Μα γιατί δε χαμογελάμε πια;

Γράφει η  Βίκυ Νικολάου, μαθήτρια Β’ Λυκείου

Μα γιατί δε χαμογελάμε πια; Πώς σβήστηκε απ’ όλων μας τα χείλη, η χαρά; Γιατί πάψαμε ν’ απλώνουμε την ευτυχία με τούτον τον απλό τον τρόπο; Μήπως φταίνε οι κακοί μας οι καιροί, αυτοί εδώ που ζούμε; Ή μήπως είναι ο σκληρός, ο βάναυσος εγωϊσμός μας, που ούτε ένα χαμόγελο δε δέχεται πια να δώσει; Πού, μα πού πήγαν εκείνες οι φορές που με καλημέριζες σαν μ’ έβλεπες ένα καλό πρωί στο δρόμο; Ξεχνάω βλέπεις πως πέρασαν οι καιροί και πως κοστίζει πλέον η χαρά να μοιράζεις ευτυχία. Ίσως να ‘ναι τα πολλά τα χρόνια στην καμπούρα μου, ετούτο δεν το ξέρω… Σε νοιάζει τελικά φίλε μου άγνωστε, που ο κόσμος μας αλλάζει; Γίνεται άγριος και γρήγορος, κτηνώδης˙ με τρομάζει… Μα στο λέω και ν’ ακούς. Ποτέ τους δεν υπήρξαν οι καιροί καλοί για ‘μας, και ούτε όλοι οι άνθρωποι. Μα κάποτε χαμογελούσαμε. Πότε να ‘ταν; Δε θυμάμαι… Συγχώρεσέ με παιδί μου που ξεχνώ. Άθελα μου, ειλικρινά. Θα σ’ άρεσε όμως να το ζούσες. Δεν είχαμε τότε τις φωνές και όλες αυτές τι πινακίδες, φώτα εδώ και φώτα εκεί… Δεν τα ήξερα εγώ αυτά.

Πονούσαμε σου λέω και η ζωή εύκολη δεν ήταν. Όμως βρίσκαμε γιε μου το κουράγιο να χαμογελάμε στον πλησίον και να του δίνουμε δύναμη έτσι και ελπίδα. Και θα μου λες τώρα ότι ψεύτικες ελπίδες έδωκα γιατί το καλύτερο αύριο δεν ήλθε. Έχασα παιδί μου τη δύναμη να χαμογελάω και πέθανε η ελπίδα στη διαδρομή, συγχώρεσέ με, μου μοιάζει σαν κι εγώ να φταίω. Λησμονώ τους καιρούς, δεν τους θυμάμαι. Ξέχνα κι εσύ πως ήμουν σήμερα εδώ. Ξέχνα πως υπήρξα. Ξέχνα και τα λόγια που σου είπα, γιατί φαίνεται σα να μη μετράνε. Τον βλέπω τον κόσμο πως γυρνά. Δε θέλει να ξαναμάθει πώς μοιάζει ένα χαμόγελο. Λυπάμαι να το πω, μα τι να κάνω; Γι’ αυτό σου λέω, ξέχνα με παιδί μου, ξέχνα…

Σχολιάστε

