Το μήνυμα δεν ελήφθη

Του Βασίλη Λυρίτση

Είδα χτες το ερασιτεχνικό σποτάκι ενός «ρεύματος» του ΣΥΡΙΖΑ (τόσα ρεύματα πια θα πουντιάσουμε) με τ’ όνομα «Πρωτοβουλία για την αντισυστημική αριστερά» και πραγματικά δεν κατάλαβα τίποτα.

‘Ετσι όπως πάνε εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ, η κάθε συνιστώσα θα βγάζει και τη δική της διαφήμιση για να προπαγανδίζει τις θέσεις της. Τέλος πάντων. Ας ξαναγυρίσουμε στο σποτάκι.

Κατ’ αρχάς μού φάνηκε να διαπνέεται από έντονο διδακτισμό. Τι σημαίνει η προτροπή «Κάν’ το σωστά»; Να κάνω σωστά τι; Κάποιος δηλαδή που είναι ανένταχτος δεν μπορεί από μόνος του να αποφασίσει τι θεωρεί σωστό για τον ίδιο; Μάλλον κατά πως φαίνεται θα χρειαστεί τη σχετική καθοδήγηση από τους ειδικούς, απ’ αυτούς που ξέρουν.

Το σποτάκι προφανώς είναι για εσωτερική κατανάλωση (άλλο ένα δείγμα εσωστρέφειας). Αντί να ενημερώνει για το προϊόν που πουλάει (γιατί για διαφήμιση πρόκειται), παροτρύνει τους ψηφοφόρους να σταυρώσουν μόνο όσους αγωνίζονται για το Σύριζα των μελών του. Ναι βρε παιδιά, αλλά ποιοι είναι αυτοί; Πάντως από ό,τι καταλαβαίνω όχι οι «αριστεροί τηλεστάρ» αλλά όσοι αγωνίζονται στο δρόμο, στις πλατείες, στις γειτονιές κλπ. Ωραία κι αν εκλεγούν οι «γνήσιοι» αγωνιστές δε θα γίνουν και αυτόματα «τηλεστάρ»; Δε θα δίνουν συνεντέυξεις, δε θα χρησιμοποιούν τη τρομακτική δύναμη των ΜΜΕ; Εδώ, το παιδί των Εξαρχείων, ο Περικλής Κοροβέσης έγινε διάσημη περσόνα!

Πάντως κάθομαι και σκέφτομαι ότι κακώς δεν εντάξαμε  το «Φελέκι» στην μεγάλη αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ. Χάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία να γίνουμε κάποτε βουλευτές. Θα πω στο «σύντροφο» Αλέξανδρο, τον επίσημο -εκτός των άλλων- τεχνικό μας, να κάνει το  backround φαιοκόκκινο. Είναι κι αυτό μια αρχή.

Δείτε το σποτάκι:

http://www.slide.com/r/Bg1t8REH6T8jg5Te2l_2yZfddX08_L3L?previous_view=TICKER&previous_action=TICKER_ITEM_CLICK&ciid=3026418949888119112

Advertisements

27 Σχόλια

  1. Ίσως αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι πως δεν πάνε όλοι για τις καρέκλες.
    Αν είναι ο Περικλής Κοροβέσης διάσημη περσόνα, τότε τι να πούμε για τον Κουβέλη και τους άλλους που αρνούνται να αφήσουν τις καρέκλες, και του κοινοβουλίου και των καναλιών?

  2. Πάντως επιμένω ότι ο Περικλής «παίχτηκε» πιο πολύ από τον Κουβέλη. Χρήσιμο όμως είναι και το Κοινοβούλιο,.Μη ξεχνάμε, ψηφίζονται νόμοι εκεί.

  3. Όσο για το “σποτάκι” (δεν το λες καν σποτάκι, κάποιος το έφτιαξε σπίτι του) αν το σκάφτεσαι μπορώ να σου φτιάξω καμία δεκαριά να έχεις και ποικιλία…

  4. Ε, ναι. Το έγραψα είναι ερασιτεχνικό. Δεν πας να τους το φτιάξεις καλύτερα εσύ. Εμένα με ψιλοκούρασε.

  5. Δεν διαφωνώ πως στην συγκεκριμένη περίπτωση παίχτηκε περισσότερο, παίχτηκε περισσότερο γιατί την συγκεκριμένη περίοδο πουλούσε και περισσότερο. Συνολικά?

  6. Τι ψιλοκούρασε, δεν κατάλαβα καν ότι είχε και άλλο…

  7. συνολικά ο Κουβέλης είναι βουλευτής εδώ και πολλά χρόνια, συνδεδεμένος στην πράξη με την ανανεωτική αριστερά, άρα συνολικά ως πολιτικός έχει προβληθεί περισσότερο από τον Κοροβέση. απλά πράγματα. από εκεί και πέρα εάν θεωρείς ότι τον τελευταίο καιρό, συνολικά, προβάλλεται περισσότερο η τάση που εκπροσωπεί ο Κουβέλης τι να πω…
    επίσης όποιος διεκδικεί σταυρό (και από μας να ψηφίσουμε σωστά προκειμένου να τον αποκτήσει) διεκδικεί και καρέκλα. στη βουλή δεν υπάρχει χώρος ορθίων.

  8. Μα dp, η Βουλή παραείναι «συστημική»

  9. Είναι τόσο συστημική όσο και ο Κουβέλης καρεκλοκένταυρος…

  10. Αγαπητοί φίλοι επισκευτήτε αυτή τη σελίδα

    http://dosepasa.wordpress.com/

    αναπτύσσεται ένας γόνιμος διαλογος για το μέλλον του Σύριζα.
    μπορείτε επίσης να βρείτε συνεντεύξεις υποψηφίων βουλευτών του συριζα
    επιπλεόν μεσω ειδικής εφαρμογής κατά το παράδειγμα wiki
    υπάρχει η δυνατότητα συνδιαμόρφωσης των θέσεων για ένα συριζα των μελών.
    αυτό σημαινει δυνατότητα της βάσης να έχει λόγο τόσο για τις θέσεις όσο και τα όργανα τα μελη και εν γένει την πολιτική του συριζα προκειται για μία πρόταση ρήξης που δεν είναι εύκολη σίγουρα αλλά από την άλλη το απαιτούν οι καιροί.

    το χάλι που είδαμε πρόσφατα στο συριζα είναι κυρίως αποτέλεσμα δράσης των μηχανισμών, τάσεων και ρευμάτων. ενός ανηλεούς αγώνα για θέσεις και εξουσία. οι ιδεολογικές διαφορες είναι υπαρκτές στο συριζα αλλά υποτίθεται ότι αυτό ήταν το πλεονέκτημα μας…

    στο παιχνίδι αυτό οι τηλεαστέρες έπαιξαν και τώρα και στο παρελθόν κυρίαρχο ρόλο. ευνοούμενοι των ΜΜΕ και καλά παιδιά του συστήματος – η πλειοψηφία τους πρόθυμα υποχωρεί σε ένα λόγο ουδετερο ακίνδυνο απολίτικο και προσβλητικό για μία αριστερα΄που επιδιώκει να φέρει αλλαγές και ρήξεις προς όφελος της πλειοψηφίας των πολιτών.

  11. και κάτι άλλο … Βασίλη όταν δεν είσαι επαρκώς ενημερωμένος, αλλά σχολιάζεις και κρίνεις μία πρωτοβουλία στη συγκεκριμένη περίπτωση όπως είναι αυτή περί της αντισυστημικής αριστεράς (δεν είναι συνιστώσα δεν είναι ρεύμα – άνοιξε άφοβα παράθυρα) ο σχολιασμός σου καταλήγει σχολιασμός ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ στην καλύτερη περίπτωση – ειδικά για αυτούς που γνωρίζουν.

    η ειρωνία που διαπνέει τον σχολιασμό σου καταλήγει ανέξοδη τα επιχειρήματα σου λαϊκίστικα καθώς επιμένεις να αγνοείς την πραγματικότητα στη δική μας αριστερά και αναπαράγεις το λόγο και τις στρεβλώσεις των ΜΜΕ.

    το σποτάκι, η πρωτοβουλία, το dosepasa (όπως λέει και το όναμα) αν κάνεις τον κόπο να μείνεις 5!!!! λεπτά στον ιστοχώρο θα καταλάβεις ότι δεν πρόκειται για εσωτερική κατανάλωση. εκφράζει την ουσιαστική, αναφαίρετη και επιτακτική ανάγκη χειραφαίτησης και πολιτικής ενεργοποίησης του κόσμου που εντάσσεται στο συριζα. απλά (για άλλη μια φορά): περα από τις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές μέσα στο συριζα, η κρίση που προέκυψε αφορούσε κυρίως τους μηχανισμούς εξουσίας, τις κλειστές κάμαρες και όχι τον κόσμο, τη βάση του συριζα που παρόλες τις διαφορές εμπνέοταν και συνεχίζει να εμπνέεται από την ιδέα της ενότητας!

    το σποτάκι είναι πράγματι διδακτικό. και καλώς είναι, γιατί όλοι οφείλουμε να αναλογιστούμε τις συνέπειες των πράξεων μας. μολατάυτα δεν σου λέει ψήφισε αυτήν ή αυτόν. είναι δική σου ευθύνη να κρίνεις και να αποφασίσεις. και πάλι χρησιμοποιέις τη λέξη «διαφήμηση» (για το σποτάκι) για να το υπαγεις καθώς και τη λογική που το διέπει στον αγοραίο λόγο της εμπορικής διαφήμησης και μάλιστα μιας διαφήμησης κακιάς… που δεν ενημερώνει για το προιον που πουλάει…είμαστε σαν τους άλλους δηλαδή αλλά λιγότερο ικανοι..;;; ή πιο δόλιοι…;;;
    είμαστε εκολαπτόμενοι τηλεστάρ …θέλουμε να γίνουμε μαντόνα στη θέση της μαντόνας και έχουμε σκυλιάσει που από ανικανότητα μας ή περισσότερη ικανότητα αυτών που τώρα καταλαμβάνουν τις θέσεις δεν φαίνεται να τα καταφέρνουμε…
    ΤΟ ΧΑΝΕΙΣ Βασίλη … δεν το έχεις πιάσει καλά το νόημα…αυτη απλοϊκή τελεολογία, αυτοί που θα γίνουν κάποτε τηλεσταρ στη θέση των άλλων είναι ισοπεδωτική και αστήρικτη. εκπροσώπηση στα ΜΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΉ για τους εκπροσώπους και τα μέλη του συριζα. μιλάμε για κάτι άλλο….προφανώς!

    Το «παιδί των εξάρχείων» δεν είναι καθόλου παιδί … έχει μια ιστορία Χ από πίσω του και κάτι αρχίδια ΝΑ με το συμπάθειο…τι άλλο να πω…ο έρμος… βέβαια νομίζω και έγω πως έκανε μαλακία μεγάλη αλλά δεν θα τον καταδικάσω ούτε θα τον «μικρύνω» για αυτό…

    υγ
    αν θες να πας για βουλευτής το χρώμα καντο πιο ζωηρό πράσσινο.

  12. Τώρα τι να σχολιάσω απο αυτό το παραλήρημα. Θα παραληρήσω και εγώ λοιπόν, για να είμαστε ισόπαλοι.
    Εννοειται ότι το σποτάκι πουλάει το προϊόν και εξ ου διαφημίζει την Πρωτοβουλία για την Αντισυστημική Αριστερά. Αυτή η κίνηση δεν είναι απρόσωπη, μεταφυσική. Υπάρχει συγκεκριμένος κόσμος από πίσω, που ενδέχεται κάποιοι απ’ αυτοί να χτυπήσουν καμιά καρεκλίτσα στο μέλλον.
    Εννοείται ότι είναι για εσωτερική κατανάλωση αφού δεν προωθεί καμιά θέση του ΣΥΡΙΖΑ, απλά παρακινεί όσους ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ να το κάνουν σωστά. Θέλει λοιπόν να ξεκινήσει μια συζήτηση για το ποιος αξίζει να πάρει ψηφουλάκια. Ποια είναι τα κριτήρια βέβαια ακόμα δεν έχω καταλάβει. Αλλά είπαμε συνηθισμένοι είναι οι Αριστεροί στη έκδοση πιστοποιητικών αγώνων και αριστεροφροσύνης. Ποιος να είναι άραγε ο ικανότερος ΣΥΡΙΖαίος; Χο!
    Για τον Κοροβέση εννοείται και θα λαϊκίσω. Μάλλον δεν ξέρεις καλά την ιστορία του και τους τηλεοπτικούς κομπασμούς για τα α@@δια του (κυριολεκτώ). Κάθε παπαριά που λέει την κάνετε ευαγγέλιο.
    Μπορεί να το κάνω και πράσινο γιατί τώρα τελευταία έχω έντονες οικολογικές ανησυχίες.
    Β.Λ.

  13. Ευτυχώς που έχουμε κι εσένα, Γρηγόρη, να μας δείχνεις το νόημα και να μας λες «πάρ’το αλλιώς».
    Δώσε μας όποια αντισυστημική δικτυακή διεύθυνση θες, γράψε όσο πιο ασευνειρμικά και ασύντακτα γίνεται, φτιάξε όποια θεωρία συνομωσίας γουστάρεις, αλλά, να χαρείς: περιόρισε τον διδακτισμό και την απολυτότητα . Είναι γραφικό να εμφανίζεσαι ως κάτοχος της απόλυτης αλήθειας.
    Στο άστικτα γραπτά σου αποτυπώνονται όλη η σύγχυση, η τύφλωση, η επιθετικότητα, η ξερολίαση και ο δογματισμός της αντισυστημικής αριστεράς, ακριβώς τα στοιχεία αυτά δηλαδή που έχουν διαβρώσει ανεπανόρθωτα τον πάλαι ποτέ πιο δημοκρατικό ιδεολογικό και κομματικό χώρο στην Ελλάδα.
    Φ.Π.

    • φίλε να με συγχωρείς για το άστικτο γραπτό… έχεις δίκιο, είναι αλήθεια, όπως και το γεγονός ότι ξεκλέβω κάποια λεπτά από δουλειά για να σχολιάσω το βασικό άρθρο. πρόθεση μου ωστόσο δεν είναι να είμαι σωστός συντακτικά.

      αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι μου αποδίδεις προθέσεις που μονο η φαντασία σου βλέπει…

      δεν υπάρχουν θεωρίες συνομωσίας ούτε διδακτισμός. Μιλάω με συγκεκριμένα επιχειρήματα και προσπαθώ να αντιπαραβάλω στο Λαϊκίστικο λόγο που εκφέρει το κυρίως άρθρο και δυστυχώς πάρα πολλά άρθρα στο φελεκι, μία διαφορετική λογική.

      η κριτική σου δεν «πατάει» σε επιχειρήματα. πέρα από την ηθική ένδεια και τον αδικαιολόγητο ελιτισμό – καθώς το κείμενο σου είναι αστείο και δεν σε σώζει με τίποτα η ορθή στίξη – αυτό που κυρίως με ενοχλεί, είναι η χυδαιότητα που φανερώνει η προσπάθεια υπονομευσής του λόγου μου μεσω της απλοποίησης του και της αναγωγής του σε προκατασκευασμένα σχήματα τύπου δημοκρατική / αριστερίστικη αριστερά.

      ουσιαστικά λες λοιπόν: η προσπάθεια των μελών, των φίλων, των ανένταχτων του σύριζα να διεκδικήσουν λόγο και δικαιώματα είναι αριστεριστικη, αντιδημοκρατική, κατευθυνόμενη…(αυτό και αν ανήκει στη σφαίρα των θεωριών συνομωσίας). θεωρείς ωστόσο «δημοκρατική» μία απομονωμένη στα γραφεία και στα έδρανα του κοινοβουλίου ελιτ η οποία μπορεί να υπονομεύει συλλογικές αποφάσεις. Αποφάσεις και θέσεις βάση των οποίων εκλέχτηκαν και τις οποίες δεσμεύτηκαν να υπερασπίζουν. Δούλεψε για αυτούς τους ανθρώπους λοιπόν και περαστικά

  14. Στην περίπτωσή σου ύφος και ήθος ταυτίζονται. Δεν μπορείς καν να αποφασίσεις αν είμαστε ελιτιστές ή λαϊκιστές (και τα δύο δεν γίνεται). Δεν χρειάζεται επιχειρήματα κανείς για να σε αντιμετωπίσει. Αυτοϋπονομεύεσαι μια χαρά.
    Μην ξεκλέψεις ξανά χρόνο: Άσε μας να λαϊκίζουμε ελιτίστικα, τον έναν στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, και τον άλλο ενώ συγχρωτίζεται με τις ελίτ. Στο καλό και να (μη) μας γράφεις.
    Φ.

  15. Αγαπητέ «φελέκι» ψυχραιμία. Γράφω ενίοτε κανένα σχόλιο στο φελέκι επειδή με έχουν προσκαλέσει φίλοι μου που αντέχουν προς το παρόν τη διαφορετική άποψη. Γι’ αυτό το λόγο και για αυτούς τους φίλους και τους άλλους καλόπιστους αναγνώστες, θα συνεχίσω να γράφω, παρόλες τις διαφωνίες και τις εντάσεις που προκύπτουν.

    Είμαι βέβαιος δε, ότι εάν κάποιος από αυτούς, θεωρήσει ότι έχω ξεπεράσει κάποια επιτρεπτά όρια (μοναδικός λόγος φαντάζομαι για να μου γίνει «έξωση» από το blog και όχι η απουσία ιδεολογικής καθαρότητας και ταύτισης) θα μου το πει. Τη γνώμη τους, σε αυτό το επίπεδο κυρίως τη σέβομαι όπως και αυτοί τη δική μου.

    Ωστόσο, εάν η μη υπογραφή στο τέλος των σχολιασμών σου, σημαίνει ότι εσύ είσαι το φελέκι, ή ότι σύσσωμο πλέον το φελέκι με θεωρεί ανεπιθύμητο, με λύπη μεγάλη και κατεβασμένη την ουρά, σας ζητώ ταπεινά συγνώμη και αποχωρώ…

    ΥΓ
    Σε αυτόν τον κόσμο συνυπάρχουν συχνά λαϊκιστής και ελιτίστας.

  16. Να χαρώ τους ανοικτόμυαλους, ευρωπαϊστές, ανανεωτικούς “Αριστερούς” που επιθυμούν τον διάλογο.

  17. @ Grigoris. Δεν κάνουμε έξωση σε κανέναν , ούτε λογοκρίνουμε τίποτα (ούτε καν στον παραληρηματικό ακροδεξιό Παναγιώτη και τους «αγανακτισμένους» πολίτες), παρά μόνο όταν το ύφος και το περιεχόμενο όσων λέει είναι υβριστικό…Και ξαναλέω, εδώ δεν συμφωνούμε ούτε οι τρεις μας (ψηφίσαμε τρία διαφορετικά κόμματα), πώς φαντάζεστε ότι αξιώνουμε ιδεολογική καθαρότητα στα σχόλια.
    @ Alex. Βρες έστω μία περίπτωση εδώ και 6 μήνες που δεν ενθαρρύναμε τον διάλογο εδώ μέσα (εξαιρουμένης ίσως της περίπτωσης του καρατζαφερικού). Δεκτές οι ενστάσεις για το ύφος, αλλά όχι και για τη δημοκρατικότητα του ιστολογίου. Έλεος! Αλλά είπαμε, Άλεξ, εσύ έχεις αντισυστημικά παράσημα από το καλοκαίρι. Σε εμάς μόνο τα εισαγωγικά σου ταιριάζουν: είμαστε γιαλαντζί αριστεροί, βουτηγμένοι στο βούρκο του συστήματος, όχι αυθεντικοί και ανόθευτοι σαν του λόγου σου.
    @ Grigoris & Alex Προς τι τόση χολή; Οι διαφωνίες μας δεν προκύπτουν με όρους ιδεολογικής καθοδήγησης και επιβολής. Αντίθετα, ως είθισται, μοιάζουν με πολύχρωμες σκόρπιες νησίδες στο δικτυακο (και ιστολογικό πλέον) αρχιπέλαγος. Ποια θα ήταν η γοητεία του «Φελεκιού» (και του κάθε «Φελεκιού»), λοιπόν, αν δεν άναβε μία στο τόσο η συζήτηση, έστω με τους σημερινούς όρους;

  18. 1. Έχοντας παρακολουθήσει τα λεγόμενα του Γρηγόρη αρκετό καιρό τώρα δεν πιστεύω πως του ταιριάζει αυτή η αντιμετώπιση.,
    2. Με ενοχλεί αφάνταστα η “ταμπέλα” του αντισυστημιστή που μου έχετε κολλήσει καθώς ποτέ δεν άνηκα ούτε επιδίωξα να ανήκω κάπου.
    3. Το να είναι κάποιος αντισυστημιστής, τον αποκλείει απευθείας από τον διάλογο?

  19. Παραλογίζεσαι, Άλεξ: αυτό ακριβώς λέω, ότι δεν αποκλείεται κανείς από τον διάλογο. Πού τον είδες τον αποκλεισμό;

  20. το φελέκι, στο Σεπτεμβρίου 24th, 2009 στο 12:45 Είπε:
    Στο καλό και να (μη) μας γράφεις.
    Φ.

  21. ευχαριστώ για τις τελευταίες απαντήσεις.

    όταν ελέγχεις το μέσο, δικαιολογήσε να βάζεις την υπογραφή σου εκ των υστέρων…;

  22. @ Grigoris
    Η υπογραφή εύκολα ξεχνιέται όταν γράφεις εν βρασμώ, ειδικά σχόλια που σε μεγάλο βαθμό εκφράζουν και τους άλλους δύο.
    @ Alex
    Μα πες μου βρίσκεις παράλογη αυτήν την πρόταση-κατακλειδα όταν ο Γρηγόρης λίγο πριν μας είχε γράψει: «Ο σχολιασμός σου καταλήγει σχολιασμός ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ […] ΤΟ ΧΑΝΕΙΣ Βασίλη […]αν θες να πας για βουλευτής το χρώμα καντο πιο ζωηρό πράσσινο […] καθώς το κείμενο σου είναι αστείο και δεν σε σώζει με τίποτα η ορθή στίξη […] δούλεψε για αυτούς τους ανθρώπους λοιπόν και περαστικά» ;
    Φ.

  23. Εφόσον παρακάτω γράφεις:
    Ποια θα ήταν η γοητεία του “Φελεκιού” (και του κάθε “Φελεκιού”), λοιπόν, αν δεν άναβε μία στο τόσο η συζήτηση, έστω με τους σημερινούς όρους;
    Και πραγματικά θεωρώ πως το πιστεύεις.
    Το να λες στον άλλον να (μη) μας γράφεις ακούγεται τουλάχιστον ένα κλικ ποιο άκομψο από τους προηγούμενους χαρακτηρισμούς.

  24. Είμαι αψίκορος, τι να κάνω. Μου παραδίδουν σεμινάρια διαχείρισης οργής οι άλλοι δύο, με αβέβαια μέχρι στιγμής αποτελέσματα.
    Φ.

  25. Τι να πω, η προσπάθεια μετράει…

    Υ.Γ. Ίσως θα έπρεπε να τους συμβουλευτώ και εγώ…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: