Το πιο πρόσφατο κακόγουστο ανέκδοτο: «η εθνική μας παιδεία πλήττεται»

H εθνική μας παιδεία αμφισβητείται, βάλλεται, απειλείται. Το διαπιστώνει ο λαμπρός Μεσσήνιος, ο οποίος υπόσχεται, όταν αναλάβει την εξουσία (μπρρ…), να ενισχύσει τον εθνικό της χαρακτήρα. Το διαπιστώνει ο Γιώργος Καρατζαφέρης και ο αγλαός («εντός ρέει») Ευριπίδης Στυλιανίδης που αμέσως ξεσκέπασαν τη συνωμοσία που κρύβεται πίσω από την κατάργηση του «Εθνικής» στο όνομα του Υπουργείου. Το διαπιστώνει η ΠΕΑΕΛ, το Αντίβαρο και ο Νεοκλής Σαρρής, εντάσσοντας την υπονόμευση της παιδείας μας στο πλαίσιο του σχεδίου για τον εποικισμό της χώρας. Για του λόγου το ασφαλές ας δούμε 10 προδοτικές πτυχές του ζητήματος, ώστε να καταλάβουμε την έκταση του ολέθριου εκπαιδευτικού αφελληνισμού:

  • Τα παιδιά διδάσκονται αποκλειστικά σχεδόν ελληνική ιστορία, με έμφαση στην αρχαία (και ιδίως στον 5ο π.Χ αιώνα) και χωρίς καμία επαφή με οποιοδήποτε γεγονός συνέβη μετά το 1922.
  • Η διδασκαλία των θρησκευτικών (η κατήχηση μάλλον) είναι υποχρεωτική, δυο φορές τη βδομάδα, από την Δ΄ δημοτικού ως την Γ΄Λυκείου, χωρίς, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, τη δυνατότητα απαλλαγής και χωρίς -φυσικά- καμία εναλλακτική.
  • Τα εικονίσματα παραμένουν ακλόνητα στη θέση τους σε κάθε σχολική αίθουσα, ενώ παράλληλα τελείται υποχρεωτικά, καθημερινά μαζική πρωινή προσευχή.
  • Οι μεταξικής προέλευσης μαθητικές παρελάσεις επαναλαμβάνονται στανικά, κοστίζουν χρήματα και χρόνο και προκαλούν έριδες κάθε χρόνο.
  • Τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται από την πρώτη γυμνασίου, με συνέπεια τα παιδιά να ξέρουν και χειρότερα νέα και χειρότερα αρχαία, όπως αποδεικνύεται κάθε χρόνο.
  • Η ευρωπαϊκή λογοτεχνία παραμένει εξορισμένη από τις σχολικές αίθουσες, παρά την έκδοση πριν από λίγα χρόνια ενός εξαιρετικού εγχειριδίου για τη Β΄Λυκείου.
  • Η φιλοσοφία είναι ταυτισμένη απλώς με τις στεγνές, λέξη προς λέξη, μεταφράσεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη στο μάθημα των αρχαίων. Ουδείς λόγος για κάτι πέραν των Ελλήνων (άλλωστε τα έχουν πει όλα).  Ντεκάρτ, Σπινόζα, Χέγκελ, Καντ, Νίτσε άγνωστες λέξεις…
  • Η ιστορία τέχνης της δύσης, αλλά και ο,τιδήποτε έχει τον προσδιορισμό «ευρωπαϊκό» έχει από ελάχιστη έως καμία σχέση με τα αναλυτικά προγράμματα.
  • Οι εθνικοί μύθοι παραμένουν ακλόνητοι: κρυφά σχολειά, χοροί του Ζαλόγγου, μαρμαρωμένοι βασιλιάδες, κ.λπ., κ.λπ. Και δεν συζητούμε καν για τον τρόπο παρουσίασης του Άλλου ή για προσπάθειες ανάλογες με αυτές της Γαλλίας και της Γερμανίας, με τα κοινά εγχειρίδα…
  • Εκσυγχρονιστικές προσπάθειες (βλ. βιβλία Ρεπούση, Κόκκινου κ.λπ) στέλνονται στο πυρ το εξώτερον, πριν ή μετά από τη διδασκαλία τους. Αντί του επαίσχυντου βιβλίου της Ρεπούση, διδάσκεται το παλιό, καλό της δεκαετίας του 1980, με τον χάρτη που λέει «Όλα αυτά ήταν δικά μας».

Τέτοια έλλειψη εθνοκεντρισμού, δεν αντέχεται, συνέλληνες! Είναι σαφές, λοιπόν, ότι θολοκουλτουριάρικοι δάκτυλοι έχουν βαλθεί να ξεκάνουν ΚΑΙ την παιδεία μας. Είναι η ώρα να σταματήσει η οποιαδήποτε συζήτηση για τα Ματωμένα Χώματα και να διδάσκονται υποχρεωτικά τα Μυστικά του βάλτου. Είναι η ώρα,  που  πρέπει επιτέλους να σκεφτούμε την επιστροφή στο οκτωήχι, στο ψαλτήρι, στο πηδάλιον.

[Αλί και τρισαλί! Το «πίσω ολαταχώς» του αλήστου μνήμης Χριστόδουλου, ο «φανατισμός της ακινησίας» του Δημαρά, το «τύφλωσον Κύριε» του Ηλιού παραμένουν επίκαιρα στα πολύπαθα ελληνικά σχολεία και, παρ’όλα αυτά, ορισμένοι ζητούν περισσότερο εθνοκεντρισμό, ακόμα μεγαλύτερη περιχαράκωση. Ο Θεός να μας φυλάει!]

Φ.Π.

Advertisements

10 Σχόλια

  1. Ξέχασες και τα «βοηθήματα» που κυκλοφορούν ελεύθερα όπως το νεανικότατο και super trendy περιοδικό «Προς τη Νίκην», απόσπασμα του οποίου μπορείς να βρεις εδώ.

    Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον τρόπο που πλέον εθνικιστές και παπάδες, έχουν ενώσει δυνάμεις για να φτιάξουν ενιαίο μέτωπο. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι νέο, αλλά αυτή την περίοδο που φοβούνται ότι η Ελλαδάρα βάλεται από τους πράκτορες τις Σιων, έχουν λυσσάξει ακόμα περισσότερο.

  2. Καλα, λεμε, κουφαθηκα και απο τα δυο… ματια! :)

  3. Φίλιππε από τα καλύτερά σου κείμενα. Το απόλαυσα! Όσον αφορά τη μεθοδολογία διδασκαλίας: πού είναι η κριτική σκέψη; η αμφισβήτηση της αυθεντίας; η διδασκαλία των αντιφάσεων της γνώσης; η πολυπρισματικότητα; η καλλιέργεια δεξιοτήτων για το πώς μαθαίνουμε, πώς επιλέγουμε και πώς αξιολογούμε τις πληροφορίες; η καλλιέργεια δεξιοτήτων για διάλογο; η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης μεταξύ των λαών; η ανοχή της διαφορετικής οπτικής και ερμηνείας; η εξάλειψη των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων; η διαπολιτισμική προσέγγιση στην ερμηνεία των γεγονότων; ο συνεχής διάλογος του τοποικού με το ευρωπαϊΡιζικές αλλαγές χρειάζονταν ήδη από τη δεκαετία του ’70.

    • Πάλι πάτησα το κουμπί καταλάθος, Στο τέλος αυτό που ήθελα να γράψω είναι «ο συνεχής διάλογος του τοπικού με το ευρωπαϊκό, με το παγκόσμιο και vice versa.
      ρένα

  4. Πολύ καλός! Καλά το «Προς τη Νίκη» υπάρχει ακόμα;;;

  5. Καλά βρε ανόητε και συκοφάντη, πολιτικά τι σχέση έχω με αυτούς που αραδιάζεις; Και που πότε έχω συνδέσει το θέμα της παιδειας με τους μετανάστες; Αν δεν μου το αποδείξεις τότε μόνος σου δίνεις τον χαρακτηρισμό σου. Όταν είναι στραβό το σίδερο από τη μια δεν το στραβώνεις από την άλλη για να το ισιώσεις. Κοίτα να δεις, εγώ έκαμα σχολείο (στηην Πόλη) αρχαία στην 6η Δημοοτικού, τουρκικά από την πρώτη τάξη, Ιτορία Γεωγραφία και όλα τα λοιπά (πατριδογνωσία κλ.) στα Τουρκικά, στην τάξη δεν υπήρχαν εικόνες αγίων και του Χριστού και της παναγιάς αλλά μόνο του Ατατούρκ. Καί πέραν αυτών Γαλλικά και Αγγλικά. Τι συμπέρασμα βγάζεις ανόητε από αυτό; Είμαι ανελλήνιστος, ανιστόρητος, ακραίος;Και αν είμαι ακραίος σε προκαλώ να βρεις ένα κείμενό μου σχετικό. Παρτράβηξε το αστείο…..

  6. Η υπογραφή σας σε ένα κείμενο της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
    ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ
    ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
    (ΠΕΑΕΛ)τι ακριβώς είναι. Το έλαβα στο η-μέιλ μου και υπάρχει και στο Αντίβαρο.
    Στο κείμενο μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται τη φράση:
    «Έτσι εξηγείται, επίσης, η
    συστηματική υπονόμευση της Ελληνικής παιδείας, η παρουσίαση του Ελληνικού έθνους και της Ελληνικής ταυτότητας ως δήθεν μύθου και εφευρήματος του
    19ου αιώνα και ο εξωραϊσμός της Τουρκοκρατίας. »

    Παραθέτω κι ένα εκτεταμένο απόσπασμα του κειμένου, για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται:

    Παρακολουθούμε από
    > καιρό την εξέλιξη μπροστά
    > στα μάτια μας μιας απίστευτης
    > ιστορίας: τη συστηματική
    > εθνική αποδόμηση και
    > τον εποικισμό της Ελλάδας. Το
    > κράτος που έχει υποχρέωση από το
    > Σύνταγμα να
    > υπερασπίζει και να προστατεύει
    > τον Ελληνικό λαό, την εθνική του
    > ταυτότητα και
    > το μέλλον του, μέσα στα νόμιμα
    > σύνορα της επικράτειάς του,
    > τηρεί μια στάση που
    > προκαλεί πολλά
    > ερωτηματικά.
    >
    > Σήμερα, το νομοσχέδιο
    > που προωθεί η κυβέρνηση
    > διευκολύνει την κατάργηση του
    > ισχύοντος δικαίου εθνικής
    > καταγωγής και την
    > αδιάκριτη πολιτογράφηση και
    > Ελληνοποίηση των πάντων. Για
    > λόγους συναισθηματικού
    > επηρεασμού προτάσσεται η
    > νομιμοποίηση των παιδιών των
    > λαθρομεταναστών, για
    > ν’ ακολουθήσει, στη συνέχεια,
    > ως «ανθρωπιστικό μέτρο», η
    > νομιμοποίηση και
    > των γονέων και η παροχή
    > Ελληνικής ιθαγένειας στους
    > πάντες.
    > Είναι ολοφάνερο, επίσης,
    > ότι η
    > λαθρομετανάστευση
    > χρησιμοποιείται ταυτόχρονα και
    > ανομολόγητα και ως γεωπολιτικό
    > όπλο.
    >
    >
    > Συνδέεται άμεσα με τις
    > νεο-Οθωμανικές
    > φιλοδοξίες της Άγκυρας, που έχει
    > κάθε λόγο να επιδιώκει τη
    > διάσπαση της εθνικής
    > συνοχής και την αποδυνάμωση της
    > Ελλάδας. Γι’ αυτό η Άγκυρα
    > αρνείται
    > συστηματικά κάθε συνεργασία για
    > τον έλεγχο της
    > λαθρομετανάστευσης από το
    > έδαφός
    > της.
    >
    > Έτσι εξηγείται η
    > περίεργη χαλάρωση του
    > ελέγχου των εθνικών συνόρων,
    > προφανώς υπό εξωτερική πολιτική
    > και ιδεολογική
    > πίεση και επιρροή.
    >
    >
    Το κείμενο δεν είναι ακραίο;

  7. Κυρ Νεοκλή τρείς λουκουμάδες για το τραπέζι τέσσερα http://www.youtube.com/watch?v=uiRcs6RH5gQ και σε χορευτική εκδοχή για τα καλοκαίρια http://www.youtube.com/watch?v=SgLEyT03Tj4. Πάντως τα τουρκικά στο δημοτικό στην Πόλη τα ξεχάσατε όταν διοριστήκατε Καθηγητής Τουρκολογίας http://www.alfavita.gr/artra/artro20070522a.php .

  8. «Οι Τούρκοι είναι σαρκοβόρα ζώα. Κι αν δεν είναι σαρκοβόρα, είναι ζώα»
    (Νεοκλής Σαρρής – Μέλος του Δ.Σ του «Δικτύου 21», 4/3/1999)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: