«Θα ‘μαι καλό παιδί, άριστος μαθητής…»

Το τραγουδάκι για τη διαφήμιση της επώνυμης εταιρείας αλλαντικών έχει σπάσει τα ταμεία, μικροί και μεγάλοι δε σταματούν να αγοράζουν το cd και ο gummy bear γίνεται το πιο προσφιλές δώρο των γιορτών.  Πού βρίσκεται όμως το μυστικό της επιτυχίας; Το Feleki μίλησε με τη μία εκ των δύο συντελεστών του συγκεκριμένου κομματιού που εργάζεται στη διαφημιστική εταιρεία BBDO. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν, το resumé από αυτήν την ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Ας ξεκινήσουμε  από τη βασική αρχή της διαφήμισης παιδικών προϊόντων. Ένα παιδικό προϊόν για να πετύχει πρέπει να το εγκρίνουν και οι γονείς, δεν αρκεί μόνο να το θέλει το παιδί. Εξάλλου είναι αυτοί που θα το πληρώσουν. Πρέπει επομένως να προσφερθούν τα κατάλληλα επιχειρήματα για να πεισθούν οι γονείς και να αγοράσουν το προϊόν.

Για να γίνει εφικτό κάτι τέτοιο, χρησιμοποιήθηκε με τρόπο αριστοτεχνικό η εικόνα που θέλουν να έχουν οι γονείς για το παιδί τους: «να είναι δηλαδή καλός μαθητής αλλά ταυτόχρονα να μην είναι «βουτυρομπεμπές». Να κάθεται στο τελευταίο θρανίο αλλά να έχει τους καλύτερους βαθμούς. Να διαπρέπει στην τάξη αλλά να επιδεικνύει αξιόλογη δραστηριότητα και στα ομαδικά αθλήματα, στις παρέες, στις κοινωνικές εκδηλώσεις.

Η συγκεκριμένη διαφήμιση αντιστρέφει τη στερεοτυπική συμπεριφορά της ελληνικής οικογένειας. Αυτός που προφέρει τα ανταλλάγματα δεν είναι ο γονιός αλλά το «ανεξάρτητο» παιδί. Δεν παρουσιάζεται δηλαδή η μαμά να λέει: «Πάρε δεκάρια στον έλεγχο και εγώ θα σου αγοράσω το τάδε παιχνίδι». Οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Το παιδί είναι εκείνο που έχει την διαπραγματευτική δύναμη. «Θα είμαι καλό παιδί, άριστος μαθητής» εφόσον βέβαια το παριζάκι είναι της εν λόγω εταιρείας. Το παιδί έτσι αυτονομείται, έχει λόγο, αποκτά ισότιμη σχέση με τους γονείς. Είναι ποτέ δυνατόν να αντισταθεί ένας γονιός, όταν το παιδί του διαθέτει τέτοια προσωπικότητα;

Η επιτυχία πάντως, της συγκεκριμένης διαφήμισης έχει αφήσει έκπληκτους και τους ίδιους τους συντελεστές της: «Όταν γράφαμε το τραγούδι ποτέ δεν περιμέναμε ότι θα γίνει τόσο μεγάλη επιτυχία. Αλλά ποτέ κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι μπορεί να γίνει με μια διαφήμιση.»

Β.Λ.

Advertisements

28 Σχόλια

  1. Kanenan den enoxlei to gegonos oti to sigekrimeno tragoudi (ta logia tou diladi) einai ANITHIKO?

    Ti mas leei to tragoudi? Oti an me DORODOKISEIS me to tade parizaki, ego tha gino kalos mathitis! Oxi gia na matho gramata, oxi gia na gino kaliteros anthropos (leme tora…), alla gia na fao parizaki!

    Ti tha empodisei ta paidia mas (afou afto akoune apo tin tileorasi) na mas poune avrio (gia paradigma): «Ama mou pareis to (tade) amaksi, tha eimai kalos fititis». Kai ti tha empodisei tin dilosi (tis avrianis sizigou): «Ama mou pareis to tade peridereo, tha ta xalaso me ton gomeno pou se keratono».
    Sas fenontai ypervolika ta paradigmata? Mpa? Giati???

    Afto lipon einai to minima pou theloume (anexomaste) na pernaei sta paidia mas?

    PS. Mpravo stous dimiourgous gia tin epitixia tous, alla nomizo oti tha eixe megaliteri epitixia an ixane vgalei mia omorfi despinida na kanei striptease (gia na min po kati xirotero).
    Pos ipate? Afto apagorevete apo to ESR? Eno afto to tragoudaki epitrepete?? Giati? Sto kato kato tis grafis, to gymno soma den apilei ta xrista mas ithi! Tha mathenane kai kati xrisimo ta paidia mas!

  2. Μα το παιδί «δωροδοκείται» ήδη από τους γονείς για να πάρει καλούς βαθμούς και για να περάσει στο Πανεπιστήμιο. Αυτά τα περί ηθικής είναι που με φοβίζουν.

  3. Σου πέσε λίγο βαριά η γαλοπούλα φίλε Γιώργο.
    Ή μήπως το ότι δεν υπάρχει Αι-Βασίλης;
    Που παρεμπιπτόντως, από τα τρία μας, μεγαλώνουμε με
    το «να σαι καλό παιδί να σου φέρει ο Αι Βασίλης δώρα»…
    Άτιμη κοινωνία, μας μεγαλώνεις μέσα στην ανηθικότα.
    Γι αυτό κι εγώ έχω κόψει την καλημέρα στους γονείς μου.

  4. > Μα το παιδί “δωροδοκείται” ήδη από τους γονείς για να πάρει καλούς βαθμούς
    Afto leo kai ego!
    Kai einai kalo afto?
    Simfonite me ta paradigmata pou efera?

    Simfonite me to: «Pare mou kosmimata gia na mi se keratono»? (gia paradigma)

    Epidi exo paidia kai ksero poso diskolo einai, par’ola afta, POTE den tous eipa kati tetio! Den leo oti einai eukolo, leo oti einai sosto!
    An mas endiaferei na anatrefoume sostous anthropous. An theloume aplos na diaionizoume to idos kai tin sindialagi (rousfeti), tote na min griniazoume otan o filos mas o nmwisima exei kopsei tin kalimera me tous goneis tou. Giati etsi tha kanoune kai ta paidia tis en logo diafimisis.
    Giati i sindialagi, exei ena orio.
    Kai telika osa … kosmimata kai an tis parei o sizigos tou paradigmatos, to kerato den to glitonei.

    An sas fovizei i ithiki, vreste allo tropo.
    Ti tha pite omos sto avriano zevgari tou paradigmatos?
    «Emeis se mathame lathos kai tora doulia sou einai na ksematheis afta pou se mathame kai na ta kaneis sosta»? Am den doulevei etsi…
    H anithikotita file nmwisima, den einai kapias aoratis koinonias… Dikia mas einai! Emeis eimaste i koinonia!

  5. Yπαρχουν πολλοί και πολύ πιο σοβαροί τομείς για να συζητήσουμε περί ήθικής.
    Σίγουρα σε άλλη ηλικία και με άλλη βάση από το σνακ ενός 10χρονου.
    Αυτό προσπάθησα να σου πω αστειευόμενος, ότι το πήρες πολύ βαριά το θέμα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους γονείς μου. Μεγάλωσαν έναν πολύ αξιόλογο άνθρωπο, που σε ηλικία μεγαλύτερη των 10 πλέον, μπορεί να κρίνει καθαρά για το τι είναι ηθικό και τι όχι.

  6. Xeromai (ilikrina) gi afto, kai signomi pou to pareksigisa. Afto omos den alazei to gegonos oti iparxoun (arketoi, distixos) pou afto pou ipes astievomenos, to enooun.
    Simfono me afta pou les (sto 2o minima sou).
    Eimai sigouros oti oi goneis sou se megalosan akolouthontas kapies ithikes aksies. Afto pou fovamai einai oti emeis DEN tha exoume tin idia efkairia me ta dika mas paidia. Oxi giati emeis den kseroume, alla giati oi goneis mas den eixane tin «tixi» na tous ypovoithaei i TVoula… Giati vlepeis, oso kai an den thes, ta paidia mas simera megalonoune me tin ypovoithisi tis TV kai tou (aniparktou stis perisoteres fores) ithous tis (kai den to leo me tin thriskeftiki eulavia, pou kai afti lipei, alla afto einai allo thema). Kai den einai lisi na tous kopseis tin TV. An den vlepoun ta dika sou paidia, tha vlepoun oloi oi filoi tous….

    Den ksero pia einai i lisi, den protino fisika na kopsoume tin TV, tipota toso akraio (kai anefikto). Aplos xriazete epagripnisi kai sinexis prospathia na «kratitheis» orthios, otan ola giro sou katareoun… :-(

    Eutixos, iparxoun kai kala paradigmata ekei ekso…

  7. Δίνοντας στο παιδί σου τα απαραίτητα εφόδια μόρφωσης και συμπεριφοράς χτίζεις ένα χαρακτήρα που μπορεί να τα αξιολογήσει όλα αυτά. Το πότε θα μπορεί να τα αξιολογήσει ή αν τελικά θα παραστρατήσει είναι άλλο θέμα.
    Ως γονέας μπορείς απλά να προσφέρεις την πρωτη ύλη, ώστε το παιδί να μπορέσει να τα αφομιώσει και να διαμορφώσει τον δικό του χαρακτήρα.
    Έπειτα, απλά ελπίζεις.

    Τα περί θρησκευτικής ευλάβειας με αφήνουν παγερά αδιάφορο.
    Την εκπληκτική διαπίστωσή σου ότι λείπει η θρησκευτική ευλάβεια, από την Σταυροκρατούμενη και άκρως κολλημένη ελληνική κοινωνία- πραγματικά αδυνατώ να την εξηγήσω…

  8. προσωπικά όταν ακούω αυτό το τραγουδάκι θέλω να σπάσω το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και όποιο μέσο το μεταδίδει τέλοσπάντων… κάτι μου κάνει στα νεύρα αυτή η σύνθεση.. όσο τα περι δωροδοκίας τα βρίσκω υπερβολικά… ας σταματήσουν να εργάζονται οι γονείς από το πρωι μέχρι το βράδυ και να αρχίσουν αφιερώνουν λίγο χρόνο παραπάνω με τα παιδιά τους από το να τους αγοράζουν κάθε τρεις και λίγο δώρα… αυτό είναι δωροδοκία… όσο για το παριζάκι είναι το χειρότερο όλων των αλλαντικών… μπλιαχ το τραγουδάκι μπλιαχ και το παριζάκι…

  9. @nmwisima
    Me pareksigises 100 tis 100. Den eipa afto. Den milisa gia eulavia, alla gia ithos, kai afto pou eipa einai oti DEN milao gia to thriskeftiko ithos!
    To an kapios anthropos simperiferete anithika kai (gia paradigma) koroidevei tous filous tou, H klevei, H ekmetalevete tous «adinatous», afto einai anithiko! Eite pisteveis ston (opio) Theo, eite oxi! Diafoneis?
    To ithos (pera apo afta pou leei i opia eklisia) exei kapies statheres.
    To na simperiferese «asxima» stous sinanthropous sou (pali gia paradigma) den einai ithiko. Terma.

    Tora, afta pou les gia tin diapedagogisi, kai ego ta pistevo. Alla i pragmatikotita einai oti otan to paidi paei sxoleio, «pavei na exei» 2 goneis kai ksafnika «apoktaei», iothetite, an theleis, apo olous tous ipolipous goneis tis taksis. To ida na ginete sta paidia mou poli entona!
    Otan lipon sou erxete to paidi kai sou leei: «Esy men mou eipes oti einai kako na klevo, ALLA, o Mpampas tou Kostaki leei oti den pirazei na kleveis ftanei na min se piasoune!», ti kaneis tote?
    Kai kala na stp pei (kai na to akouseis), an den sto pei?
    Gi afto leo, oti i douleia mas san goneis, einai poli pio diskoli apo ton dikon mas gonion. Kai se ola afta (gia na giriso sto arxiko) prosthese kai tin vlakeia pou mas servirei i TVoula… mono kai mono gia na kanoune noumera (ta noumera)!

    @kappadonna
    > ας σταματήσουν να εργάζονται οι γονείς από το πρωι μέχρι το βράδυ
    Distixos anefikto.

    > από το να τους αγοράζουν κάθε τρεις και λίγο δώρα… αυτό είναι δωροδοκία
    Gia sto stoma sou!
    Afto leo kai ego. Exoume mathei ta paidia mas (H etsi theloune na mas kanoune na pistevoume) na exoun anangi ta dora!
    Diavaste to poli oraio arthro edo mesa gia ton Agio Basili (https://feleki.wordpress.com/2009/12/22/άγιος-βασίλης-σκελετωμένος-ασκητής-ή/)

    @Δημήτρης K
    Xm…semnaaaaa….

  10. Και εις κατώτερα (προς όλες τις κατευθύνσεις)… Ένας υλατζής δεν υπάρχει εκεί πέρα;

  11. Nai … idame ti oraia pou ta kanane kai oi ilatzides!

    Pou diafonite kirie Χαρίτο?
    Thelete na mas diafotisete me epixirimata?

  12. O νοών νοείτω, κύριε Κατσαρέ. Έχουν φαίνεται ήδη ξεκινήσει οι εκπτώσεις…

  13. Wraia… Prosexws na perimenoume apo to Feleki sunenteuksi tis Julias Aleksandratou kai afierwma stin Paris Hilton? I mipws kai mia epistimoniki meleti gia to poso kalo kanei sta paidia to liparo parizaki?

    • Ποιος σας είπε ότι προωθούμε το παριζάκι; Το σκεπτικό της διαφήμισης παρουσιάσαμε έτσι όπως μας το εξήγησε μία εκ των συντελεστών της. Και δυστυχώς για σας ευτυχώς για τον «Υφαντή» είναι αρκετά επιτυχημένη. Αν το παριζάκι αποτελεί βλαβερή τροφή τότε είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση. Πάντως δεν υποστηρίξαμε το εν λόγω έδεσμα.

  14. «Το παιδί έτσι αυτονομείται, έχει λόγο, αποκτά ισότιμη σχέση με τους γονείς. Είναι ποτέ δυνατόν να αντισταθεί ένας γονιός, όταν το παιδί του διαθέτει τέτοια προσωπικότητα;»
    :
    Το παιδί συνεπώς αυτονομείται, όταν ανταλλάσσει παριζάκια Υφαντής με βαθμούς. Πώς να αντισταθεί, οπότε, ένας γονιός στην ελευθεροφροσύνη και στη δύναμη της προσωπικότητας ενός τέτοιου χαρισματικού και ανεξάρτητου παιδιού;

    Πειστικό με διαφημιστικούς όρους, πάρα πολύ συζητήσιμο από όλες τις άλλες απόψεις.

  15. Distixos kirie Χαρίτο, fenete pos den diatheto tin dianoitiki sas «akrivia» kai den mporo na katalavo pou diafonite mazi mou…

    Den pirazei… Esas pou sas aresei kai sas ekfrazei (profanos) i en logo diafimisi, na tin xereste kai aftin kai to «oraio» tis ithos…
    Afiste emas tous (ftinous) na provlimatizomaste…

  16. Κύριε Κατσαρέ, είναι ηλίου φαεινότερον ότι δεν διαφωνώ μαζί σας, αλλά κατά βάση με το ίδιο το περιεχόμενο του άρθρου και (κυρίως) με κάποια χυδαία υβριστικά σχόλια, που ευτυχώς αφαιρέθηκαν. Μη με κάνετε να αμφιβάλω για την αντίληψή σας. Διαβάστε τι γράφω (πειστικό με διαφημιστικούς όρους, πάρα πολύ συζητήσιμο από όλες τις άλλες απόψεις) προσεκτικότερα.

  17. Signomi, alla to ifos sas («O νοών νοείτω, κύριε Κατσαρέ. Έχουν φαίνεται ήδη ξεκινήσει οι εκπτώσεις»), den iponoei kati tetio…

  18. Den xerw ti einai auto telika pou me kanei na niwthw tetoia apostrofh, ahdia kai orgh apenanti s auto to kakogousto,antiaisthitiko,antipathitiko,kakosxediasmeno, exypnakstiko pshfiako examblwma kai to mousiko ektrwma pou to synodevei. As paroume orismena shmeia gia paradeigma kai to nohma pou bgazoun-bas ki exw trellathei egw telika:
    a) Diavazw oso thes: Oso esy (xazomama) thes prokeimenou na deixeis argotera tous vathmous mou sth klwssa th filenada sou kai na anafwnhsei me kamari «Bravo to paidi sou». Oso esy thes giati den exeis brei allo tropo na niwseis thn epibebaiwsh para mono mesa ap th vathmologia mou. Edw tha anoixw mia parenthesh thimizontas tis axarakthrites mamades pou syxna xrhsimopoioun fraseis tou styl «phrame kalous vathmous» h «grapsame kala sto test». Oso esy thes les ki h meleth einai ena thema pou afora apokleistika to mathiti, anexarthtws pithanwn dyskoliwn, mathisiakwn h allwn
    anaptyxiakwn diataraxwn. Oso esy thes giati den mporw na brw omorfia sth gnwsh mias ki esy opws kai oi daskaloi mou de frontizete na mou th deixete.
    b) Panta prwtos sto sxoleio. Peite mou ti einai auto an oxi enisxysh ths bathmothrias kai ths antagwnistikothtas metaxy twn paidiwn.Peit
    c) Agalia m ena biblio:Mexri kai h xountovasiliki makaritissa giagia mou den eixe tetoies apopseis sto logo pou ths epefte gia th diapaidagwghsh mou. Agalia loipon me ena biblio,oti na nai arkei na mhn einai to katarameno Playstation, h dolofonikh thleorash, h akoma xeirotera to omadiko paixnidi.Giati emena auth h eikona paidiou kai bibliou emena mou fernei se skhniko me paidi-dytoulaki me ligdwmena melakia, zaketoula,gyalakia kai gyalismena loustrinakia? Kai se teleutaia analysh xilies fores ena paidi na diavasei 5 selides kai na einai dikh tou anagh ki epilogh para p biblia epeidh «etsi tha efxarisththei h mama kai h giagia».
    d) Tha eimai synephs (synodevomeno apo stratiwtiko xairetismo). Edw leme pote tha katarghsoume epitelous tis mathitikes parelaseis kai ….
    e) THA KANW O,TI PEIS. Sta kommatia h apopsh, h krish, h prwtovoulia h idiaiterothta. Ti axia exoun allwste auta mporsta sthn apothewsh tou lipous….
    f) To epathlo gia olh auth thn ypotagh, thn kopadopoihsh th xazoharoumenila kai thn «yes-men» nootropia einai ena ap ta pio anthygeiana,lipara kai epikindyna gia thn paidikh ygeia paraskevasmata tou emporiou.

    Empros loipon! As boukwsoume oloi mazi to parzaki mia wra arxitera bas kai ikanopoihsoume tosous koblexikous goneis pou epibebaiwnontai mono mesw twn epityxiwn twn paidiwn tous. As boukwthoume na anabiwsoume to montelo tou paidiou-stratiwth pou de dhmiourgei provlhmata se goneis kai daskalous. As boukwthoume giati…etsi einai re paidia.To paidi pou fernei olo dekaria einai to paidi pou ektimaei ki anagnwrizei, einai to paidi pou eisprattei ta evge. To allo to paidi den ektimaei, den anagnwrizei kai sth zwh tou de tha ginei tipota… As boukwthoume parizaki enw ap thn allh dinoume dialexeis enantion tou junk food. As boukwthoume gia na dikaiwsoume olous tous fwsthres-goneis pou molis doun xamhlh bathmologia sta paidia tous tha poun «e,afou de diavazei» .
    Kapou pio panw diavasa oti oi dhmiourgoi tou tragoudiou den exoun pswnistei. E auto da eleipe….

  19. Και δυστυχώς τα παιδιά τρέφονται με ακόμα περισσότερο παριζάκι γιατί η διαφήμιση πέτυχε. Αυτή είναι η πραγματικότητα φίλτατε dkralis. Χώστα λοιπόν στην ελληνική οικογένεια και όχι στους δημιουργούς της διαφήμισης που παρεπιπτόντως δεν έχουν ψωνιστεί.

  20. Είπα να προσπαθήσω στην αρχή, αλλά ομολογώ ότι απογοητεύτηκα. Και αυτό χωρίς να διαβάσω και να γνωρίζω τα όποια υβριστικά σχόλια που αναφέρονται.
    Έλεος με τα greeklish κατ’ αρχήν ρε παιδιά, με έπιασε πονοκέφαλος. Αφού τρώτε το χρόνο σας για να διατυπώσετε την άποψή σας, κάντε το στα ελληνικά να μπορούμε να τη διαβάσουμε.
    Χοντρικά πάντως, ο ένας ανυσηχεί για τα κορεσμένα λίπη, ο άλλος αγχώνεται μήπως δεν βγάλει καλά παιδιά, ο τρίτος μην τον κερατώσει η γυναίκα του και ο τέταρτος έχει απωθημένο γιατί ήταν κακός μαθητής (όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά μάλιστα).
    Αλλά εντάξει, μην αγχώνεστε για τα προβλήματά σας.
    Φταίει το παριζάκι…

  21. Aπό τη μεριά μου πιστεύω πως ερίζουμε/ερίζετε περί όνου σκιάς. Πάντως, όπως και να’χει, το μεγαλύτερο thread του μήνα το δημιούργησε το παριζακόφιλο gummy bear, κι αυτό είναι κάτι που δεν με χαροποιεί ιδιαίτερα… Μήπως ο nmwisima έχει εν μέρει δίκιο;
    Φ.Π.

  22. @ dkralis
    File mpravo! Eskises! H APOLITI analisi autis tis mpourdas!
    Afto to «phrame kalous vathmous» me estile! Ki ego kathe fora pou to akouo, rotao (tin xazi mama): «Mazi tous pirate? Sineterika?» (kai oses katalavenoun tsantizontai).

    @ το φελέκι
    > Χώστα λοιπόν στην ελληνική οικογένεια και όχι στους δημιουργούς
    Afto mou thimizei to epixirima ton kataskevaston oplon, oti «den fteme emeis, aftoi pou mas ta paragelnoune ftene!». Kirie dimiourge tou tragoudiou, afou eisai magas, ftiakse ena travixtiko tragoudi, pou na poulaei xoris na pernaei «anithika» minimata opos poli sosta perigrafei o dkralis.

    @ nmwisima & Φ.Π.
    File nmwisima, aporo pos den vlepeis to provlima. Min ta aplousteveis ta pragmata. Afto pou kai o dkralis kai ego leme einai oto to tragoudi «pernaei» mia «anithiki» ithiki.
    An afto den sas endiaferei, tote na min griniazete otan vlepete tin «nea genia» na min «sevete» klp klp…
    Oti kosmo ftiaxnoume gia ta paidia mas, oti kosmo tous «dixnoume», oti tous mathenoume, einai «diki mas» euthini. To «den variese» tou simera, metafrazete se epanastasi tou avrio.
    Mporei na ta yperaploustevo (arketa) giati den thelo na makrigoriso (kai min mou arxisete tis saxlamares tou stil «to parizaki fteei gia ta Dekemvriana tou 2008?»!), alla den mporei na gremizoume simera ta ithi kai na griniazoume avrio oti i neolea mas den simperiferete sosta!

  23. «To “den variese” tou simera, metafrazete se epanastasi tou avrio»
    Άκου λέει! Και που είναι το κακό αδελφέ μου?
    Καιρός είναι να γίναι μια επανάσταση, μα δεν το βλέπω, τσάμπα αγχώνεσαι.

    Το πρόβλημα φίλε Γιώργο, το βλέπω και είναι μάλιστα μεγάλο.
    Ασχέτα από την ποιότητα της πα(πά)ριζας, του καρτούν, του τραγουδιού, των δημιουργών, του τόπικ τούτου ή του Φελεκίου εν γένει,
    το πρόβλημα εντοπίζεται σε συντηριτικά στοιχεία σαν εσένα και τον dkralis που ζουν με άξονα κάποιες αδιευκρίνηστες πλην όμως αδιαπραγμάτευτες αρχές ηθικές, νομιμοφροσύνης, τάξης και ασφάλειας.

  24. Χαίρετε…
    θα ήθελα να πω μόνον πως για μένα το πιο σημαντικό-ενδιαφέρον στοιχείο είναι το απρόβλεπτο της επιτυχίας. Αυτό κρατάω κι αυτό μου μένει. Τα ανίψια μου καταλαβαίνουν αμέσως την κομπίνα και γελάνε με την ανατροπή και τη ζαβολιά του τραγουδιού. Αλλά αυτό το τεράστιο κύμμα; Αυτή η ζαλάδα με τα παριζάκια παντού; Γιατί αυτό ειδικά; Απάντηση δεν υπάρχει. Κι αν υπάρξει είναι εκ των υστέρων. Και σ’αυτό βλέπω κάτι καλό, κάτι μη ελέγξιμο, μη μετρήσιμο, κάτι εν τέλει ανθρώπινο. Αν το πνεύμα κι όχι το γράμμα είναι σωστά τα πράγματα πάνε εντυπωσιακά εύκολα στην θέση τους. Καλή Πρωτοχρονιά σας εύχομαι με αγάπη διαύγεια και υγεία!

  25. @nmwisima
    An me ton oro «συντηριτικά στοιχεία» enoeis afous pou pistevoune oti stin zoi mas ofiloume na akolouthoume kanones ithikis* kai oxi na kanoume oti goustaroume xoris na skeftomaste tis sinepies, tote NAI eimai «συντηριτικo στοιχείo» kai eimai perifanos gia afto!

    *me ton oro «ithiki», onomazo ena sinolo apo kanones pou i koinonia exei apodextei. Den to taftizo me tin thriskeftiki ithiki, oute me kanenos idous fanatismo. Prosopika pistevo oti «ithiki» einai to sinolo apo tous kanones pou mas kanoune (olous anekseretos) kalitera meli stin sinoliki koinonia (ton anthropon, kai kat epektasin kai tis fisis).

    @stinathina
    Xeromai pou ta anipsia sou exoun parei (profanos) sosti diapedagogisi apo tous goneis tous kai aperipsan to minima -kompina opos sosta to xaraktirizeis-. Ti ginete omos me ta ypolipa paidia pou den itan toso tixera?

    Kali Protoxronia se olous kai elpizo to 2010 na einai kalitero apo to 2009!!

  26. Επίσης, Γιώργο. Να’σαι καλά!

  27. Καλά, ξεχνάμε ότι η λογική της κοινωνίας που ζούμε εδράζεται στη λογική της επιβράβευσης και της ανταλλαγής; Η αξιοκρατία (ο καλύτερος παίρνει την καλύτερη θέση), οι εξετάσεις σε σχολεία και πανεπιστήμια (μπαίνουν οι καλύτεροι), η άμιλλα στον αθλητισμό, τα μπόνους στον εργασιακό χώρο, η ίδια η ηθική του χριστιανισμού μας (άμα είσαι καλός άνθρωπος θα πας στον παράδεισο) δεν είναι η απόλυτη συναλλαγή του τύπου τάματος: κάνε μου αυτό για να σου κάνω εκείνο;
    Όσο για το νεφέλωμα των «ηθικών αξιών» τις οποίες όλοι τρέχουν να υποστηρίξουν: ποιος είπε ότι υπάρχουν (ή θα έπρεπε να υπάρχουν) κοινές, ενιαίες και από όλους αποδεκτές αξίες στην κοινωνία μας -σε οποιαδήποτε κοινωνία; Αν υπήρχαν, δεν θα υπήρχε ούτε η θρησκεία να αγωνίζεται να τις επιβάλλει, ούτε η πολιτική να προσπαθεί να τις αλλάξει, ούτε η τέχνη να προσπαθεί να τις επανεφεύρει κάθε τόσο.
    Ακόμα και για το φαινομενικά τόσο αποδεκτό -αλλά αφελές και αφηρημένο- πρόσταγμα «ηθικό είναι ό,τι σε κάνει καλύτερο άνθρωπο» υπάρχει, ευτυχώς, εκείνο το βλάσφημο: «τα καλά παιδιά πάνε στον παράδεισο, τα κακά πάνε παντού»…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: