Γιατί ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλουφόρους

Ας τιμήσουμε  τη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου χωρίς δακρυγόνα, φωτιές και βία.

Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε αμέσως μετά τα επεισόδια, μπάχαλα, εξέγερση (πείτε το τέλος πάντων όπως θέλετε) του Δεκεμβρίου.

Το κείμενο έχει ελαφρά τροποποιηθεί με τη σύμφωνη γνώμη της Αλεξάνδρας.

Γιατί ΔΕΝ μπορώ να είμαι με τους κουκουλουφόρους.

της Αλεξάνδρας Πατρικίου

ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλουφόρους γιατί δεν θεωρώ το σπάσιμο καταστημάτων (από τις τράπεζες μέχρι τα περίπτερα και τα συνοικιακά καταστήματα) ένδειξη παγκόσμιου πολιτισμού. Το κάψιμο της βιβλιοθήκης της Νομικής και του πανεπιστημιακού αρχείου δεν θεωρώ ότι είναι ένδειξη πολιτισμού. Θεωρώ ότι είναι η ύψιστη ένδειξη φασισμού, τραμπουκισμού και τελικά έλλειψης πολιτισμού [Θυμίζω ότι ακόμη και στα ανάκτορα των Ρομανόφ τα έργα τέχνης δεν τα πείραξαν οι επαναστάτες, οι πραγματικοί εννοώ επαναστάτες!].

Όταν ένας αντιεξουσιαστής βγαίνει δημοσίως και λέει ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αστυνομικό τμήμα και σε μια βιβλιοθήκη ή σε ένα μουσείο, δεν θεωρώ ότι έχει στο μυαλό καμία έννομη τάξη. Η μόνη έννομη τάξη είναι αυτή που θέλει να μου επιβάλει, χωρίς να ρωτήσει ποτέ κανέναν και να κάψει τα πάντα στο πέρασμά του. Εύλογα αναρωτιέται κανείς τι διεκδικεί αυτός ο άνθρωπος; ένα μέρος όχι απλώς χωρίς αστυνομικά τμήματα, αλλά και χωρίς βιβλιοθήκες και χωρίς μουσεία. [Στην πραγματικότητα, δηλαδή, η οργή του ξεσπά αδιακρίτως παντού, όχι γιατί είναι τόσο μεγάλη, αλλά γιατί δεν διαθέτει ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ. Η βία είναι καθολική, γιατί ακριβώς δεν εξυπηρετεί ΚΑΝΕΝΑΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΣΚΟΠΟ. Καίει τη βιβλιοθήκη της Νομικής όχι γιατί θεωρεί συμβολικά ότι δηλώνει κάτι, ακόμη και με αυτόν τον ακραίο τρόπο, αλλά ακόμη χειρότερα γιατί ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΟΥΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ!!!! Ελπίζω, γιατί ούτε πλέον και γι΄ αυτό είμαι βέβαιη, ότι μπορείτε να αντιληφθείτε πόσο βαθιά επικίνδυνο είναι αυτό, πόσο δυνάμει χειραγωγήσιμος μπορεί να είναι ένας τέτοιος «αγνός και μεγαλειώδης επαναστάτης». Από οποιονδήποτε! ]

ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλουφόρους γιατί δεν θεωρώ ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Άρα το by any means necessary, σημαίνει ότι όποιος διαφωνεί με τον κουκουλοφόρο θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του (θα του φωνάξει, θα τον χτυπήσει και γιατί όχι στην τελική αν τον φέρει σε αυτή τη θέση να τον σκοτώσει, αφού είναι by any means) για να αποδεχτούμε τη δική του γνώμη. [Γιατί, δηλαδή, εγώ δεν μπορώ να κρίνω αυτή τη στάση ως μια ακόμη έκφανση του Ελληνάρα, που με κάθε μέσο θέλει να περάσει την άποψή του, χωρίς δε να υποστεί τις συνέπειες. Αυτό δεν κάνουν και όλοι αυτοί που μας καλείτε να αφανίσουμε;]

ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλοφόρους, γιατί δεν είμαι με τα μπάχαλα. Πιστεύω ότι τα μπάχαλα φέρουν μόνο το νόμο της ζούγκλας, και άρα την επιβίωση του ισχυρότερου. Φαντάζομαι ότι η Αριστερά (με την πολύ ευρεία έννοια του όρου) υπερασπίζεται τους αδυνάτους και δεν αφήνει τον ισχυρότερο να επιβληθεί. Μέχρι σήμερα, δηλαδή, νόμιζα ότι αυτός είναι ο ρόλος της. Και δεν είμαι με τα μπάχαλα, γιατί το σπάσιμο των μαγαζιών, οδήγησε σε ένα άνευ προηγουμένου πλιάτσικο. Και δεν λεηλατούσαν σούπερ μάρκετ, λεηλατούσαν καταστήματα ρούχων, παπουτσιών, υπολογιστών και κινητών. Γιατί όπως άκουσα και σήμερα (και συμφωνώ απολύτως) οι πλιατσικολόγοι δεν ήθελαν άρση της φτώχειας, αλλά συμμετοχή στον πλούτο.

ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλουφόρους, γιατί υπάρχουν στοιχεία στην ομαλότητα που απολαμβάνουμε όλοι μας. Γιατί αυτή η συζήτηση δεν θα μπορούσε να είχε γίνει κάτω από άλλες συνθήκες πλην τις ομαλές.

Γι’ αυτό λοιπόν και εγώ ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλοφόρους, όπως ΔΕΝ είμαι και με αυτούς που σκοτώνουν αθώα παιδιά σε πλατείες, όπως ΔΕΝ είμαι και με αυτούς που δεν μου αφήνουν επιλογή και με βάζουν να διαλέξω ανάμεσα στα δύο άκρα. ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΚΥΨΩ ΣΤΟ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΛΛΗΜΑ “Ή ΜΕ ΕΜΑΣ Ή ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ” (το οποίο θυμίζω το είχε επιβάλλει ο Μπους πριν από κάποια χρόνια στο λαό του) ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΡΑΙΟΥ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΝ ΟΧΙ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ.

ΕΙΜΑΣΤΕ με τους δημοκρατικούς θεσμούς, με τον ανοιχτό και ελεύθερο διάλογο, με τις βιβλιοθήκες, τα πανεπιστήμια και όλα εκείνα τα μέρη, τα οποία επιτρέπουν και προωθούν την ανεμπόδιστη ανταλλαγή απόψεων.

Αλεξάνδρα Πατρικίου
[Εντός αγκυλών]: Ντίνα Τσιάγκα

2 Σχόλια

  1. Σεβαστές οι απόψεις, όμως με ενοχλεί ιδιαιτέρως αυτή η χουντική τάση να ταυτίζονται όλες οι παράνομες πράξεις/εκφράσεις με τον αντιεξουσιαστικό/αναρχικό χώρο. Ως άνθρωπος που ασπάζομαι βαθύτατα την ιδεολογία του αναρχισμού ως την μόνη δίκαιη, ανθρώπινη και ειλικρινή, θέλω να σας πω πως το κάψιμο μιας βιβλιοθήκης δεν είναι, δεν ήταν και δεν θα γίνει ποτέ πράξη ενός αναρχικού. Αλλο αναρχικός/αντιεξουσιαστής, άλλο χούλιγκαν και φασίστας. Χρόνια τωρα βλέπουμε φαινόμενα σκληρής προβοκάτσιας που οδηγούν σε φαινόμενα τυφλής βίας απο τον χώρο της ακροδεξιάς. Επιτέλους ας πάψουμε να είμαστε τόσο γραφικοί κι αν θέλουμε να εκφράσουμε άποψη δημοσίως, καλό θα είναι να είμαστε γνώστες κάποιων πραγμάτων και ιδιαίτερα προσεχτικοί.Ευχαριστώ. Βάσια

  2. και εγώ ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλοφόρους!
    ΔΕΝ είμαι και με αυτούς που σκοτώνουν αθώα παιδιά σε πλατείες!
    … όπως ΔΕΝ είμαι και με αυτούς που δεν μου αφήνουν επιλογή και με βάζουν να διαλέξω ανάμεσα στα δύο άκρα.
    δεν ειμαι με αυτους που που θετουν τετοια διληματα! δεν ειμαι των ακρων γενικα! να ζουνε με δημοκρατικούς θεσμούς, με τον ανοιχτό και ελεύθερο διάλογο, με ακαφτες τις βιβλιοθήκεςανοιχτά τα πανεπιστήμια ..
    ΔΕΝ είμαι με τους κουκουλουφόρους, γιατί θεωρώ το σπάσιμο και το κάψιμο όχι μορφή πα΄λης αλλά ενδειξη έλλειψης πολιτισμού , ένδειξη αναρχίας και τραμπουκισμού!
    Λεω οχι στο νόμο της ζουγκλας., όπως θα έλεγε και ο γονιο΄ς του κάθε μπαχαλάκη αν αυτός εσπαζε και εκαιγε τη δική τους περιουσία κιόχι την ξένη .!

Σχολιάστε

