Τι θα κάνατε ωρέ παιδιά χωρίς το «Κολωνάκι»;

Έκαναν πάλι το καθήκον τους τα παιδιά των Εξαρχείων και κατάφεραν να εξευτελίσουν άλλον ένα φορέα της εξουσίας, όπως αυτός εκφράζεται στο πρόσωπο της Σώτης Τριανταφύλλου. Της πέταξαν αυγά, τη φοβέρισαν να μην ξαναπατήσει στην περιοχή  και την «παρότρυναν» να παρουσιάζει τα βιβλία της στο Κολωνάκι διότι προφανώς, ανήκει στη «συμβιβασμένη ελίτ» αυτού του τόπου.

Θα σπεύσουν βέβαια, την Πέμπτη με περισσή αγωνία να πάρουν τη δωρεάν-«καπιταλιστική» Athens Voice για να αισθανθούν ανείπωτη ικανοποίηση, όταν πιθανόν θα διαβάσουν το θύμα-συγγραφέα να αναλύει για άλλη μια φορά τα κομπλεξικά τους σύνδρομα.

Και είναι σίγουρο ότι βαθιά μέσα τους -εντάξει, όχι και πολύ βαθιά, εξάλλου τι «βάθος» να έχει το μυαλό τους;- η ηδονή θα έχει φτάσει στα ύψη αφού και κατάφεραν να ασχοληθούν μαζί τους, έστω και εφήμερα, τα Μ.Μ.Ε.

Και αυτά περί Κολωνακίου τ’ ακούω βερεσέ.

Είμαι πια σίγουρος ότι αυτά τα καλόπαιδα δε θέλουν να άρουν καμία κοινωνική ανισότητα, ούτε για παράδειγμα αγωνίζονται για μία σωστή αναδιανομή του πλούτου. Συμμετοχή στον πλούτο κατά βάθος ονειρεύονται, κοινωνική αναγνώριση αποζητούν, και ας μην το έχουν καταλάβει.

Όπως τα Εξάρχεια αποτελούν τη δική τους αδιαπραγμάτευτη περιοχή, έτσι και το Κολωνάκι στη συνείδησή τους ανήκει στους μισητούς πλούσιους καπιτάλες και στους εξουσιαστικούς διανοούμενους του συστήματος. Χρειάζονται όμως, το «Κολωνάκι» για να μπορέσουν να ετεροπροσδιοριστούν, για να έχουν λόγο ύπαρξης. Εξάλλου «Κολωνάκι» και «Εξάρχεια» απέχουν κάποια εκατοντάδες μέτρα. Ο γεωγραφικός προσδιορισμός των δύο περιοχών μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει σύμβολο (αφού συμβολοποιούμε πια τις περιοχές) της εύκολης «μετακίνησης» από τη μία πλευρά στην άλλη.

Η κενότητα της σκέψης των δήθεν αντιεξουσιαστών μπορεί τελικά να αποδειχτεί σωτήρια. Μπορεί σήμερα να πετάνε αυγά, γιαούρτια, μολότοφ αλλά αύριο δεν είναι διόλου απίθανο να βρεθούν στην «απέναντι» όχθη. Και υπό αυτό το πρίσμα είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι και τελικά εντελώς ακίνδυνοι.

Ίσως τα Εξάρχεια σε πολλούς να παρουσιάζουν την εικόνα του «γκέτο» -με τις ευλογίες αντιεξουσιαστών και αστυνομίας- χωρίς βέβαια τις προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν το γκέτο. Είναι μια εικόνα με ημερομηνία λήξης, όσο κι αν βολεύει μερικούς.

Β.Λ.

Advertisements

13 Σχόλια

  1. Γλώττα λανθάνουσα ταληθή λέγει; «άλλον ένα φορέα της εξουσίας». Η Σώτη Τριανταφύλλου παρουσιάζεται συχνά-πυκνά αυτόκλητη στα κανάλια και αλλού για να μιλήσει για τα Εξάρχεια εκ μέρους ΟΛΩΝ των κατοίκων και τι πρέπει κατά την γνώμη της να κάνει η αστυνομία σε αυτά…Στο περυσινό φεστιβάλ της πρώην Βαβέλ είχαν και σχετικό κόμικ που τα μάζευε όλες αυτές τις δηλώσεις με τον εύγλωττο τίτλο «άντε γαμήσου Σώτη Τριανταφύλλου». Το γεγονός ότι είναι συγγραφέας δεν την κάνει κάτι διαφορετικό από «αγανακτισμένο πολίτη» σαν τους νεοναζί που βλέπουμε στον Άγιο Παντελεήμονα. Για την αμετροέπεια του καλλιτέχνη υπάρχει και το κοινό που ψηφίζει με αυγά και ντομάτες

  2. @Άλογο του Καλλιγούλα (τρομερό το ψευδώνυμο).
    Το «φορέας της εξουσίας» είναι ειρωνικό. Αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πρέπει να έχει άποψη η Σ. Τριανταφύλλου; Επειδή είναι γνωστή; Δεν ξέρω αν θέλει να παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος των κατοίκων της περιοχής αλλά αρκετοί είναι αυτοί που συμμερίζονται τις απόψεις της.
    Προσωπικά δεν ήθελα να ασχοληθώ με τη Σ. Τριανταφύλλου αλλά με το φαινόμενο της μη ανοχής του διαφορετικού σε μία γειτονιά της Αθήνας.
    Β.Λ.

  3. Όταν βγαίνεις στα κανάλια και λες ότι είσαι εκπρόσωπος των κατοίκων και παίρνεις περισσότερη προβολή από υπογραφές χιλιάδων κατοίκων και πορείες χιλιάδων κατοίκων που έχουν γίνει περισσότερες από μια φορές, νομίζω ότι είσαι εξ ορισμού «φορέας της εξουσίας». Εσύ υπαγορεύεις τι θα κάνει η αστυνομία και όχι το τι θέλουν οι κάτοικοι. Σε μια περιοχή που έχουμε δολοφονία πολίτη και χιλιάδες προσαγωγές, συλλήψεις, κακοποιήσεις πολιτών, υπάρχουν και οι φορείς της εξουσίας που συμμαχούν με τους φυσικούς αυτουργούς των εγκλημάτων αυτών. Οι δημοσιογράφοι λ.χ. ΕΙΝΑΙ φορείς της εξουσίας εξίσου με τους αστυνομικούς. Εξάλλου, όπως είπαμε, αν κάποιος είναι καλλιτέχνης και βγάζει βιβλία, περιμένει και την ψήφο του κοινού. Δεν σημαίνει ότι η ψήφος του κοινού είναι πάντα θετική. Υπάρχει και η γιούχα, υπάρχει και η ντομάτα, υπάρχει και το αυγό.

  4. Άλογο του Καλιγούλα (Ιντσιτάτους, αν δεν απατώμαι. Το μόνο άλογο συγκλητικός!!!!),
    η αμετροέπεια του καλλιτέχνη ακριβώς είναι θεμιτό να κρίνεται, να κατακρίνεται και να επιτιμάται, κάνεις δεν διαφωνεί. Του καλλιτέχνη όμως, δηλαδή του έργου του.
    Την «αμετροέπεια» του κάθε πολίτη, «επωνυμου» ή μη, δεν ξέρω ποιος είναι ο τιμητής να την κρίνει.
    Τα άλογα συγλκητικοί, ίσως;;;

  5. Δηλαδή αυτοί που έριξαν τα αυγά εκφράζουν τους κατοίκους των Εξαρχείων; Αδυνατώ να το πιστέψω. Με την ίδια ευκολία που χτες έριξαν τ’ αυγά την επόμενη θα μπουκάρουν σε μια αίθουσα και θα σπάσουν στο ξύλο τον/την τάδε καθηγητή/τρια γιατί θα θεωρούν ότι αναπαράγει το κατεστημένο.
    Εξουσία δεν έχει μόνο η Σ. Τριανταφύλλου που στο κάτω-κάτω της γραφής είναι και επώνυμη και εκτίθεται. Εξουσία έχουν και οι αγανακτισμένες ομάδες δήθεν αντιεξουσιαστών και προσπαθούν ανέξοδα να την επιβάλλουν.Στην περίπτωση βέβαια της Τριανταφύλλου οι συνθήκες επιτρέπουν τη γιούχα και το αυγό και γεννούν συζητήσεις, αν όμως συνέβαινε το αντίθετο, αν δηλαδή τα αυγά είχαν ως στόχο τα «καλόπαιδα», πόσοι απ’ αυτούς δε θα αντιδρούσαν βίαια και θα είχαν τη διάθεση να ακούσουν την όποια κριτική;
    Β.Λ.

  6. Πόσο χαίρομαι να εκφράζονται γνώμες & απόψεις…αλλά όχι με κακόγουστες ομελέτες.

  7. Τι λέτε, ρε, δεν μπορούμε να ρίχνουμε αυγά στους πολιτικούς;;;;!!!!!;;;; Ούτε να τους γιουχάρουμε;;;; Επίσης, η Τριανταφύλλου δεν είναι πολίτης με την έννοια του εσύ κι εγώ. Δεν άνοιξε ένα blog και έλεγε ό,τι μαλακία ήθελε. Έβγαλε κάποια βιβλία που πούλησαν και μετά από αυτό πλασάρεται ως αυθεντία για το τι πρέπει να γίνει στα εξάρχεια και το τι πρέπει να κάνει η αστυνομία. Με συγχωρείται, αλλά αυτό σηκώνει πολύ αυγό

  8. @Άλογο του Καλλιγούλα, προφανώς θεωρείς την Τριανταφύλλου πιο «επικίνδυνη» από τους αντιεξουσιαστές, αφού κατέχει κάποια μορφή εξουσίας και μπορεί να επηρεάσει κόσμο. Αυτό που θέλεις λοιπόν είναι ο εκφοβισμός της για να πάψει να λέει κάτι στο οποίο διαφωνείς καθώς δεν ανέχεσαι τις «αυθεντίες». Πες μου τώρα σε τι διαφέρεις από τον ανεκδιήγητο που μας πόσταρες;
    Β.Λ.

  9. Εκφοβισμός γίνεται με όπλα και ρουκέτες, όχι με αυγά και ντομάτες. Σε λίγο θα ακούσουμε ότι είναι και το ολοκαύτωμα των εβραίων και η σφαγή των αρμενίων να πετάμε κανά αυγό. Η Τριανταφύλλου, δεν επηρεάζει τον κόσμο. Επηρεάζει τους μπάτσους.

  10. Το να πατάς αυγά δεν είναι διάλογος .
    Ας απαντήσουν με επιχειρήματα όσοι διαφωνούν με τα κείμενα της Τριανατφύλλου. Εχει επιθετικό ύφος αλλά ξέρετε όλοι ότι δέχεται καθημερινές απειλές για τη ζωή της κλπ.
    Δηλαδή τι έιναι αυτά ;
    Τα Εξάρχεια ανήκουν σε όλους ακόμα και σε αστούς και το Κολωνάκι ανήκει και σε μας. από πότε χωρίζεται σε ζώνες και σε τόσο απλοϊκές κατατάξεις η πόλη ;

  11. Ποιος είπε ότι πρέπει να κάνουμε διάλογο και να μην ρίχνουμε γιαούρτια. Αντιγράφω από το TVXS:

    Εσύ που ζήτησες γιαουρτάκι σ’υπουργό. Τσίμπα το.

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=91736… …

    Στον Ζορό θες;

    http://athens.indymedia.org/local/webcast/uploads/metafiles/1wpnbjp… …

    Στον τσάρο αλογοσκούφη προβλέπεται αβγουλάκι:

    Δες και την ιστορία του γιαουρτιού να γουστάρεις:

    Κι αν καταλάβεις δεις κι αυτό:

    …κι ίσως καταλάβεις ότι η αβγοριψία και το γιαούρτι είναι ο μόνος κοσμοπολίτικος θεσμός τόσο προσαρμοσμένος στα ελληνικά δεδομένα και τότε μπορεί και να το εγκρίνεις. Το ίδιο κι η σώτη, που τις αρέσουν αυτά.

    Από γυναίκες μόνο δυο έχουν φάει γιαούρτι, για λόγους ποσόστωσης. Η Κεφαλογιάννη

    κι η Δαμανάκη

    Άντε, γίνεται κι η ελλάδα ευρώπη σιγά-σιγά

  12. Senator equus,
    το ότι χρησιμοποιείς ως παραπομπές όλα τα παραπάνω δεν κάνει περισσότερο στερεά τα επιχειρήματα περί… αβγοριψίας.
    Ωστόσο, το προβληματικότερο στη συλλογιστική σου, θεωρώ, είναι αυτό το «στα ελληνικά δεδομένα»…
    Ανατρίχιασα με αυτόν τον βλαχομπαρόκ νεο-μεταμοντέρνο «ελληνικότατο» κοσμοπολιτισμό (ο Θεός να τον κάνει)!!!
    Απλώς, αντιλαμβάνομαι ότι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα.
    Τα αβγά στην προκειμένη περίπτωση κάνουν μια απαίσια… ομελέτα, που ούτε για «ρίξιμο» δεν κάνει.

  13. Υπάρχει και ο ανάλογος ύμνος για αυτές τις περιπτώσεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: