουν να φοβούνται τις συνέπειες της ετεροβαρούς ανάπτυξης και της κερδοσκοπίας.

Η καταπολέμηση της φτώχιας και η πράσινη ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι δύο άξονες που θα δημιουργήσουν τις συνθήκες να μην εγκαταλείπουν οι άνθρωποι τις χώρες τους εξαθλιωμένοι, αναζητώντας την επιβίωση και τη βελτίωση των όρων ζωής τους. Η φιλανθρωπία δεν λύνει τα προβλήματα, απλά μπαλώνει καταστάσεις και απενοχοποιεί τους δημιουργούς των προβλημάτων.

Προσωπικά είμαι υπέρ μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Χρειάζεται όμως αυτή η ιδέα να ζυμωθεί μέσω της συμβίωσης λαμβάνοντας υπόψη τις αντίθετες γνώμες που αυτή τη στιγμή υπερτερούν στη χώρα μας, δεδομένης και της ανταγωνιστικότητας στην αγορά εργασίας λόγω της οικονομικής κρίσης. Θα αναφερθώ σε μια κοινοτοπία λέγοντας ότι και οι Έλληνες ήταν λαός που στη σύγχρονη ιστορία αναγκάστηκαν για οικονομικούς λόγους να μεταναστεύσουν. Επίσης όταν είχαν έρθει οι πρόσφυγες από την Τουρκία μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και τη Σύμβαση Ανταλλαγής Πληθυσμών αντιμετωπίστηκαν από τους γηγενείς για πολλά χρόνια ως ένα βάρος για την ελληνική κοινωνία και οικονομία.

Τέλος, για όσους επικαλούνται την Πηνελόπη Δέλτα και τον πατριωτισμό, η ελληνίδα λογοτέχνης έγραψε «Τα Μυστικά του Βάλτου» αναφερόμενη σε μια εποχή εθνικιστικών ανταγωνισμών στη Βαλκανική εξαιτίας της παρακμής της οθωμανικής αυτοκρατορίας και στον Μακεδονικό Αγώνα. Σήμερα όμως κάποιοι όχι με την πένα αλλά με το λόγο και τις πράξεις τους δημιουργούν το «βάλτο» που θα ρουφήξει τις ανθρώπινες ελευθερίες.

Δ. Στ.

Advertisements

8 Σχόλια

  1. «Πολλές Κυριακές που είμαι στο σπίτι παρακολουθώ το πρωί την εκπομπή που έχει σχέση με την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία ή τα κηρύγματα από τις κυριακάτικες λειτουργίες, κυρίως για να ενημερώνομαι για το δημόσιο λόγο της εκκλησίας και των ιεραρχών.»

    Καλα τωρα, δικαιολογεις το βιτσιο σου!! :)))

  2. Άντε Κατερίνα περιμένουμε κείμενο σου. Μη χάνεις άλλο το χρόνο σου. Θα έχεις έτσι την ευκαιρία να συζητήσεις με εκατοντάδες ανθρώπους. Χο! Προφανώς το θέμα που θίγεται με το κείμενο, σ’ αφήνει παγερά αδιάφορη.

  3. φελέκι,

    θα σκεφτώ την πρότασή σου, αν και δεν έχω πολύ υλικό γιατί δεν χάνω τόσες πολλές Κυριακές, όσες εσύ. Λέω να ονομάσω το μπλογκ των χαμένων Κυριακών μου «το δοκάρι». Αν βρώ και κανένα antidwraki να μου buzzάρει τα κείμενα θα είναι ταμάμ.

    Btw, μην ξεχάσεις να ευχαριστήσειις το dwraki που έγινε μέλος στο buzz μόνον για την πάρτη σου. Άλαλο και δίχως μπλογκ, μόνον δικά σου κείμενα buzzάρει και ψηφίζει. Πρέπει να σε θαυμάζει απεριόριστα…

  4. Α! και δεν διάβασα καθόλου το κείμενο. Είδα μόνον την εισαγωγή στο buzz. Σπάνια χάνω το χρόνο μου για να διαβάσω τα κείμενα που προτείνουν μέλη του buzz που δεν εκτιμώ για την κρίση τους.

    Καμμιά Κυριακή που θα μείνω σπίτι και δεν έχει ποδόσφαιρα, μπορεί και να το διαβάσω.

  5. Goustarw trella to feleki!!

  6. Δεν το αμφισβητώ, dwraki. Eίναι για πολύ γούστο, συμφωνούμε.

  7. Ο Άνθιμος ακολουθεί τα χνάρια του Χριστόδουλου :(
    Τι τραγικό που ο εγγονός της Πηνελόπης Δέλτα είναι ένας από τους σημαντικότερους «Μακεδονομάχους»…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: