Οι «ανθέλληνες» οικολόγοι

Είναι κοινή η διαπίστωση ότι ορισμένοι δημοσιογράφοι στο πρώτο debate φανέρωσαν εμμονική «πατριωτική» επιθετικότητα απέναντι στον Νίκο Χρυσόγελο, με αφορμή ορισμένες παλιές δηλώσεις του Τρεμόπουλου και με στόχο, προφανώς, να προκύψουν «ανθελληνικά» λαβράκια. Αντί δικών μας σχολίων, παραθέτουμε το εύστοχο σημερινό άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή.
Πουλώντας τη σημαία

Tου Πασχου Μανδραβελη / pmandravelis@kathimerini. gr

Δεν είναι θέμα εκτίμησης, αλλά ιστορικό γεγονός ότι στη Μακεδονία που προέλασε ο διάδοχος Κωνσταντίνος κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους το ελληνικό στοιχείο δεν ήταν παντού πλειονοτικό. Είτε το θέλουμε είτε όχι, έτσι έγιναν όλες οι «απελευθερώσεις» στην Ιστορία. Δεν προηγείτο καμιά απογραφή. Εμπαινε ο στρατός, καταλάμβανε την περιοχή και μετά ακολουθούσαν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που εξηγούσαν στον άρτι «απελευθερωθέντα» πληθυσμό γιατί ήταν προαιωνίως ελληνικός, βουλγαρικός, σερβικός ή σουαχίλι. Και αν κάποιος έφερνε αντίρρηση, η κατήχηση συνεχιζόταν με άλλα μέσα.

Ετσι γίνονταν τότε τα πράγματα, έτσι χτίστηκαν όλα τα κράτη-έθνη, έτσι αναπτύχθηκαν και οι εθνικισμοί στα Βαλκάνια. Δεν γίνονταν δημοψηφίσματα για να αποφασίσει ο πληθυσμός αν θέλει να συμβιώσει, όπως έγινε με το σχέδιο Ανάν, ούτε υπήρχε η σκέψη για προστασία των μειονοτήτων. Γενικώς, όποιος προλάβαινε «απελευθέρωνε». Οι Ελληνες πρόλαβαν τη Θεσσαλονίκη και οι Σέρβοι το Μοναστήρι. Καλώς ή κακώς έτσι γράφτηκε η Ιστορία και αυτή η Ιστορία είναι μία. Οι ιστορικοί μπορεί να διαφωνούν στην ερμηνεία των γεγονότων, συμφωνούν όμως στα γεγονότα καθαυτά. Μπορεί να αναθεωρηθούν πτυχές της Ιστορίας όταν έρθουν νέα στοιχεία στο φως ή μπορεί τα υπάρχοντα στοιχεία να δεθούν σε μια νέα θεωρία. Πιθανώς τώρα που εξελίσσονται οι ασκήσεις επί χάρτου στην Ιστορία, κάποιοι να διαφωνήσουν εκ των υστέρων για την απόφαση του Βενιζέλου να προελάσει ο ελληνικός στρατός στη Θεσσαλονίκη, αντί του Μοναστηρίου όπου ο ελληνόφωνος πληθυσμός ήταν μεγαλύτερος. Αλλά το «τι θα γινόταν αν…» είναι δουλειά άλλων.

Ειδικώς η Ιστορία είναι δουλειά των ιστορικών. Δεν είναι δουλειά των πολιτικών. Δεν είναι καν δουλειά των δημοσιογράφων. Ειδικώς οι τελευταίοι οφείλουν απλώς να τη γνωρίζουν. Συνεπώς οι ερωτήσεις που ετέθησαν στο ντιμπέιτ για τη Ιστορία είναι από άχρηστες έως ανόητες. Δηλαδή, σε τι ακριβώς εκλήθη να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει ο εκπρόσωπος των Οικολόγων κ. Νίκος Χρυσόγελος; Θα ήταν άχρηστο εάν συμφωνούσε με το ιστορικό γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη του 1912 το ελληνικό στοιχείο ήταν -αυτό που λέμε σήμερα- μειονοτικό και θα ήταν ανόητο να διαφωνούσε. Κατ’ αρχήν, σιγά μην περιμέναμε τον κ. Χρυσόγελο να μας πει την πληθυσμιακή σύνθεση της συμπρωτεύουσας στις αρχές του περασμένου αιώνα! Και αν το έλεγε, με ποια ιδιότητα θα το πιστοποιούσε; Ως ειδήμων ιστορικός (που δεν είναι) ή ως εκπρόσωπος μιας σύναξης ανθρώπων που ανησυχούν για το περιβάλλον και συνέπτυξαν ένα κόμμα; Τους ίδιους τους Θεσσαλονικείς -πλην ίσως του νομάρχη τους- θα τους ενδιέφερε περισσότερο τι θα γίνει με τον Θερμαϊκό που ζέχνει, παρά αν οι Οικολόγοι ξέρουν ή δεν ξέρουν Ιστορία ή έστω αν γνωρίζουν την «εθνικώς ορθή Ιστορία».

Οι ερωτήσεις αυτού του τύπου ακολουθούν μια παλιά πεπατημένη. Διάφοροι φορούν την ελληνική σημαία και προελαύνουν με παιάνες εναντίον «εσωτερικών εχθρών». Παλιότερα το έκαναν οι πολιτικοί για να μαζεύουν ψήφους. Τώρα το κάνουν δημοσιογράφοι για να πουλάνε φύλλα. Η πώληση της σημαίας ήταν κάποτε προσοδοφόρο επάγγελμα. Εν μέσω κρίσης όμως είναι από άχρηστο μέχρι επικίνδυνο σπορ.

Advertisements

8 Σχόλια

  1. Διαφωνω με την αποψη οτι το θεμα ειναι ιστορικο και οχι πολιτικο, το θεμα ειναι βαθυτατα πολιτικο γιατι εχει πολιτικες προεκτασεις στο σημερα. Και σιγουρα οι πολιτικοι οφειλουν και πρεπει να εχουν αποψη για το θεμα. Οι δημοσιογραφοι αν ηταν αντικειμενικοι βεβαια θα ρωτουσαν και αλλα πραγματα οπως γιατι τα πολιτικα κομματα που οργιαζουν σε αντιδυτικισμο οταν μια δυτικη χωρα αναγνωριζει η αναφερετε στην γειτονα ως Μακεδονια, δεν αντεδρασαν οταν η Ρωσια 2η σε ολο τον κοσμο αναγνωρισε την γειτονα ως Μακεδονια απο το 92 ή γιατι οταν ο προεδρος Πουτιν δυο φορες τον τελευταιο χρονο αναφερθηκε στην γειτονα παρουσια του Ελληνα πρωθυπουργου ως Μακεδονια και κανεις απο το πολιτικο και δημοσιογραφικο καθεστως δεν εξοργιστηκε…

  2. Το θέμα του ονόματος είναι για εσωτερική κατανάλωση. Για να ασχολείται ο κόσμος και να ξεχνάει τα προβλήματα του. Και φυσικά να το παίζουν πατριώτες οι πολιτικοί για να κερδίζουν ψήφους

  3. Η συνέντευξη του Χρυσόγελου και η άποψή του για την Μακεδονία στον Έφηβο

    http://efhbos.wordpress.com/2009/02/12/xrysogelos/

  4. εμεις οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ βγαζουμε 3ο κομμα το ΛΑΟΣ
    σας λεει τιποτα?

    κατα τα αλλα πεστε τις αρλουμπες σας.

    στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αριστεροι ψηφιζουν ΛΑΟΣ
    και μαλιστα αριστεροι πτυχιουχοι πανεπιστημιων .

  5. Τώρα δε γίνεται κατήχηση απο τα μέσα; Δεν είναι φασισμός η ετικέτα που βάζετε τα ΜΜΕ σε όποιον δηλώνει ΛΑΟΣ; Φασίστα και ακροδεξιό δεν δακτυλοδείχνετε όποιον δύσμοιρο αναφέρει τη λέξη ΛΑΟΣ και μάλιστα περιγελώντας τον; Υπάρχει μεγαλύτερος φασισμός απο αυτόν; Οι δημοκρατικές πεποιθήσεις αφορούν μόνο δηλωμένους αριστερούς; Τις κληρονόμησαν τα κόμματα της αριστεράς απο κάπου; Ολοι οι υπόλοιποι είναι φασιστες; Ελεος πια! Επισης, ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει ότι ερώτηση θέλει χωρίς να λογοκρίνεται και να καπελώνεται απο συναδέλφους του.

  6. ξεστραβώσου,
    τι παριστάνεις; τον αγαθό ή τον βλάκα;

  7. o Μανδραβέλης ως τι τα αναλύει ολα αυτά, ως πανειδήμων και πανεπιστήμων δημοσιογράφος?

    και αν θέλετε ψάξτε τη θέση του Τρικούπη πριν την απελευθέρωση:
    με λίγα λόγια έλεγε ότι οι πληθυσμοί της Μακεδονίας δεν έχουν διαμορφωμένη εθνικη συνείδηση και ότι αν την καταλάμβαναν οι Βούλγαροι θα τους εκβουλγάριζαν τάχιστα, όπως τάχιστα θα τους εξελλήνιζε και εκείνος…. ( σε κάποια διεθνή του συζήτηση με – νομίζω – κάποιο βρετανό πολιτικό…)

    ψάξτε και βρείτε το εσείς οι ιστοριοδίφες.
    εγώ βαρέθηκα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: