Κίνηση συμπαράστασης στη Θάλεια Δραγώνα

Η προκλητική επίθεση των ακροδεξιών με τη συμμετοχή βουλευτών του γνωστού χώρου κατά της Θάλειας Δραγώνα, χρειάζεται την έντονη καταδίκη μας. Όσοι θέλετε να υπογράψετε το παρακάτω κείμενο, που διακινεί ο καθηγητής Ν. Αλιβιζάτος, μπορείτε να το κάνετε ηλεκτρονικά (μέχρι αύριο) στην διεύθυνση: val12law@otenet.gr

Όχι στο νέο κυνήγι μαγισσών

Τις τελευταίες βδομάδες, η συνάδελφος Θάλεια Δραγώνα, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρώην βουλευτής, αποτελεί στόχο επαναλαμβανόμενων οξύτατων επιθέσεων εκ μέρους της άκρας δεξιάς, με αφορμή τον διορισμό της ως Ειδικής Γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας. Το περασμένο Σάββατο μάλιστα (19.12.2009), έξω από το γραφείο της στη λεωφόρο Συγγρού, τέσσερις βουλευτές του ως άνω χώρου, σε ένα εθνικιστικό παραλήρημα, αξίωσαν την άμεση απομάκρυνσή της, για δήθεν έλλειψη πατριωτισμού.

Οι επιθέσεις κατά της Θάλειας Δραγώνα ξεχωρίζουν από άλλες ανάλογες, που εξαπολύονται όλο και πιο συχνά  κατά πανεπιστημιακών, γιατί είναι η πρώτη φορά που στοχοποιείται πρόσωπο που κατέχει δημόσιο αξίωμα. Και τούτο, χωρίς να βάλλονται πολιτικές αποφάσεις (προς τις οποίες είναι φυσικό  σε μια δημοκρατία να εκδηλώνονται διαφωνίες, ακόμη και έντονες), ούτε καν πολιτικές εξαγγελίες. Απεναντίας, με συστηματική παραπληροφόρηση για την κ. Δραγώνα και με διαστρέβλωση  φράσεων και λέξεων από παλαιότερα γραπτά της, σπιλώνεται η τιμή και η υπόληψή της για επιστημονικές απόψεις.

Η επίθεση εναντίον της κ. Δραγώνα πρέπει να απομονωθεί ως ένα ακόμη δείγμα στο κυνήγι των μαγισσών που ο συγκεκριμένος πολιτικός χώρος διεξάγει κατά των αντιπάλων του, εκμεταλλευόμενος την άγνοια των πολλών και τον φανατισμό των λίγων. Συμπαραστεκόμαστε στη Θάλεια Δραγώνα, καλώντας την κυβέρνηση να δώσει την αρμόζουσα απάντηση. Και τούτο στο όνομα των πολιτικών αρχών και αξιών, που η τοποθέτησή της κ. Δραγώνα  σε μια τόσο καίρια θέση εκφράζει, ειδικά σήμερα.

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2009

Μπορείτε να υπογράψετε σ’ αυτήν την διεύθυνση: val12law@otenet.gr

Advertisements

29 Σχόλια

  1. Δίνοντας απάντηση σε εκδηλώσεις του είδους τις νομιμοποιούμε όχι μόνο πολιτικά αλλά και πολιτιστικά…

    Αξίζει?

    Υπογράφω μόνο για να πω στήν αγαπητή Θάλεια να μην επηρεάζεται από γελοιότητες και να συνεχίσει το έργο της, ακαδημαϊκό και κοινωνικό…

  2. κ. Σαχίνη καλό είναι να φαίνεται ότι υπάρχει μια ισχυρή αντίδραση σε κάθε φανατική προσπάθεια φίμωσης τους λόγου και παραπληροφόρησης. Η περίπτωση Δραγώνα δε αφορά μόνο κάποιους γραφικούς πατριώτες αλλά το θέμα έχει πάρει ήδη έκταση και αναδεικνύει τις αγκυλώσεις της ελληνικής κοινωνίας.

  3. Για να υπογράψω θα ήθελα όμως να ακούσω και κάτι επί της ουσίας, γιατί μέχρι τώρα ακούγεται η άποψη μόνο της μιας πλευράς. Το να είναι εναντίον της ο ΛΑΟΣ ασφαλώς μάλλον υπέρ της είναι, αλλά εγώ που δεν την γνωρίζω προσωπικά ούτε έχω διαβάσει γραπτά της, θα ήθελα κάποια ενημέρωση προτού την υποστηρίξω.

  4. Στην παρακάτω δημοσίευση περιέχονται μερικά ακόμα στοιχεία που ίσως βοηθήσουν στην συνολική κατανόηση της υπόθεσης
    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/12/blog-post_3407.html

  5. Συνυπογράφω το κείμενο συμπαράστασης (κι ας μη διαθέτω ηλ. ταχ. yahoo).
    Ευάγγελος Αλεξανδρής, Ρώμη

  6. Συνυπογράφω αν και μόνο ηθική θα πρέπει να κριθεί αυτή η μορφή συμπαράστασης.

  7. Συνυπογράφω το κείμενο συμπαράστασης στην Θαλεια Δραγώνα.
    Ειρηνη Κουνενάκη

  8. ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ ΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΑΣ ΑΛΛΩΣ ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ .ΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΩΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΠΛΑΤΕΣ.

  9. @ENA, μήπως σχολιάζεις σε λάθος κείμενο;

  10. Βεβαίως και να υποστηρίξομε έναν αδίκως διωκόμενο άνθρωπο. Αλλά αυτά
    εδώ αληθεύουν; Δεν νομίζετε ότι θα πρέπει να δοθεί μία απάντηση;

  11. Το έχω ξαναπεί σε σχόλιο εδώ.

    Η κ. Δραγώνα είναι η επίσημη φωνή της δικής μας Κυβέρνησης.
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αντίστοιχη ΕΠΙΣΗΜΗ «Δραγώνα»
    σε καμία απο τις γειτονικές μας χώρες,
    και σε καμμία χώρα των Βαλκανίων.

    Να σας το πώ και αλλιώς.

    Ας υποθέσουμε οτι είμαστε Εσκιμώοι,
    ας υποθέσουμε οτι είμαστε οτι κατέβει στον καθένα οτι είμαστε.

    Είμαστε οι μόνοι που λέμε επίσημα τέτοια πράγματα για εμάς σε όλη την γύρω περιοχή.
    Άρα είμαστε οι μόνοι που δεχόμαστε να εκχωρήσουμε ή να υποχωρήσουμε.

    Οι άλλοι, με αυτό, έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ μόνο να ζητήσουν και να ζητάνε.

    ΜΑ ΕΧΕΤΕ ΣΤΡΑΒΩΘΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ;

    .

  12. «Δεν είμαι ιστορικός» ομολογεί η Δραγώνα..

    Μετά από τις μεγάλες διαμαρτυρίες που ξέσπασαν ύστερα από τον διορισμό της, η Θάλεια Δραγώνα βάζει τα πράγματα στη θέση τους και ξεκαθαρίζει την θέση της σε σχέση με την ελληνική ιστορία.

    Συγκεκριμένα, ύστερα από τη δημόσια παρέμβαση μελών της Ακαδημίας Αθηνών, οι οποίοι εξέφρασαν τη δυσφορία τους για την ανάληψη καθηκόντων σε γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας της Θάλειας Δραγώνα, όπως η παρέμβαση του κ. Κων/νου Δεσποτόπουλου, η εν λόγω κυρία απέστειλε προσωπική επιστολή στον τέως υπουργό Παιδείας και ακαδημαϊκό, όπου ούτε λίγο ούτε πολύ εξομολογείται την ασχετοσύνη της σε θέματα ιστορίας.

    Ιδού τι γράφει στον κύριο Δεσποτόπουλο:
    «Σας ενημερώνω ότι δεν είμαι ιστορικός και ότι όταν αναφέρομαι σε θέματα Ιστορίας, το κάνω αποκλειστικά μέσα από την οπτική της Κοινωνικής Ψυχολογίας».

    Με αυτή τη δικαιολογία, η κυρία Δραγώνα σαφέστατα υποχωρεί από προήγουμενες δηλώσεις της για την ορθότητα των απόψεων της. Φαντάζομαι όμως πως αφού είναι άσχετη με την ελληνική ιστορία, δεν θα αναλάβει κάποιο πόστο που να αφορά το αντικείμενο διδασκαλίας της ιστορίας στα σχολεία. Ή κάνουμε λάθος;

    Κλείνοντας, αξίζει να διαβάσουμε και τι συμβούλευσε ο κύριος Δεσποτόπουλος την ανιστόρητη «καθηγήτρια»: «Να τη συμβουλεύσω προς αποφυγή μάλλον του ολισθηρού εδάφους της πολιτικής ιστορίας».

    Αφού δεν το κατέχεις το άθλημα, τι το παιδεύεις; Περαστικά σου…

    πηγή: Πρώτο Θέμα

  13. Tου ΝΕΟΚΛΗ ΣΑΡΡΗ, καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου

    Ο διορισμός της κ. Θ. Δραγώνα: Η κορυφή του παγόβουνου

    Η ανάθεση των καθηκόντων της ειδικής γραμματέως του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων του απεθνικοποιηθέντος υπουργείου Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην καθηγήτρια στο ανεξάρτητο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην προσχολική ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Θάλεια Δραγώνα εγείρει σωρεία ερωτημάτων.

    Τα ερωτήματα αυτά, που εκτείνονται σε πολλά επίπεδα, θέτουν αφενός σε δοκιμασία την ιδεολογική κατεύθυνση της υπό τον Γιώργο Παπανδρέου κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και αφετέρου υπεισέρχονται σε ειδικά θέματα διοικητικής δεοντολογίας. Δηλαδή ο διορισμός αυτός ελέγχεται όχι μόνον ουσία, αλλά και τύποις. Η κ. Θ. Δραγώνα δεν διαθέτει, εξ όσων γνωρίζω, βασικό πτυχίο αναγνωρισμένης πανεπιστημιακής σχολής. Είναι απόφοιτος ενός αμερικανικού κολεγίου στην Αθήνα (ή/και παραρτήματος αμερικανικού πανεπιστημιακού ιδρύματος στην πάλαι ποτέ αμερικανική βάση;) και συνέχισε τις σπουδές της στην Εσπερία, στο Aston University in Birmingham του Ηνωμένου Βασιλείου, απ’ όπου έτυχε του διδακτορικού της διπλώματος. Ο τίτλος αυτός κατά την ισχύουσα νομοθεσία δεν θεωρείται έγκυρος εφόσον στηρίχτηκε σε ….
    …. ανύπαρκτες βασικές πανεπιστημιακές σπουδές. Το έγγραφο του αρμόδιου οργάνου, το οποίο κατά την εποχή εκείνη ήταν το ΔΙΚΑΤΣΑ, με ημερομηνία 24/1/1986, και το οποίο δημοσίευσε το «ΠΑΡΟΝ» (16.9.2007) είναι σαφές αναφέροντας επί λέξει: «Η ενδιαφερόμενη στερείται βασικού τίτλου σπουδών». Μολοντούτο κανένας σώφρων άνθρωπος δεν μπορεί να είναι τυπολάτρης, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για το κεφάλαιο των γνώσεων και της επιστήμης. Ωστόσο από το σημείο αυτό ξεδιπλώνεται μια ιδιόμορφη προνομία στη διαδρομή της κ. γενικής γραμματέως σε σχέση προς άλλες συναδέλφους της. Ενώ δηλαδή όλοι όσοι ευρέθησαν στη δική της θέση υποχρεώθηκαν από τα οικεία πολιτειακά όργανα να ενταχθούν σε κύκλο σπουδών ημεδαπών πανεπιστημίων και να υποβληθούν σε δοκιμασίες, η κ. Θάλεια Δραγώνα προκλητικά παρέκαμψε όλες τις σχετικές διαδικασίες.

    Έχοντας κατά τη νεότητά μου διακονήσει ως καθηγητής την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παράλληλα προς την Πάντειο και σε ανάλογο ίδρυμα προς αυτό που έχει φοιτήσει η κ. γενική γραμματέας (και μάλιστα σε ομοταγές τμήμα προς εκείνο στο οποίο έχει φοιτήσει η ίδια τμήμα Ψυχολογίας), μπορώ να αναφέρω πολλούς παλιούς φοιτητές και φοιτήτριες που συνέχισαν και αυτοί τις σπουδές τους σε κρατικά, οι περισσότεροι, πανεπιστήμια της Γαλλίας, ολοκληρώνοντας εκεί όλους τους προαπαιτούμενους κύκλους προκειμένου σε τελική φάση να υποστηρίξουν τη διδακτορική τους διατριβή (όπως συνέβη με την κυρία Δραγώνα). Για όσους απ’ αυτούς διέθεταν και πτυχίο ημεδαπού πανεπιστημίου, όπως για παράδειγμα οι εξαίρετες καθηγήτριες Κλαίρη Συνοδινού και Μαρία Καΐλα, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα αναγνώρισης του διδακτορικού που αφορούσε στην Ψυχολογία. Σε άλλες περιπτώσεις όμως, όπως της καθηγήτριας Β. Ρήγα, του καθηγητή Γιάννη Κουγιουμτζάκη, της αναπληρώτριας καθηγήτριας Π. Ξανθάκου, της επίκουρου καθηγήτριας Σόνιας Κανελλάκη, του εντεταλμένου διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Νίκου Μάντη κ.ά., οι ενδιαφερόμενοι εκλήθησαν, με βάση την οικεία νομοθεσία, να καλύψουν εκ των υστέρων τα κενά από τα αρχικά μη αναγνωρισμένα έτη διδασκαλίας τα οποία είχαν διανύσει σε ιδιωτικό κολλέγιο ή κέντρο ελευθέρων σπουδών. Μια παρόμοια περίπτωση με της κ. Δραγώνα είναι της κ. Άννας Αλεξ. Βεγλερή, ανεψιάς του αειμνήστου καθηγητή Φαίδωνα Βεγλερή, η οποία είχε ακριβώς τα ίδια με αυτήν προσόντα. Πτυχίο του Pearce College και διδακτορικό από εγνωσμένου κύρους πανεπιστήμιο των ΗΠΑ. Υποχρεώθηκε όμως -μολονότι διδάκτορας η ίδια- να επαναλάβει τις οικείες σπουδές από το πρώτο έτος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

    Οι παρατηρήσεις αυτές απέχουν πολύ από του να αποτελούν ψόγο για την κ. Δραγώνα. Ασφαλώς η τριμελής υπό τον καθηγητή Λάμπρο Χουσιάδη, καθηγητή στην Παιδαγωγική σχολή του Αριστοτέλειου, Πανεπιστημίου Αθηνών, και το ΔΙΚΑΤΣΑ προέβησαν σε «διασταλτική ερμηνεία» του νόμου (!) παρακάμπτοντας το νομικό κώλυμα. Βέβαια, η εκλογή της κ. Δραγώνα οπωσδήποτε έπασχε και αναμφίβολα μια εμπρόθεσμη προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας από πάντα έχοντα νόμιμο συμφέρον θα την είχε ακυρώσει. Η μη προσφυγή και ο διαδραμών έκτοτε χρόνος μπορεί να κάλυψαν την ακυρότητα της εκλογής της, ωστόσο ο διορισμός της στη θέση της ειδικής γραμματέως αποτελεί πρόκληση, δεδομένου ότι προκαλείται μείζον ηθικό πρόβλημα. Η πολιτική ως γνωστόν αποτελεί προέκταση της ηθικής, δεδομένου ότι αναφέρεται στη δεοντικά υπαγορευόμενη πρακτέα πράξη. Με ποιο ηθικό ανάστημα ή κύρος, όντας η ίδια παραβάτις του νόμου και των κανόνων, θα τα προασπίσει, ιδιαίτερα στην κρίσιμη καμπή που διερχόμαστε, αν θα πρέπει (και υπό ποίες προϋποθέσεις) να αναγνωριστούν τα διάφορα κολλέγια και γενικά στις συζητήσεις για την ιδιωτικοποιημένη τριτοβάθμια εκπαίδευση; Το ερώτημα που προβάλλει είναι εάν σε όλο τον ακαδημαϊκό χώρο ανά την ελληνική επικράτεια δεν υπήρχαν άλλα άτομα καταλληλότερα για την επίμαχη θέση. Δεν είναι καταφανώς προκλητική μια παρόμοια εύνοια προς το πρόσωπο της κ. Δραγώνα; Χονδροειδής εύνοια, η οποία εκτός των άλλων αυτόχρημα γελοιοποιεί και το επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης να ζητηθεί από τους Έλληνες η αποστολή μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βιογραφικών σημειωμάτων των βουλομένων να καλύψουν με βάση τα προσόντα τους ανώτατες διοικητικές και κυβερνητικές θέσεις.

    Η αναπόδιση της Ιστορίας – Πριν από τον Βαλκανικό Πόλεμο

    Εάν το πρώτο επίπεδο των παρατηρήσεων αφορούσε τον τύπο του διορισμού, το δεύτερο αφορά την ουσία της πρόκρισης του προσώπου της κ. Θ. Δραγώνα. Η κατανόηση όμως του προβλήματος που προκύπτει απαιτεί εμβάθυνση σε καταστάσεις οι οποίες δεν έχουν άμεση σχέση με το πρόσωπο της εν λόγω κυρίας, αλλά συνάδουν προς ευρύτερες γεωπολιτικές που ακολουθούν σε παγκόσμια κλίμακα οι ΗΠΑ και ειδικά στην περιοχή μας. Μετά την κατάρρευση των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού και τη διάλυση της πάλαι ποτέ κραταιάς Σοβιετικής Ένωσης παρατηρήθηκε ότι όχι μόνο δεν ανατράπηκε η σχέση του Δυτικού κόσμου (υπό την έννοια κυρίως των ΗΠΑ οι οποίες ηγούνται αυτού του κόσμου ή εν πάση περιπτώσει τον ελέγχουν σημαντικά) με τη Ρωσία, αλλά ψιμυθιωμένη όπως όπως συνεχίστηκε η πολιτική η οποία σημάδευε τις χειρότερες μέρες του Ψυχρού Πολέμου (εξ αυτού συνάγεται και το συμπέρασμα ότι οι γεωπολιτικές δεν έχουν άμεση σχέση προς την αντιπαλότητα ή/και τη σύγκρουση των πολιτικών και κοινωνικών συστημάτων). Εντός αυτού του πλαισίου παρατηρήθηκε μια αναπόδιση της Ιστορίας η οποία έγινε αισθητή στην περιοχή του Καυκάσου (και της Κεντρικής Ασίας), αλλά και των Βαλκανίων. Η αναπόδιση αυτή χρονικά για μεν την περιοχή της Καυκασίας και της Κεντρικής Ασίας ανατρέχει στο 1917 (δηλαδή στην κατάσταση που είχε διαμορφωθεί πριν εκδηλωθεί η Οκτωβριανή Επανάσταση), για δε τα Βαλκάνια ακόμη πιο πίσω, στο 1910, αναπέμποντας στην κατάσταση που ίσχυε πριν από τον Βαλκανικό Πόλεμο. Οι σημαντικές αυτές αλλαγές επηρέασαν άμεσα και αποφασιστικά τη θέση και τη σχέση της Τουρκίας με τη Δύση, με αποτέλεσμα που διαθλάται άμεσα τόσο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, όσο και στις σχέσεις της χώρας μας με τη Δύση (τις ΗΠΑ και τη συμμαχία του ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση).

    Το 1993 από τις εκδόσεις της Rand Corporation (που απηχούν ένα «ίδρυμα» το οποίο τυπικά λειτουργεί ως think tanker της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ, στην πραγματικότητα όμως είναι πιο πολυδαίδαλο και σχετίζεται με σωρεία υπηρεσιών της υπερατλαντικής συμπολιτείας και στους κόλπους του στεγάζονται οι επαΐοντες της Τουρκίας) κυκλοφορεί ένα ενδιαφέρον έργο με τον τίτλο «Turkey’s New Geopolitics, from the Balkans to the West China», δηλαδή «Νέες Γεωπολιτικές της Τουρκίας, από τα Βαλκάνια έως τη Δυτική Κίνα», με συγγραφείς τους μη εξαιρετέους ειδήμονες περί την Τουρκία Fuller, Abramowich, Brown κ.ά. Όπως προκύπτει από τον τίτλο, η περιοχή «αρμοδιότητας» της Τουρκίας στον μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης χώρο πρακτικά εκτείνεται από την Αδριατική μέχρι (και) τη Δυτική Κίνα (οι πρόσφατες ταραχές στους Ουιγκούρους Τούρκους του Ανατολικού Τουρκεστάν της Κίνας, που υποδαυλίστηκαν από την Τουρκία, έρχονται επιβεβαιωτικές του αμερικανικού πονήματος των αρχών της δεκαετίας του 1990). Αναντίρρητα, μέχρι σήμερα ο διεθνής ρόλος που διαδραμάτισε η Τουρκία με βάση τις εκτεθείσες προδιαγραφές, παρότι διαφοροποιήθηκε και εξακολουθεί να διαφοροποιείται στην αντιμετώπιση επιμέρους ζητημάτων (όπως για παράδειγμα η σύγκρουση της Άγκυρας με κάποιες κυβερνήσεις «τουρκογενών» δημοκρατιών στον Καύκασο και την Κεντρική Ασία, λόγω της βάναυσης και προπετούς τουρκικής στάσης έναντι των «ομογενών» τους), εξακολουθεί να κινείται προς την ορισθείσα κατεύθυνση.

    Μάλιστα, μεθυσμένη η Τουρκία από την αναβάθμισή της σε περιφερειακή υπερδύναμη και ενισχυμένη από την κυβέρνηση Ομπάμα (που τη χρησιμοποιεί προς δύο κατευθύνσεις, τη μια εναντίον του Ισραήλ και του συνακόλουθου εβραϊκού παράγοντα στις ΗΠΑ, τον οποίο επιχειρεί να τιθασεύσει διά χειρός μουσουλμάνων, και την άλλη για την ανάδειξη του τουρκικού μοντέλου εκσυγχρονισμού ως προτύπου εκσυγχρονιστικού Ισλάμ, προς εξαγωγή στις υπόλοιπες ισλαμικές χώρες), άρχισε να βλέπει ως ορατές διά γυμνού οφθαλμού τις εξελίξεις εντός του 21ου αιώνα που θα πραγματοποιήσουν το μεγαλεπήβολο σχέδιο του ισλαμιστή υπουργού των Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου έτσι όπως περιλαμβάνεται στο βασικό του σύγγραμμα «Στρατηγική Βάθους» για την Τουρκία (που κυκλοφόρησε αμέσως μετά την έκδοση της Rand Corporation που αναφέραμε), εννοώντας ως «βάθος» τρεις ηπείρους, την πολιτική των οποίων θα καθορίζει η Τουρκία εκτείνουσα σ’ αυτούς τον ζωτικό της χώρο, την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική (ή κατ’ αυτόν μίας και μόνης, της Ευρασιαφικής!). Σε τέτοιο μάλιστα βαθμό καλλιεργείται ο τουρκικός μεγαλοϊδεατισμός από την Τουρκία, ώστε θορυβήθηκαν και αυτοί που είχαν την αρχική έμπνευση αναβάθμισής της.

    Τα ψυχολογικά προβλήματα των Ελλήνων και πώς θα τα λύσουμε

    Αρχές τις δεκαετίας του 1990 συμβαίνουν ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην Ελλάδα και τη γειτονική της Γιουγκοσλαβία, η οποία καταρρέει και διαλύεται κατά τρόπο που αναδεικνύει το Μακεδονικό ως μείζον πρόβλημα των εξωτερικών σχέσεων της χώρας. Παρά τις αλλαγές αυτές, οι σχέσεις με την Τουρκία φαινομενικά παραμένουν οι ίδιες, δεδομένου ότι στην Κύπρο δεν αποσύρονται τα στρατεύματα κατοχής και δεν διαγράφεται στον ορίζοντα καμιά λύση. Στο Αιγαίο δεν αίρεται το casus belli από την τουρκική εθνοσυνέλευση και οι αιτιάσεις για το FIR Αθηνών παραμένουν οι ίδιες και επαυξάνονται, δεδομένου ότι οι παραβιάσεις του εναέριου χώρου του Αιγαίου από τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη κλιμακώνονται. Και τότε στον τουρκικό Τύπο, συγκεκριμένα στην «Cumhuriyet» που απηχεί τις απόψεις του κεμαλικού κατεστημένου (τόσο στις ένοπλες δυνάμεις, όσο και στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών), από τα ψιλά μιας συνέντευξης εμπειρογνώμονος σε θέματα στρατηγικής, ο οποίος υπηρετεί σε κέντρο ερευνών αρμοδιότητας της πολεμικής αεροπορίας (δηλαδή το αντίστοιχο της Rand Corporation), στην κ. Leyla Tavsanoglu, με θέμα τη στρατηγική θέση της Τουρκίας κατά τον επί θύραις 21ο αιώνα, πληροφορούμαστε κατάπληκτοι ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που να προκύπτει από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει δεχθεί ανεπίσημα τις περισσότερες τουρκικές αιτιάσεις ή δείχνει προθυμία να τις δεχθεί. Επιπροσθέτως όμως μαθαίνουμε πως ξένοι (προφανώς αμερικανοί) ειδήμονες οι οποίοι μελέτησαν την ελληνοτουρκική διαμάχη κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αίτιά της (ιδιαίτερα για την ελληνική πλευρά) είναι ψυχολογικά, ώστε να επιβάλλεται η «θεραπεία» αυτής της ψυχολογικής παθογένειας.

    Προς τον σκοπό αυτό μαθαίνουμε από την ίδια συνέντευξη εργάζονται (δηλαδή από το πρώτο ήμισυ της δεκαετίας του 1990) σε αμφότερες τις πλευρές κοινωνικοί ψυχολόγοι, παιδαγωγοί, ιστορικοί, καθηγητές πανεπιστημίων, δημοσιογράφοι, διαμορφωτές της κοινής γνώμης, αλλά και παράγοντες του οικονομικού βίου, επιχειρηματίες, προκειμένου να επιλύσουν τα ψυχολογικά προβλήματα κυρίως των Ελλήνων. Το ότι προέχουν στις ελληνοτουρκικές σχέσεις τα ψυχολογικά προβλήματα κυρίως των Ελλήνων και όχι των Τούρκων προκύπτει από το γεγονός ότι με βάση τις εξελίξεις στη διεθνή στρατηγική θέση της Τουρκίας που αναφέραμε η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να αποδεχθεί την κυρίαρχη θέση της Τουρκίας η οποία τη μετατρέπει σε απλό δορυφόρο της. Η αντίθετη κατάσταση ίσχυε τον Αύγουστο του 1964 με αφορμή το Κυπριακό. Ήταν νωπή η επιστολή του Προέδρου Τζόνσον προς τον Ισμέτ Ίνονου, που ηγούνταν κυβέρνησης συνασπισμού, με την οποία τον απέτρεπε να επέμβει στρατιωτικά την Κύπρο, ενώ στη Μεγαλόνησο η κατάσταση ελεγχόταν απολύτως από την ελληνική πλευρά. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου στην Άγκυρα, όπου είχα εσπευσμένως μεταβεί για υπόθεση της οικογένειάς μου, σε προσωπικές συναντήσεις μου με δύο υπουργούς, τον υπουργό Τουρισμού και Τύπου Αλή Ίχσαν Γκιογούς, και τον υπουργό των Εσωτερικών Ορχάν Όζτρακ, μου δηλώθηκε απερίφραστα ότι δεν θα είχαν αντίρρηση να πραγματοποιηθεί η Ένωση, αρκεί να μη δημιουργούνταν «ψυχολογικό πρόβλημα» στην τουρκική κοινωνία ή πως θα έπρεπε να βρεθούν κινήσεις που θα καταλάγιαζαν αυτό το «ψυχολογικό άλγος». Με αυτήν τη δικαιολογία η Τουρκία είχε τότε βομβαρδίσει την Κύπρο και είχε αποφασίσει τη μαζική απέλαση των ελλήνων υπηκόων (και των οικογενειών τους) από την Κωνσταντινούπολη, εξαπολύοντας ταυτόχρονα απηνείς διωγμούς στην Ίμβρο και την Τένεδο. Ατυχώς οι ηγεσίες ειδικά της Κύπρου δεν ήταν σε θέση να επωφεληθούν από τις επικρατούσες τότε συνθήκες, με αποτέλεσμα να φθάσουμε στη σημερινή κατάσταση.

    Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι «ειδήμονες» για το ψυχολογικό πρόβλημα των Ελλήνων έναντι των Τούρκων ακολουθεί μια σειρά από παρεμφερείς «διαπιστώσεις» οι οποίες εφαρμόστηκαν έκτοτε και οι οποίες συνεχίζονται έκτοτε να ισχύουν παρασύροντας ανάλογες εφαρμογές (ή «κοινωνικές κατασκευές») στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες.

  14. Συνυπογράφω το κείμενο συμπαράστασης και αποδοκιμάζω τις απαράδεκτες κινητοποιήσεις ορισμένων ‘εθνικά σκεπτόμενων’ πολιτών. Οι καιροί που τέτοιες πρακτικές ήταν ανεκτές ευτυχώς έχουν παρέλθει.


  15. Λουκουμάδες έχωωωωωωωωωωωω.

  16. Υβριστικά σχόλια, όπως αυτό του @ Έλληνα,μέλους της νεολαίας του ΛΑΟΣ, θα σβήνονται.

  17. Στο ζήτημα της στοχοποίησης της Δραγώνα από την ακροδεξιά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Στηρίζουμε απολύτως το δικαίωμά της να έχει τη δική της άποψη.

    Στην προηγούμενη ανάρτηση («Τι είν’ η πατρίδα μας;») γράψαμε:

    «Απ’ τη μια είναι το θέμα των ακροδεξιών, που εκεί όλοι απαιτούμε να πάψει το κυνηγι μαγισών, έστω κι αν αυτό στοχεύει τους εκλεκτούς του συστήματος (όπως είναι η κ.Δραγώνα από τη σημιτική εποχή) που υπήρξαν και είναι οι ιδεολογικοί στυλοβάτες της εξουσίας….

    Απ’ την άλλη είναι οι θέσεις και οι εκτιμήσεις αυτές καθ’ αυτές.

    Στο πρώτο είμαστε με τη Δραγώνα!

    Στο δεύτερο όμως κράταμε την κριτική μας θέση.»

    Μ-π

  18. @Α. Δεληγιάννη (Δεκεμβρίου 24th, 2009 στο 11:29)

    Να σου απαντήσω εγώ.

    Ξυπνάτε όλοι.
    Δεν μας νοιάζει αν είναι καθηγήτρια η κ Δραγώνα απο μια τυπική λαμογιά. Ε ΚΑΙ;

    Θα βρουν μια νομική πιρουέτα,
    ή στην χειρότερη για αυτήν, όπως τόσος κόσμος με ίδιες σπουδές, θα εγγράψει κάποια τυπικά εξάμηνα στην Ελλάδα και θα νομιμοποιήσει τους τίτλους της.

    Δεν μας ενδιαφέρουν αυτά.

    Μας ενδιαφέρει οτι η κ Δραγώνα είναι η μόνη ΕΠΙΣΗΜΗ κρατική φωνή σε όλη την περιοχή μας.

    ΑΡΑ εμείς δίνουμε μόνο,
    και οι άλλοι δικαιούνται να πάρουν μόνο.

    ΟΠΟΤΕ και τα περί «εξομάλυνσης και σύμπλευσης», των λαών της περιοχής, είναι η μεγαλύτερη λαμογιά!

  19. @Servitoros (Δεκεμβρίου 26th, 2009 στο 01:48)

    Χαχα σωστός.
    Πάντα κορυφή ο καθηγητής Νεοκλής Σαρρής.

    Να το δώσω πάλι και εγώ απο εδώ

    .

  20. @Σπύρος Σοφός (Δεκεμβρίου 25th, 2009 στο 23:49)

    Βρε, εσύ καλά τα λες, αλλά με το δέντρο χάνουμε το δάσος.

    Με το ότι η κ Δραγώνα είναι η μόνη επίσημη Κρατική φωνή σε όλη την γύρω περιοχή μας,
    θα ασχοληθούμε ή δεν μας νοιάζει;

  21. Από το «πόνημα» της βο(υ)λευτίνας επικρατείας του ΠΑΣΟΚ κ. Δραγώνα «Τι είναι η πατρίδα μας»

    «Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού» (σελ. 16).

    «Όποιος αξιολογεί τους Πολιτισμούς σε κατωτέρους και ανωτέρους είναι ρατσιστής και δεν το ξέρει!». (σελ. 16).
    «Εξίσου ρατσιστής είναι και όποιος αποσιωπά την σημασία, την τεράστια δύναμη, την έκταση και το κύρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Επίσης, όποιος αρνείται τις τουρκικές επιρροές στον Νεοελληνικό μας Πολιτισμό». (σελ. 81), «κι όποιος ισχυρίζεται ότι ο τουρκικός πολιτισμός έχει επιδράσει αρνητικά στους Έλληνες». (σελ. 82).
    «Ένδειξη ρατσισμού και στείρου εθνοκεντρισμού είναι και ο ισχυρισμός ότι οι Έλληνες ήσαν πάντα οι αδικημένοι της Ιστορίας». (σελ. 84)

    «Κλασική ένδειξη ρατσισμού είναι και η γνωστή ρήση «Όταν εμείς φτιάχναμε Παρθενώνες, αυτοί τρώγανε βελανίδια!». (σελ. 85).

    «Εθνικιστικές τάσεις κρύβει και η επιθυμία να διδάσκεται στην μέση εκπαίδευση η αρχαία Ελληνική Γλώσσα».(σελ. 86)

    «Το να μιλάμε για απόλυτη ομοιογένεια του πληθυσμού της Ελλάδος και να αποσιωπούμε την ύπαρξη χιλιάδων Εβραίων στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις επί 450 χρόνια είναι καθαρός ρατσισμός». (σελ. 95).
    «Ρατσιστικό είναι και το να ανησυχούμε για την ύπαρξη πολλών ξένων μεταναστών στην χώρα μας, ή το να λέμε ότι «σε λίγο θα ψάχνουμε να βρούμε Έλληνα στην Ελλάδα», ή ότι «πρέπει να κρατήσουμε την εθνική μας ομοιογένεια και να μην διαβρωθούμε εθνολογικά». (σελ. 96).
    «Εξίσου ρατσιστικό είναι το να λέμε ότι το κέντρο της Αθήνας αλβανοκρατείται ή ότι «οι Έλληνες δεν είναι ρατσιστές». (σελ. 9).

    «Είναι ρατσιστικό πούμε πως με την είσοδο των Ξένων Μεταναστών στην Ελλάδα αυξάνεται η εγκληματικότητα και η ανεργία των Ελλήνων». (σελ. 100).

    ΦΙΛΑΚΙΑ!

    • Αυτό το πόνημα, με όλη τη σημασία της λέξης, της κοινωνικής ψυχολόγου πρώτιστα, και βουλευτού του πασόκ (ή οποιουδήποτε κόμματος, δεν έχει σημασία) δευτερευόντως, καλά θα κάνατε να το αναγνώσετε με προσοχή! Και αν δεν αντέχετε να διαβάσετε τις πλέον των 500 σελίδες, τουλάχιστον διαβάστε τις …επίμαχες (ειδικά τη σελίδα 9!!!).
      Για να σας διευκολύνω, ρίξτε μια ματιά εδώ: http://jungle-report.blogspot.com/2010/01/blog-post.html

      Καλή σας χρονιά! (Χωρίς φιλάκια)

  22. @John Pap (Δεκεμβρίου 27th, 2009 στο 03:47)

    [ «Είναι ρατσιστικό πούμε πως με την είσοδο των Ξένων Μεταναστών στην Ελλάδα αυξάνεται η εγκληματικότητα και η ανεργία των Ελλήνων». (σελ. 100). ]

    Μήπως αναφέρει πως θα ήταν το σωστό;
    Αν πούμε «με την είσοδο των Νέων Πολιτών στην Ελλάδα αυξάνεται…» πάλι ρατσιστικό θα είναι, υποθέτω.

    Για να μπορώ να το λέω, πως είναι η σωστή εκφορά;
     

  23. Με συγχωρείτε αγαπητοί συνοδοιπόροι και συνάδελφοι, η κα Δραγώνα δεν έχει βασικό τίτλο σπουδών από Ελληνικό κρατικό πανεπιστήμιο αλλά από το Deree. Ακολούθως πήρε διδακτορικό από το Aston University στην Αγγλία και με εξαιρετικά ασυνήθιστη διαδικασία του ΔΙΚΑΤΣΑ ισοτιμήθηκε,

    Με ποια λογική στηρίζουμε αυτές τις πρακτικές απαξίωσης των Ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων;

    Δηλαδή εάν το παιδί μου στο μέλλον έχει συμμαθητή στο Κολλέγιο τον σύζυγο της εγγονής του Παπανδρέου, να πάρει αναγνώριση και από το ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ;

  24. ΞΑΦΝΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΟΛΟΙ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑΝ. ΠΡΩΤΟΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ, ΟΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ ΜΑΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΛΠ. ΚΛΠ. ΟΛΟΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΗ ΘΑΛΕΙΑ ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ . ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ ΤΗΣ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΛΙΞΗΣ. ΠΟΛΛΟΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΒΕΛΗΝΕΚΟΥΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ!! ΟΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ Η ΛΥΣΣΑΛΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ. ΜΟΝΟ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ. ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ!
    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΚΡΙΤΙΚΗΣ!
    Ο ΚΟΣ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΣ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΧΟΥΝΤΙΚΟΣ! ΕΠΙΣΗΣ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΑΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΧΟΥΝΤΙΚΟΣ!!

    ΣΕ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ. ΣΕ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ…

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.

    ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: