Θου κύριε φυλακήν τω στοματί μου (ο Ιερώνυμος χριστοδουλίζει)

Αλήθεια, σε ποιο κόσμο ζει ο μακαριότατος, ο οποίος όλο και μας θυμίζει τον προκατοχό του; Γιατί, εδώ, στο Ιράν της Ευρώπης, απ’όσο ξέρουμε δεν έχει υπάρξει δυστυχώς κανείς που να έχει συντελέσει στην «εξαφάνιση της πίστης στη ζωή μας», όπως δήλωσε προχθές, αντίθετα πάντοτε υπήρχαν πάμπολλοι που παγίωναν την επιβολή της. Επίσης, σεβασμιότατε, πόθεν προκύπτει ότι το (ορθο-λογικότατο) ψήφισμα ενός διεθνούς δικαστηρίου κατά της παρουσίας θρησκευτικών συμβόλων σε δικαστήρια και σχολεία αποτελεί «προκλητική στάση»; Τέλος, η (ασήμαντη) φορολόγηση της (τεράστιας) εκκλησιαστικής περιουσίας  φαίνεται να τον ενόχλησε και τον εξώθησε να ζητήσει «τιμιότητα, διαφάνεια και ειλικρίνεια». Μα, αλήθεια, υπάρχει, τυπικά έστω, κάτι πιο τίμιο και διαφανές από έναν νόμο; Ή μήπως αποτελεί πρότυπο τιμιότητας ο Εφραίμ, ο πρώην Αττικής και οι λοιποί άνθρωποι του θεού και πρότυπο διαφάνειας τα υπερχιλιετή χρυσόβουλλα του σουλτάνου; Πολύ φοβούμαστε ότι οι σημαίες του αναχρονισμού έχουν αρχίσει και ανεμίζουν πάλι. Οι μαγκωμένες δηλώσεις του κυρίου Καστανίδη δεν μας αφήνουν να αισιοδοξούμε. Μια ακόμα ευκαιρία αυτονόητων μεταρρυθμίσεων ενός -υποτίθεται- ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους μπορεί να χαθεί, να θυσιαστεί στο βωμό της στασιμότητας, από το φόβο των ιθυνόντων μην προκύψει ένα νέο 2000. Στο Ιράν της Ευρώπης ο χωρισμός κράτους εκκλησίας είναι πλέον  ανέκδοτο. Αφορμή για όλα αυτά είναι τα αποσπάσματα που διαβάσαμε χθες στο in.gr από ην ομιλία του αρχιεπισκόπου στους πρωτεοτείς φοιτητές της Θεολογίας. Τα παραθέτουμε:

«προκλητική χαρακτήρισε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος τη στάση κάποιων, οι οποίοι «αγωνίζονται για την εξαφάνιση της πίστης από τη ζωή μας», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προκαλεί σύγχυση στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία. […] Μιλώντας στην τελετή υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών της Θεολογικής Σχολής Αθηνών ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αναφέρθηκε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία κάνοντας λόγο για ασάφεια, σύγχυση και προβληματικές μεθοδεύσεις που επικρατούν στη χώρα. Επίσης, αναφέρθηκε και στο θέμα των ιερών συμβόλων, λέγοντας ότι είναι προκλητική η στάση κάποιων που, όπως τόνισε, αγωνίζονται για την εξαφάνιση από τη ζωή μας της πίστης, των ιερών συμβόλων και του ήθους με το οποίο, όπως είπε, πορεύθηκε το γένος μας».[…] Αναφερόμενος, τέλος, στο θέμα της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας, ζήτησε διάλογο εφ’ όλης της ύλης με την Πολιτεία προσθέτοντας ότι θα πρέπει αυτός ο διάλογος να διεξαχθεί με τιμιότητα, διαφάνεια και ειλικρίνεια.

Θου κύριε, φυλακήν τω στοματί μου και θύραν περιοχής περί τα χείλη μου, γιατί αν θυμηθούμε και εφραιμικά ελικόπτερα, χριστοδουλικά χρυσαφικά, γιοσάκηδες, βαβύληδες και γιοσάκηδες, δεν θα τελειώσει ποτέ αυτό το άρθρο…

Advertisements

4 Σχόλια

  1. @πρότυπο διαφάνειας τα υπερχιλιετή χρυσόβουλλα του σουλτάνου

    Μα πάλι τα ίδια, αγαπητοί; Δεν είπαμε, ότι τα «χρυσόβουλα» αναγνωρίζονται από την έννομη τάξη και πως σε αυτά βασίζονται τα δικαιώματά μας π.χ. του Πατριαρχείου;

    Βέβαια, η μισαλλοδοξία των ρασιοναλιστάδων(«ορθολογιστών»), είναι γνωστή, γι’ αυτό, άλλωστε, έκαψαν και έριξαν στον Σηκουάνα και το άσηπτο σκήνωμα της -τόσο φιλόπτωχης- Αγίας Γενεβιέβης των Παρισίων οι καπιταλιστές επαναστάτες το 1793.

    «Ιράν της Ευρώπης»
    Πρόκειται για το Φωταδιστάν, για την ακρίβεια. Επαρχία ΝΑ Ευρώπης των υπανάπτυκτων γνωσιολογικά Φράγκων φωταδιστών του 19ου αιώνα. Τέτοια κατάντια οι υποτιθέμενοι απόγονοι των Φώτιων, των Γρηγόριων, των Βασίλειων και των Πυθαγόρων.

    «Στο Ιράν της Ευρώπης ο χωρισμός κράτους εκκλησίας είναι πλέον ανέκδοτο. »

    Χωρισμός Κράτους -Εκκλησίας είναι λαθεμένος όρος και υποδηλώνει άγνοια για τις χαώδεις διαφορές μεταξύ Ορθοδοξίας και Δύσης, διότι η «Εκκλησία» νοείται κληρικαλιστικά. Πάντως, θα έπρεπε να γίνη ειλικρινής λόγος από τους κοσμικιστές για ένα άθεο Κράτος. Ένα Κράτος που -ερήμην και της πλειοψηφίας- θα προάγη την αθεΐα.

    Να σημειωθή, ότι θέλω άπειρα πράγματα να αλλάξουν υπέρ της ελευθερίας και υπέρ της ανεξιθρησκείας. Σε όσους είναι άσχετοι με το θέμα, προτείνω το «Περί ανεξιθρησκείας» του Αγίου Νεκταρίου και Ευγένιου του Βουλγάρεως. Ο Βούλγαρις, νεοέλληνας-όντως- (δια)φωτιστής εισήγαγε αυτές τις έννοιες. Tolerantium και tolerance, μιλώντας ακριβώς για εκκλησιαστική διδασκαλία. Αλλά φαίνεται, πως κάποιοι καταλαβαίνουν την ελευθερία ως απελευθέρωση από ό,τι αυτοί(εσφαλμένα, συμπληρώνω) θεωρούν δεισιδαιμονία, για να θυμηθώ και τον σύντροφο Μαρξ.

    Για να μην πω, ότι θέλουν να το κάνουν τελείως από τα πάνω α λα αντικληρικαλισμό Τρίτου Ράιχ και ούτε(διότι το τρίτο ράιχ πήρε πλειοψηφία για το πρόγραμμά του, που ανακοίνωσε με ευθύτητα).

  2. > …και οι λοιποί άνθρωποι του θεού…
    Den mas exete sinithisei se teties genikefseis. Fisika se kathe kafasi kerasia, yparxoun kai sapia, alla afto den simenei oti OLA ta kerasia einai gia petama.

    Iparxoun «sapioi» kai «kakoi» ierarxes, opos iparxoun kai «sapioi» kai «kakoi» dimosiografoi, opos iparxoun kai «sapioi» kai «kakoi» blogers. Afto den simenei oti OLOI einai kakoi.

    Kai se mia xora pou i megali pliopsifia dilonei theosevoumeni, kalo tha einai teties genikefseis na apofevgontai. Min ksexname oti yparxoun POLI aksiologoi ierarxes, pou kanoun pragmatiko ergo stin topiki tous koinonia. Einai krima lipon sto onoma merikon mavron provaton, na diasiroume kai tous pragmatikous maxites tis zois. (kai fisika i teleftea protasi efarmozete se OLA ta epagelmata, se oles tis ptixes tis zois)

  3. […] By philalethe00 Ο σχολιασμός “έλαβε χώραν” προ τριών ημερών. Σας τον παραθέτω ελαφρώς αναμορφωμένο και με […]

  4. Κατι ειναι πιο δυνατο απο μαε.Αυτο το ονομαζομε Θεο,Αλλος τον λεει Βουδα,αλλος Μωαμεθ,αλλος Χριστο.Προς θεου μην τα βαζετε με τους Αγιους κανονες .Ο θεος να μας συγχωρησει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: