Συνωμοσιολαγνεία και στερεότυπα

«Εβραίος κάθε φορά πού λέμε, πόσα δε μπορεί, κατά την περίσταση, να εννοούμε! Από τον αισχρότατο τοκογλύφο ως τον υψηλότατο προφήτη.»

(Κωστής Παλαμάς, «Ρωμιός και Ρωμιοσύνη»)

Δε θα μπορούσα να βρω πιο κατάλληλα λόγια, απ’ αυτά του Παλαμά για την περίπτωση της καταστροφής της Συναγωγής των Χανίων αλλά και για την αρθογραφία που ακολούθησε τη σύλληψη των δραστών. Πολλοί βιάστηκαν να εξάγουν τα συμπεράσματά τους. Ανάμεσά τους και ο κος Δελαστίκ. Αντιγράφω από το Έθνος:

«Η ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ των δραστών εγείρει ένα κρίσιμο πολιτικό ερώτημα: οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί από τις βάσεις πυρπόλησαν δύο φορές τη συναγωγή λόγω προσωπικής πολιτικής εμπάθειας εναντίον των Εβραίων ή έδρασαν κατόπιν εντολών μυστικών υπηρεσιών των χωρών τους; Εχουμε να κάνουμε δηλαδή με τυχαίες πράξεις αντισημιτικού κρετινισμού τεσσάρων ανεγκέφαλων Αμερικανών και Βρετανών ή με πολιτική προβοκάτσια ξένων πρακτόρων με στόχο τη δυσφήμηση της Ελλάδας στον εβραϊκό κόσμο που κατέχει κορυφαίες θέσεις στο παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα, σε μια φάση που η χώρα μας βρίσκεται σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και επομένως έχει ανάγκη τις ξένες τράπεζες;«

«Με τι έχουμε να κάνουμε;» αναρωτιέται ανήσυχος ο κος Δελαστίκ και προσφέρει απλόχερα στους αναγνώστες του θεωρίες συνομωσίας. Παράλληλα αναπαράγει και συντηρεί όλα τα στερεότυπα για τους Εβραίους που τόσο έχουμε ανάγκη, για να ερμηνεύσουμε την κατάντια μας, να εξηγήσουμε τα δεινά που μάς έχουν εγκλωβίσει σε μια στενή γωνία της νοτιανατολικής Ευρώπης.

Βέβαια, ο κος Δελαστίκ με τόση παρρησία αναφέρεται σε πρακτοριλίκια γιατί απλά γνωρίζει ότι ποτέ οι μυστικές υπηρεσίες δεν μπαίνουν στον κόπο να επαληθεύσουν ή να διαψεύσουν άρθρα στις εφημερίδες, ιδιαίτερα δε όταν αυτά σφύζουν από συνωμοσιολαγνεία.

Από την άλλη, ποσες φορές ακόμα θα ακούσουμε το χιλιοειπωμένο στερεότυπο για την κυριαρχία του τραπεζικού συστήματος από τους Εβραίους; Δεν υπάρχουν δηλαδή χριστιανοί, μουσουλμάνοι, βουδιστές που κατέχουν υψηλές θέσεις και  «ελέγχουν» την οικονομία της αγοράς; Πώς προκύπτει η παντοκρατορία των Εβραίων;

Σε κάποιο άλλο σημείο του άρθρου ο κος Δελαστίκ αναφέρει: «Αποδεικνύεται έτσι ότι όλος αυτός ο θόρυβος αποσκοπεί συν τοις άλλοις στο να πιέσει τα ελληνικά ΜΜΕ να σιωπούν μπροστά στα εγκλήματα που διαπράττουν τα αιμοσταγή στρατεύματα του Ισραήλ σε βάρος αμάχων Παλαιστινίων. Μάταιος ο κόπος των Αμερικανών. Δεν θα το καταφέρουν.» Μα καλά στην εποχή της άμεσης διαδικτυακής ενημέρωσης, στην εποχή που χιλιάδες για παράδειγμα Ιρανοί με τις τόσες απαγορεύσεις του θεοκρατικού καθεστώτος κατάφεραν να βγουν στους δρόμους, την εποχή που η ταχύτητα της πληροφορίας έχει ξεπεράσει τον έλεγχο της είδησης αλλά και την πιστοποίηση της εγκυρότητάς της, πόσο λογικό και κυρίως πόσο εφικτό φαίνεται να υπάρχει προσπάθεια απόκρυψης των επιθέσεων κατά των αμάχων Παλαιστινίων;

Μπορεί να είμαι αφελής, να μη θέλω να βλέπω παντού γύρω μου συνωμοσίες. Εξάλλου, για πολλούς η συνωμοσιολογία μεταθέτει την ευθύνη από τον εξιδανικευμένο «εαυτό» στον εχθρικό «άλλο», στον «ξένο». Αδρανοποιεί έτσι το «υποκείμενο», καθώς επιρρίπτει στον κόσμο του μεταφυσικού και των σκοτεινών δυνάμεων τις αιτίες που το καθηλώνουν σε μια μειονεκτική θέση, στη θέση του αδυνάτου. Για το «ανίσχυρο υποκείμενο» οι προσπάθειες των εχθρικών «άλλων» είναι σαφείς και ξεκάθαρες. Έτσι στον κάθε «άλλο» αποδίδονται μόνιμα και διακριτά χαρακτηριστικά. Ο Εβραίος είναι αυτός που ελέγχει τις τράπεζες, ο Αλβανός αυτός που πουλάει τα ναρκωτικά, ο Ρουμάνος αυτός που κάνει τις κλοπές, ο Σομαλός αυτός που προωθεί την πορνεία κ.ο.κ

Σε μια όμως πολυπολιτισμική κοινωνία η αναπαραγωγή στερεοτύπων προκαλεί ασφυκτικές αγκυλώσεις, καθηλώνει τη χώρα σε πρακτικές άλλων δεκαετιών καθώς αδυνατεί να προσαρμοστεί στις επιταγές των νέων δεδομένων και να αντιμετωπίσει ορθολογικά τα προβλήματα που ενσκήπτουν.

Β.Λ.

Advertisements

21 Σχόλια

  1. όσον αφορά την ουσία του θέματος, πρόκειται για μια πραγματικά πολύ περίεργη υπόθεση, η οποία μάλλον τείνει προς τη συγκάλυψη. Τα στοιχεία που δείχνουν συγκάλυψη είναι ότι δεν ακούγεται καθόλου ενώ κανονικά θα έπρεπε να είχε προκαλέσει μεγάλο ντόρο, και το ότι δεν διευκρινίζεται η ιδιότητα των 2 Βρετανών (γιατί αν επρόκειτο για Βρετανούς της βάσης του ΝΑΤΟ και παρουσιάστηκαν σαν εργαζόμενοι σε μπαρ, τότε εξαρχής υπάρχει θέμα συγκάλυψης). Εντύπωση δε προκαλεί και το ζήτημα της τσαμουκαλίδικης ετεροδικίας που εφαρμόζουν οι Αμερικάνοι μη δίνοντας το όνομα του Αμερικανού στις ελληνικές αρχές…
    Επομένως καλό είναι να επιμείνει κανείς στο ψάξιμο αυτής της ιστορίας… Και φυσικά δεν πρέπει να είμαστε αφελείς. Δεν είναι συνωμοσιολογία να δέχεσαι ότι υπάρχουν μυστικές υπηρεσίες και ότι αυτές μπορεί να οργανώνουν και προβοκάτσιες. Συνωμοσιολογία είναι να αναζητάς παντού τέτοιου είδους εξηγήσεις για τα πάντα και κυρίως να αναπτύσσεις ένα πολιτικό σκεπτικό και μια επιχειρηματολογία έχοντας ως προκείμενες υποθέσεις (εφόσον στοιχεία σπάνια υπάρχουν) σχετικά με το τι έκαναν ή θέλουν να κάνουν οι α ή οι β μυστικές υπηρεσίες. Με λίγα λόγια οι μυστικές υπηρεσίες και υπάρχουν και προβοκάτσιες μπορεί να κάνουν, αυτό όμως δεν απαλλάσει τους αριστερούς και σκεπτόμενους ανθρώπους από την υποχρέωση να αναλύουν τη συγκεκριμένη κοινωνική και πολιτική κατάσταση με τα στοιχεία που διαθέτουν, τα οποία ευτυχώς είναι αρκετά. Όντως πρόκειται για αδρανοποίηση του υποκειμένου μέσω του κρετινισμού αυτού. Όποιος βέβαια έχει κάτι να μας αποκαλύψει ας το κάνει…

    Τώρα, η υπόθεση του εμπρησμού της συναγωγής είναι πολύ σοβαρή και ύποπτη και οι όποιες υπόνοιες σε αυτή τη φάση είναι βάσιμες και φυσιολογικές. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί τα απαράδεκτα ολισθήματα του άρθρου του Δελαστίκ.
    Το πρώτο είναι η κουτοπόνηρη ταύτιση των Εβραίων με το διεθνές τραπεζικό σύστημα, παλιά αντισημιτική πρόληψη που η διαιώνισή της απλώς αποδεικνύει ότι ο αντισημιτισμός ήταν και παραμένη διαχρονικά η κατεξοχήν (γιατί δεν είναι η μόνη) μορφή «σοσιαλισμού των ηλιθίων»…
    Και ακολουθεί και ο καταπληκτικός συλλογισμός ότι η προβοκάτσια είχε στόχο να εντείνει τις πιέσεις που ασκούνται στην Ελλάδα από το διεθνές τραπεζιτικό σύστημα… Πραγματική αποβλάκωση της σκέψης, απαράδεκτη για κάποιον που προέρχεται από τις τάξεις της επαναστατικής αριστεράς. Και από Εβραίους αποκλειστικά να αποτελούνταν τα διεθνή τραπεζιτικά κυκλώματα -που λέει ο λόγος- ποιος αριστερός εγκέφαλος μπορεί να πιστέψει ότι αυτά όταν εκβιάζουν ληστρικά τις διάφορες χώρες λαμβάνουν μεταξύ άλλων υπόψη ποιες από αυτές εμφορούνται από αντισημιτικά αισθήματα (και κυρίως ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δείχνουν ανεκτικότερα στις φίλες χώρες του Ισραήλ…) Είναι αριστερό και «μαρξιστικό» να διασπείρονται στον λαό τέτοιες αυταπάτες για τη φύση του διεθνούς οικονομικού συστήματος;;
    Το δεύτερο ολίσθημα του Δελαστίκ είναι που κάνει λόγο για «υποτιθέμενο αντισημιτισμό». Είναι βέβαια αλήθεια ότι το Ισραήλ και οι ΗΠΑ αξιοποιούν τις αντισημιτικές εκδηλώσεις σε κάθε χώρα σαν μέσο άσκησης πίεσης στην εξωτερική τους πολιτική… Και είναι αλήθεια ότι προσπαθούν συχνά μέσω της κατηγορίας περί αντισημιτισμού να αδρανοποιήσουν το διεθνές κίνημα αντίδρασης εναντίον της φασιστικού τύπου επιθετικότητας της ισραηλινής πολιτικής έναντι των Παλαιστινίων. Αλλά αυτό δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να παραγνωρίζει την έντονη παρουσία και την επίδραση αντισημιτικών στερεοτύπων και προκαταλήψεων στην Ελλάδα. Αυτά τα στερεότυπα αλληλεπιδρούν τόσο με την εθνικιστική ιδεολογία και μέσω αυτής επηρεάζουν συντηρητικά κομμάτια του κόσμου, επηρεάζουν ωστόσο και κομμάτια της αριστεράς νοθεύοντας το αντικαπιταλιστικό και αντιιμπεριαλιστικό περιεχόμενο των αγώνων…
    Υποχρέωση κάθε αριστερού (πολύ περισσότερο όταν διεκδικεί για τον εαυτό του μια θέση στην επανστατική αριστερά) να αναδεικνύει και να αντιπαλεύει τον αντισημιτισμό (σαν μια διακριτή μορφή ρατσισμού με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά) και να μην τον κουκουλώνει με διάφορα προσχήματα και με διάφορες φρασεολογίες
    Δυστυχώς ο σοσιαλισμός των ηλιθίων (όπως δείχνουν τα ολισθήματα του κ. Δελαστίκ) ζει και βασιλεύει…

    Ν.Ζ.

  2. O (η;) Ν.Ζ. με καλύπτει σαν θέση απέναντι στα γεγονότα και -λίγο-πολύ- απέναντι στο κείμενο του Δελαστίκ, αν εξαιρέσουμε κάποιους χαρακτηρισμούς. Όμως:
    1 Είναι κάπως σοφιστικό από τον Β.Λ. να παίρνει κυριολεκτικά τη λέξη «σιωπούν» του Δελαστίκ και να λέει ότι δεν υπάρχει ζήτημα απόκρυψης επιθετικών ενεργειών των Ισραηλινών κατά «αμάχων Παλαιστινίων». Υπάρχει ζήτημα έμφασης, ερμηνείας, του πόσο χώρο αφιερώνει ένα μέσο σ’ αυτές, το πώς τις αντιμετωπίζει, το αν περιμένει μόνο θηριωδίες κατά αμάχων για να πει ότι οι Ισραηλινοί υπερβάλλουν λιγάκι κλπ. Ξέρουμε τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες: δεν ξέρω αν οι εκσυγχρονιστές φίλοι μας θα διανοηθούν το ενδεχόμενο αυτές να μην αποτελούν εδώ παράδειγμα προς μίμηση.
    2 όπως παρατηρεί ο/η Ν.Ζ. τα γεγονότα, για τα οποία τόσος ντόρος έγινε αρχικά, τείνουν προς την συγκάλυψη. Μήπως αυτή δεν είναι μια περίπτωση όπως των άλλων επιθέσεων σε συναγωγές, εβραϊκά νεκροταφεία κλπ ανά την Ελλάδα; Αυτό δεν θεωρείται άξιο σχολιασμού από το Φελέκι; ΟΚ, η Μοσάντ δεν θα εκδώσει δελτίο τύπου: όμως το άρθρο του Δελαστίκ περιλαμβάνει αρκετές λεπτομέρειες, και ορισμένες θα μπορούσαν να διαψευστούν από διάφορους φορείς, πχ την ελληνική αστυνομία. Θεωρώ ότι ο Δελαστίκ γενικά είναι καλά πληροφορημένος αριστερός δημοσιογράφος, και θα απέφευγε να εκτεθεί χωρίς να πατάει κάπου σταθερά.
    3 Το πολιτικό διακύβευμα για τον Δελαστίκ είναι η αντιιμπεριαλιστική τοποθέτηση της ελληνικής κοινής γνώμης και η υπεράσπιση μιας φιλοπαλαιστινιακής, αντιισραηλινής και αντιαμερικανικής τάσης που κυριαρχεί -ακόμα- στα ελληνικά ΜΜΕ. Το πολιτικό διακύβευμα για το Φελέκι είναι η πολυ-πολιτισμική κοινωνία. Θεωρείτε ότι δρόμοι συμπόρευσης δεν υπάρχουν ανάμεσα στα δύο; Εγώ θεωρώ ότι ο συνδυασμός αντιιμπεριαλισμού και αντιρατσισμού/αντιεθνικισμού (όπως και πολλών άλλων πραγμάτων, εννοείται) είναι όρος ύπαρξης για την αριστερά.
    4 όσο για τον Στάθη: δεν νομίζω ότι πέφτει στα ολισθήματα του Δελαστίκ, οπότε ο σχολιασμός μπορεί να είναι πιο άμεσα πολιτικός. Εξηγήστε μου, παρακαλώ, πού διαφωνείτε με το παρακάτω (φαντάζομαι ότι δεν εντοπίζετε κάτι άλλο που να σας ενοχλεί στο κείμενο του Στάθη), γιατί εγώ συμφωνώ απόλυτα:
    «εκατομμύρια δημοκρατικοί πολίτες έχουν αντιληφθεί και βλέπουν στο κράτος του Ισραήλ τον διεθνή τραμπούκο που απειλεί με πόλεμο όποιον γουστάρει, που εξαπολύει πολέμους (μάλιστα… προληπτικούς) όποτε γουστάρει, ένα κράτος που, εν τέλει, προσβάλλει βαθειά κι ατιμάζει την ιστορία των ίδιων των Εβραίων -τα πογκρόμ που έχουν υποστεί, το ίδιο το Ολοκαύτωμα. Ναι! όσον οι Ισραηλινοί θα φέρονται σαν ναζί, πολλοί, όλο και πιο πολλοί, θα τους συγκρίνουμε με τους χιτλερικούς, τα σύμβολά τους, τον αγκυλωτό σταυρό».

  3. 1. Νίκο, για τις βεβηλώσεις νεκροταφείων κλπ. έχουμε ξαναγράψει στο μπλογκ.
    2. Ο Δελαστίκ και ο Στάθης έσπευσαν να μιλήσουν για ξένο δάκτυλο. Ορμώμενοι από πού; Από τις εθνικότητες των δραστών;
    3. Με την ίδια ζέση που καταδικάζονται οι επιθέσεις του κράτους του Ισραήλ (και λέω κράτος και όχι οι Ισραηλινοί, δεν τους τσουβαλιάζω όλους μαζί) θα περίμενα να καταδικαστούν και οι εξτρεμιστικές επιθέσεις Παλιστινίων κατά αθώων ισραηλινών πολιτών. Εννοείται ότι είμαι ενάντια σε κάθε εθνικισμό, απ’ όπου κι αν προέρχονται αλλά θα μου επιτρέψεις να μην ασχοληθώ με τη σύγκριση Ισραήλ και Ναζί, την οποία θεωρώ εντελώς άκυρη.
    Β.Λ.

  4. Να δούμε λίγο τις «απειλές κατά του Έθνους» που μας έχουν προβάλει κάτι τύποι σαν τον Δελαστίκ, τον Στάθη, την Κανέλλη, τον Καραμπελιά, τους θεολόγους των σχολείων, τους διαφόρους οπαδούς της «εθνοσωτηρίου» και τη φιλοναζιστική κομπανία του Λά.Ο.Σ.;

    1. διαφωτιστές
    2. δημοτικιστές
    3. βενιζελικοί
    4. κομμουνιστές
    5. πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία – που τους λέγανε «τουρκόσπορους» κάποτε οι… υπερπατριώτες που ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ τη Μικρασιατική Καταστροφή και το κύμα της προσφυγιάς και «παστρικιές» (δηλαδή πουτάνες) έλεγαν τις μικρασιάτισσες οι δικές μας οι «τίμιες» που πλένονταν στα βαφτίσια τους και κάθε Πάσχα
    6. εβραίοι
    7. αμερικάνοι
    8. τούρκοι
    9. σλάβοι
    10. αλβανοί
    11. πομάκοι – που με το ηλίθιο απαρτχάιντ της μπαριέρας τους σπρώξαμε ΕΜΕΙΣ στην αγκαλιά της Tουρκίας -, μουσουλμάνοι
    12. «αράπηδες»
    13. Ευρωπαϊκή Ένωση/ΕΟΚ («ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο»)
    14. Βρυξέλλες
    15. ευρωπαϊστές
    16. αριστεροί
    17. αναρχικοί – ανάθεμα κι αν ξέρει ο περισσότερος κόσμος τι πραγματικά είναι ο αναρχισμός, πολλώ δε μάλλον οι ημιαγράμματοι της ακροδεξιάς
    18. αντιφασίστες
    19. αντιρατσιστές
    20. αντιεξουσιαστές
    21. Κίσινγκερ – με τη γνωστή δήλωση που μας μάθανε ακόμα και στο σχολείο ότι έκανε, αλλά ΠΟΤΕ δεν έκανε
    22. μασόνοι
    23. διεθνιστές
    24. barcodes – ακόμα θυμάμαι την Κανέλλη να ωρύεται από το ραδιόφωνο για το 666 και τα barcodes
    25. άνευ θρησκεύματος ταυτότητες
    26. «τα άθεα γράμματα» – έτσι αποκαλούσαν οι θρησκευτικοί ταγοί τις επιστήμες στα χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης
    27. 666
    28. ροκ μουσική
    29. χέβι μέταλ
    30. AC/DC
    31. Hotel California των Eagles – ω ναι
    32. Stairway To Heaven των Led Zeppelin – yeah baby
    33. Metallica
    34. Megadeth
    35. Iron Maiden
    36. Ronnie James Dio
    37. Black Sabbath
    38. Μάρτιν Σκορσέζε λόγω «Τελευταίου Πειρασμού»
    39. Θόδωρος Αγγελόπουλος που τον αφόρισε ο Καντιώτης
    40. φωταδιστές (του Χριστόδουλου Παρασκευαΐδη που δεν πήρε χαμπάρι τι έκανε η χούντα γιατί «διάβαζε πολύ»)
    41. ΕΠΣΕ
    42. οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα
    43. ομοφυλόφιλοι
    44. αμφιφυλόφιλοι
    45. μονοτονιστές
    46. θολοκουλτουριάρηδες
    47. ravers
    48. φίλοι της ηλεκτρονικής μουσικής γενικώς
    49. ηλεκτρονικά παιχνίδια
    50. άθεοι
    51. άθρησκοι
    52. Τζορτζ Σόρος
    53. στρατηγός άνεμος
    54. εθνικοί μειοδότες
    55. πανεπιστημιακοί
    56. ανθέλληνες
    57. επιστήμονες που δε συμφωνούν με το Λά.Ο.Σ. και το «Ρεσάλτο» – άρα πρέπει να καούν στην πυρά σαν τον Τζιορντάνο Μπρούνο
    58. σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης
    59. indymedia
    60. «ανθέλληνες» – δηλαδή όσοι δε συμφωνούν με το Λά.Ο.Σ. και το «Ρεσάλτο»
    61. αντικαθαροαιμιστές – δηλαδή όσοι δεν πιστεύουν στο ιδανικό της φυλετικής καθαρότητας και του γονιδίου Αίπσηλων
    62. μικτογαμιστές – δηλαδή όσοι είναι υπέρ των μικτών γάμων
    63. δαρβινιστές
    64. φοινικιστές
    65. πεντηκοστιανοί
    66. ιεχωβάδες
    67. προτεστάντες
    68. ουνίτες
    69. «νέα τάξη»
    70. new age
    71. wicca
    72. «εθνομηδενιστές» (καινούργιο φρούτο αυτός ο ΗΛΙΘΙΟΣ όρος που επινόησαν οι πατριδοκάπηλοι)
    73. «γύφτοι» – δηλαδή οι Ρομά
    74. μετανάστες
    75. γυμνιστές
    76. Δραγώνα
    77. Ρεπούση
    78. κινέζοι (είναι λέει… «δρακονιανοί» ανθέλληνες σαν τους εβραίους)
    79. τα έπιπλα των σπιτιών μας (ναι, θα μας πουν ότι κι αυτά συνωμοτούν κατά του έθνους μας)
    80. Οι ξένοι γενικώς κι αδιακρίτως
    81. μονοτονιστές

    Άμα πάρουμε στα σοβαρά τους συνωμοσιολάγνους, θα πρέπει να σχιζοφρενιάσουμε. Αλλά ξέρετε κάτι; ΕΚΕΙ αποσκοπούν όλοι αυτοί: Καραμπελιάς, Καρατζαφέρης, Λιακόπουλος, Βελόπουλος, Γεωργιάδης, Πλεύρηδες, εκδότες και συντάκτες συνωμοσιολογικών περιοδικών, Χαρδαβέλλας, Φουράκης, Μιχαλολιάκος (ο Νίκος, της «χρυσής αυγής») και το κακό συναπάντημα. Στην τρομοκράτηση του κόσμου ώστε να μπορέσουν να φανούν ΑΥΤΟΙ ως «σωτήρες» και να επιβάλουν τα φιλοναζιστικά και στρασσερικά τους πιστεύω.

    Ήρθε η ώρα να ξεμπροστιαστούν οριστικά αυτά τα πολιτικά και δημοσιογραφικά σκουπίδια για το φαύλο ρόλο που παίζουν.

  5. «οι… υπερπατριώτες που ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ τη Μικρασιατική Καταστροφή..»

    …σωστός! Το κάναμε και θέμα:

    «Μικρασιατική Καταστροφή: ένα έγκλημα της Δεξιάς..»

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2009/09/13/13-9-2009/

    Μόνο που οι συνεργάτες τους ήταν πολλοί περισσότεροι απ’ όσους μπορούμε σήμερα να φανταστούμε!

  6. Σχετικά με την υπόθεση αυτή καθαυτή, είναι φανερό πως υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο προβοκάτσιας προς διερεύνηση και θα πρέπει να απαιτηθούν εξηγήσεις από Αμερικανούς, Βρετανούς αλλά και τις ελληνικές αρχές. Αν αυτές δεν δοθούν, τότε ασφαλώς ο καθένας θα μπορεί να μιλά για συγκάλυψη, εφόσον το ζήτημα δεν είναι ακριβώς η εθνικότητα αλλά η ΙΔΙΟΤΗΤΑ των δραστών (ανήκουν στο προσωπικό των βάσεων)… Δεν είναι κανείς συνωμοσιολόγος αν πιστεύει ότι μια μυστική υπηρεσία ή κάποια άλλη αδιαφανής οργάνωση ενός κράτους μπορεί να οργανώνει χτυπήματα εναντίον στόχων δικών της συμφερόντων προκειμένου με βάση έναν πολιτικό υπολογισμό… Τέτοια πράγματα έχουν γίνει κι έχουν ξαναγίνει (Ράιχσταγκ και Γαλλία στην Αλγερία παλιότερα, Ρωσία με τους Τσετσένους, Τουρκία κατ’ επανάληψη -και πρόσφατα όπως είδαμε- ΗΠΑ) μόνο που συνήθως σταματάμε στο επίπεδο των ενδείξεων, εφόσον οι υποθέσεις είναι λογικό να συγκαλύπτονται επειδή θίγουν τον πυρήνα των κρατών και καμιά κυβέρνηση δεν έχει συμφέρον από την αποκάλυψή τους. Συνωμοσιολογία είναι να βλέπεις την ιστορία σαν μια αλληλοδιαδοχή σκοτεινών συνωμοσιών τέτοιου τύπου και να αποδίδεις συστηματικά σε κάποιο «κέντρο» όλα τα φαινόμενα της πολιτικής και της κοινωνίας. Η συνωμοσιολογία είναι βλακώδης, αφενός γιατί εξ αντικειμένου τέτοιες ενέργειες μυστικών υπηρεσιών μπορεί να είναι μόνο περιορισμένες και σποραδικές, αφετέρου γιατί ακόμη κι όταν γίνονται δεν μας μαθάινουν και πολλά πράγματα από πολιτική άποψη, εφόσον πατάνε σε υπαρκτά φαινόμενα (ακόμη και για το κάψιμο της Ράιχσταγκ οι Ναζί είχαν χρησιμοποιήσει έναν πραγματικό αφελή κομμουνιστή…). Γι’ αυτό δεν θα κάτσω να συζητήσω θεωρίες συνωμοσίας για την 11η Σεπτεμβρίου π.χ. Ειδικά εμείς οι αριστεροί, που απορρίπτουμε την Patriot Act του Μπους ούτως ή άλλως δεν χρειάζεται καν να αναρωτιόμαστε αν το έκαναν μόνοι τους… Όταν όμως υπάρχουν ενδείξεις δεν θα πρέπει να τις αφήνουμε να πέσουν κάτω επειδή είμαστε εξ ορισμού αντισυνωμοσιολόγοι, γιατί τέτοιου είδους προβοκάτσιες αποκαλύπτουν πολλά για το ποιόν του αντιπάλου…
    Από την άλλη είναι καθαρό ότι στην αντίδραση του Δελαστίκ υπάρχουν αντισημιτικά ολισθήματα (στο άρθρο του Στάθη όχι και τόσο, μόνο που ο Στάθης έχει υποπέσει σε ολισθήματα παλαιότερα…). Δεν αμφιβάλλω στο ελάχιστο ότι στην αντισιωνιστική φρασεολογία (και κυρίως στον αντισιωνιστικό ζήλο) πολλών αριστερών απηχείται και ένας βαθύς και παραδοσιακός αντισημιτισμός. Δεν αμφιβάλλω επίσης ότι πολλοί φασίστες προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα αντιισραηλινά αισθήματα του λαού τις τελευταίες δεκαετίες προκειμένου να τα εκτρέψουν στον αντισημιτισμό. Δεν αμφιβάλλω ωστόσο ότι και η ισραηλινή προπαγάνδα σε όλες τις χώρες μεγεθύνει τα φαινόμενα αντισημιτισμού προκειμένου να συκοφαντήσει την καθολική δημοκρατική καταδίκη των αγριοτήτων που διαπράττει ο ισραηλινός σωβινισμός… Και να με συγχωρείς Βασίλη, αλλά ποτέ δεν θα βάλω στο ίδιο επίπεδο κριτικής τις ορθολογικές αγριότητες ενός μιλιταριστικού κράτους με τις τυφλές αγριότητες όσων αντιστέκονται σε αυτό, ανέξάρτητα από αν συμφωνώ με αυτές ή τις υιοθετώ (δεν θα το έκανα ούτε για το FIS και τη Γαλλία στην περίπτωση της Αλγερίας, δεν βρίσκω τον λόγο να το κάνω για το Ισραήλ και τη Χαμάς…) Ούτε θα δεχτώ ότι είναι συλλήβδην αντισημιτισμός η βίαιη καταγγελία των πρακτικών του Ισραήλ σαν ναζιστικών. Έναν τέτοιο παραλληλισμό (και όχι ταύτιση) έκανα και σε ένα περσινό μου άρθρο που ίσως να το έχεις διαβάσει και στο οποίο σε παραπέμπω…
    http://www.facebook.com/notes/nikos-zartamopoulos/gramma-se-ena-philo-ellenik-bersion/60218779195

    Το να διαχωρίζεις υπό αυτές τις συνθήκες την καταδίκη του Ισραήλ και των εγκλημάτων του από το μίσος για τον Εβραίο γίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις «λεπτό ζήτημα» και πρέπει πάντοτε να απαντιέται με συγκεκριμένη εκτίμηση της συγκεκριμένης κατάστασης. Δικαιούμαστε (με βάση τις μέχρι τώρα ενδείξεις να υποψιαζόμαστε προβοκάτσια στο κάψιμο της συναγωγής στα Χανιά, δεν δικαιούμαστε όμως να παραγνωρίζουμε το αντισημιτικό δηλητήριο που χύνεται με κάθε ευκαιρία ανεμπόδιστα και ατιμώρητα στον ελληνικό δημόσιο βίο. Στο κάτω της γραφής, αν οι Ισραηλινοί ή οι Αμερικάνοι έκαναν τη συγκεκριμένη προβοκάτσια ήξεραν πού την έκαναν: στα Χανιά όπου είχαν εκδηλωθεί χυδαίες αντιδράσεις στην επαναλειτουργία της συναγωγής και όπου υπάρχει έντονη δράση φασιστικών στοιχείων…
    Όπως καταλαβαίνετε σύντροφοι και μη, η τανάλια σφίγγει γύρω μας… Γι’ αυτό και δεν θα πρέπει να συγχέουμε τα πάντα με τα πάντα και να αναμιγνύουμε φίρδην-μίγδην ότι αντιπαθούμε όπως κάνει ο «Αιρετικός».

    Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου που αναδεικνύεται εδώ -όπως και σε άλλα ζητήματα- είναι το πρόβλημα μιας διπολικής αριστεράς, που και στους δυο πόλους της λειτουργεί εξ αντιδράσεως: οι μισοί αριστεροί σήμερα φαίνονται διατεθειμένοι να συνταχτούν με οποιαδήποτε αστική και ιμπεριαλιστική δύναμη πουλάει εκσυγχρονισμό, φιλελευθερισμό, ανθρώπινα δικαιώματα και τα συναφή προκειμένου «να σωθούμε από τους κάθε λογής φασίστες και αντιδραστικούς… ενώ οι άλλοι μισοί τείνουν να συνταχτούν με οτιδήποτε σε μια δεδομένη στιγμή τους φαίνεται ότι εκφράζει «αντίσταση» στη «νέα τάξη» του ιμπεριαλισμού, και κάνουν τα στραβά μάτια, πότε στην οποιαδήποτε Χαμάς και Αλ Κάιντα, πότε στον κάθε Χριστόδουλο… Dead end φίλοι μου… Και στις δύο περιπτώσεις η αριστερά αντιδρά στις πιέσεις των αντιφάσεων του σύγχρονου ιμπεριαλισμού σαν σκύλος εργαστηρίου… και το χειρότερο σαν δύναμη ηθική και πολιτισμική, όχι σαν δύναμη με ταξική και οικονομική αναφορά…
    Σωστά επισημαίνει ο φίλος Νίκος Π. ότι «ο συνδυασμός αντιιμπεριαλισμού και αντιρατσισμού/αντιεθνικισμού …είναι όρος ύπαρξης για την αριστερά». Μόνο που δεν ο «συνδυασμός» δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι ζήτημα που προϋποθέτει την ανάπτυξη μιας πραγματικά ταξικής οπτικής για τον σύγχρονο κόσμο…

  7. Έτσι, για να ξέρουμε και τι λέμε! Πρώτα προκάλεσαν την καταστροφή και μετά, όταν οι πρόσφυγες έψαχναν για ένα καταφύγιο και για ένα κομμάτι ψωμί, αυτοί οι «πατριώτες», των οποίων απόγονοι σήμερα είναι οι φανατίλες της ΕΛ-ληνικής φυλετικής καθαρότητας και του γονιδίου Αίπσηλων, αρνήθηκαν στους ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΤΟΥΣ (τους οποίους και καλά πήγαν να ελευθερώσουν) τα χρειώδη.

    Με τέτοιους πατριώτες, τι τους θέμε τους προδότες…

  8. Ν.Ζ., άσε τα συνωμοσιολογικά σεντόνια στην άκρη. Κανένας σοβαρός προβοκάτορας δεν θα έβαζε τον ηλίθιο και τον πανηλίθιο να κάνουν μια τόσο προχειροσχεδιασμένη ενέργεια.

  9. Δύο πράγματα:
    1. έγραψα επιστολή στο έθνος που βέβαια δεν θα δημοσιεύσουν αλλά τουλάχιστον δεν νιώθω ότι μονο εγώ διάβασα το λιβελογράφημα του Δελαστίκ έτσι όπως εσείς.
    Απάντηση στο άρθρο του Δελαστίκ «το φιάσκο του «αντισημιτισμού»http://cohen.gr/newsite/index.php?option=com_content&view=article&id=913:-l-lr&catid=35:jewdaism&Itemid=59.

    2. Θα σας «κλεψω» (χωρίς clopy write) το άρθρο και θα το βάλωη σελίδα μου http://www.cohen.gr.

  10. Αν σου φάνηκαν «συνωμοσιολογικές» οι απόψεις μου τι να σου πω… η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά αγαπητέ Αιρετικέ…
    όσον αφορά την ουσία του ζητήματος τα πράγματα είναι απλά:
    Απ’ ό,τι έχω καταλάβει οι 2 Βρετανοί και ο Έλληνας εκ των συλληφθέντων είναι ακόμα στα χέρια των ελληνικών αρχών, θα τους απαγγελθούν κατηγορίες και θα οδηγηθούν σε δημόσια δίκη. Άρα θα μάθουμε σύντομα αν είναι εργαζόμενοι σε μπαρ ή εκπαιδευτές στη νατοϊκή βάση. Ελπίζω δε και οι εβραϊκές οργανώσεις στις ΗΠΑ και στη Βρετανία να δείξουν ανάλογο ενδιαφέρον για την υπόθεση και να απαιτήσουν να δοθούν στη δημοσιότητα τα ονόματα των Αμερικάνων και να οδηγηθούν σε δίκη. Αν αποδειχτεί λοιπόν σε δημόσια δίκη σε Ελλάδα ή και αλλού ότι επρόκειτο για πράξη μιας διεθνούς αντισημιτικής παρέας τρελαμένων πάω πάσο.
    Αν όμως δεν ξανακούσουμε τίποτε γι’ αυτή την ιστορία, θα επιμείνεις να χαρακτηρίζεις «συνωμοσιολογική» την εκδοχή της προβοκάτσιας, με μοναδικό επιχείρημα την «ηλιθιότητα» των δραστών;;;
    Που ξέρεις, μπορεί από τα πολλά φιλμ με κατασκόπους να έχεις υπερτιμήσει τις δυνατότητες του κλάδου…
    κατά τα άλλα, αν ηρεμήσεις και πάψεις να τα βάζεις όλα στο μίξερ μπορεί και να συνεννοηθούμε στο ουσιώδες: δηλαδή στην καταπολέμηση και το τσάκισμα της φασιστικής συνωμοσιολογικής μπουδρολογίας που μας περιβάλλει γενικότερα…

  11. Η σύγκριση Ισραήλ και ναζί δεν είναι καθόλου άκυρη. Όχι βέβαια επειδή τα δύο καθεστώτα είναι ίδια, ευτυχώς δεν έχει ξαναφανεί ακόμα κάτι σαν το ναζιστικό κράτος στη γη (αν και μπορεί κανείς να επισημάνει κοινά σημεία: εθνικισμός, ρατσισμός, μιλιταρισμός, επιθετικότητα σε αναζήτηση «ζωτικού χώρου»). Αλλά επειδή η σύγκριση αυτή εγκαλεί αρκετά αποτελεσματικά τους Εβραίους του Ισραήλ, για τους οποίους προφανώς το ολοκαύτωμα είναι εξαιρετικά σημαντικό (ως συγκροτητικό μιας κοινότητας, νομιμοποιησης του κράτους, συλλογικό τραύμα και ζωντανή κοινωνική μνήμη κλπ), τους εγκαλεί (λέγω) σε μια ηθική και πολιτική στάση αντίπαλη προς τον εθνικισμό, τον ρατσισμό και τον μιλιταρισμό.
    Σ’ ένα παρόμοιο πολιτικό επιχείρημα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν συγκρίσεις και με τις πιο «ήπιες» διώξεις που υπέστη η εθνοπολιτισμική ομάδα των Εβραίων στο παρελθόν στην Ευρώπη. «Έχετε υποστεί τον ρατσισμό, μη διαμορφώνετε γκέτο και Μπαντουστάν για τους Παλαιστίνιους». «Έχετε υποστεί πογκρόμ και διώξεις, μην βάζετε ως στόχο να διώξετε τους Παλαιστίνιους από τα εδάφη τους για να μείνετε μόνο εσείς σ’ αυτόν τον τόπο».

    Το Ολοκαύτωμα δεν βρίσκεται εκτός πολιτικών επιχειρημάτων στο Ισραήλ, μόνο που αυτά συνήθως προπαγανδίζουν τις αντίθετες πολιτικές: «για να μην πάθουμε ξανά τα ίδια πρέπει να είμαστε ισχυροί και ανελέητοι», «πρέπει να δημιουργήσουμε έναν τόπο όπου θα είμαστε απόλυτα ασφαλείς με κάθε τρόπο και κάθε κόστος», «οι Εβραίοι έχουμε υποστεί πολλά στο παρελθόν και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πάντα ενωμένοι απέναντι στους εχθρούς μας», και πάει λέγοντας. Αλλά και η αντιμετώπιση της μνήμης του ολοκαυτώματος ως ιερής και εκτός του κόσμου τούτου επισης παράγει πολιτικό νόημα αξιοποιήσιμο από τη δεξιά και την κυρίαρχη τάση της κεντροασριστεράς του Ισραήλ: «οι εβραίοι, δηλαδή το Ισραήλ, είναι θύματα κι όχι θύτες» (κι αυτό ισχύει παντού και πάντα, γιατί το ιερό είναι άχρονο).

    Γιατί λοιπόν το πρώτο πολιτικό επιχείρημα, αυτό που αξιοποιεί το ολοκαύτωμα για να προπαγανδίσει μια φιλειρηνική πολιτική, είναι καταδικαστέο (ως αντισημτικό κλπ) και τα άλλα όχι; Εννοείται ότι θα ήταν απεχθές η παρομοίωση των Ισραηλινών στρατιωτών με τους ναζί να γίνει αντιληπτή ως ένα είδος συμψηφισμού. Αλλά δε νομίζω ότι είναι εκεί το θέμα. Και πάντως σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για αντισημιτικό στερεότυπο.

  12. Πολύ καλό άρθρο – απλώς να υπενθυμίσω οτι δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η δέκατη βίαιη επίθεση σε εβραικό στόχο τα τελευταία 2 χρόνια. Απόπειρα εμπρησμού είχαμε στην Συναγωγή της Βέροιας, οι 6 επιθέσεις μέσα στο 2009 στο νεκροταφείο των Ιωαννίνων κτλ Ο μόνος λόγος που μιλάμε σήμερα για το θέμα είναι επειδή βγήκε προς τα έξω και μόνο μετά την δεύτερη επίθεση.

  13. @Νίκο Π., δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να συγκρίνουμε τους Εβραίους με τους ναζιστές; Τι σημαίνει ότι αυτή η σύγκριση τούς εγκαλεί στην ηθική; Σαν να παραδέχεσαι ότι είναι αδιόρθωτα κακοί και επομένως ο παραλληλισμός με τους Ναζί (με το απόλυτο κακό) μπορεί να λειτουργήσει προς όφελός τους. Νομίζω ότι προσπαθείς να ενοχοποιήσεις συλλογικά όλους τους Εβραίους για την πολιτική του κράτους του Ισραήλ.
    Θα συμφωνήσω ότι το Ολοκαύτωμα χρησιμοποιήθηκε ως στοιχείο συγκροτητικό μιας κοινότητας. Και συνεχίζει και πολλές φορές να χρησιμοποιείται υπέρ του δέοντος από το κράτος του Ισραήλ. Δε μπορώ όμως να παραβλέψω και να μη θεωρήσω υπερβολή και την εργαλειοποίηση του Ολοκαυτώματος και από την άλλη πλευρά, όταν για παράδειγμα οι Παλαιστίνιοι θεωρούν τη δική τους τραγωδία σημαντικότερη από αυτή των Εβραίων στο Β.Π.Π. Πρόκειται δηλαδή για ένα ιδεολογικό πόλεμο που εκπορεύεται από τα πάθη και το συναίσθημα παρά από τον ορθό λόγο. Το να «εγκαλούμε» λοιπόν, του Ισραηλινούς για την επιθετικότητά τους με άμεσες αναφορές στους Ναζί μάλλον παρασυρόμαστε από τα πάθη μας, που απ’ ό,τι φαίνεται μέχρι τώρα δεν έχουν φέρει και θετικά αποτελέσματα.

    @Abravanel, καλό είναι να τα υπενθυμίζουμε που και που!!
    Β.Λ.

  14. O Abravanel μας λέει «Το να “εγκαλούμε” λοιπόν, του Ισραηλινούς για την επιθετικότητά τους με άμεσες αναφορές στους Ναζί μάλλον παρασυρόμαστε από τα πάθη μας, που απ’ ό,τι φαίνεται μέχρι τώρα δεν έχουν φέρει και θετικά αποτελέσματα»
    ενώ το να αναφερόμαστε σκέτα στους ναζί τους φασιστές κλπ έχει αποτέλεσμα?

    Τέθηκε προς τον Δελαστίκ το ρητορικό ερώτημα αν εκτός από του εβραίους υπάρχουνε και άλλοι που συμμετέχουνε στο διεθνές τραπεζικό σύστημα,…
    Θαρρείς και ο Δελαστικ είπε πως οι εβραίοι κάνουνε μονοί τους παιχνίδι…

    Από την αλλη ο «αιρετικός» έκανε και ολόκληρο κατάλογο από ποιους κινδυνεύουμε για μα χλευάσει τα περί συνομοσιολογίας…..
    και αρκετοί άλλοι, ταυτίζονται με αυτές τις απόψεις αλλά αυτό αν δεν είναι ύποπτο (γιατί υπάρχει και αυτή η πλευρά και δεν αναφέρομαι σε κανέναν εδώ μέσα) είναι τουλάχιστον αφελές! να λέει κάποιος ότι γδεν ίνονται συνομωσίες σε έναν «αγγελικό κόσμο» που ζει και αναπνέει μέσα στα σκατά των παντός είδους συνωμοσιών!!!!
    Φαίνετε πως το άρθρο του Δελαστικ πόνεσε πολύ, γιατί τόλμησε να πει κάποια πράγματα με το όνομα τους

  15. Νομίζω ότι δεν κατάλαβες τι εννοώ με τον όρο «εγκαλώ».
    Μπορεί κανείς να εγκαλέσει τους Έλληνες να είναι παλληκάρια θυμίζοντάς τους τις Θερμοπύλες, ή τους πλούσιους Έλληνες να κάνουν καμιά δωρεά θυμίζοντάς τους τους μεγάλους ευεργέτες του 18ου και 19ου αιώνα. Μπορεί να εγκαλέσει τους ομοφυλόφιλους να παλέψουν για τα δικαιώματά τους θυμίζοντάς τους τις ταραχές στα μπαρ της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Και φυσικά να εγκαλέσει τους εργάτες να αγωνιστούν ενάντια στα αφεντικά θυμίζοντάς τους τους νεκρούς του Σικάγου την Πρωτομαγιά ή της Θεσσαλονίκης του 1936. Και πάει λέγοντας.
    Τα μεγάλα παραδείγματα, όμως, μπορούν να χρησιμοποιοηθούν με διάφορους τρόπους, να εξυπηρετήσουν διάφορους σκοπούς και πολιτικά επιχειρήματα. Δεν λέω τίποτα παραπάνω, στην πραγματικότητα, από το ότι όπως ο εθνικισμός στο Ισραήλ χρησιμοποιεί το ολοκαύτωμα για τους δικούς του σκοπούς, έτσι θέλω να το εντάξω κι εγώ (κι ο Στάθης κλπ) στο δικό μου επιχείρημα.

  16. Ο εμπρησμός της Συναγωγής των Χανίων ήταν μια προβοκάτσια για άγνωστους λόγους από άγνωστους δράστες σύμφωνα με την λογική του Στάθη. Ο εμπρησμός της Συναγωγής της Βέροιας γιατί δεν έγινε γνωστός; Τα Ιωάννινα κανονικά έπρεπε να είχαν γίνει θέμα στα μεσημεριανάδικα με τις μακάβριες λεπτομέρειες των βεβηλώσεων. Και όμως κανείς σας δεν ήξερε τίποτα – ποια συνωμοσία οφείλεται για την απόκρυψη ; Και γιατί ο Στάθης συμμετείχε σε αυτήν ; Και γιατί επικεντρώνεται σε αλλοδαπές υποθέσεις αδιαφορώντας για την ασυλία και τα πλούτη που απολαμβάνουν σήμερα οι δεκάδες χιλιάδες δοσίλογοι της Κατοχής ; Γιατί ενδιαφέρεται περισσότερο για τον Σαρόν από τον Μπρούνερ ;

    Οπως είναι εμφανές η συνωμοσιολογία είναι ευγενές σπορ που χαρακτηρίζεται από την δημοκρατικότητα του – όλοι μπορούν να το εξασκήσουν.

    Προσωπικά πιστεύω οτι ο Στάθης είναι ο Φαρδής του μορφώματος της «πατριωτικής αριστεράς».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: