Κάτω τα χέρια από τους μαθητές!

Του Βασίλη Λυρίτση

Ως συνέχεια του φίλου μας Toure, συνεχίζω με το «κάτω τα χέρια από τους μαθητές».

Κάτω λοιπόν, τα χέρια από τους μαθητές γιατί:

  • Τους βάζουμε να πηγαίνουν σχολείο επτά ώρες την ημέρα, άλλες τόσες φροντιστήριο και διάβασμα και τους παίρνουμε υπολογιστή και κινητό για να μιλούν με τους συμμαθητές τους από απόσταση!
  • Τους κλέβουμε τον ελεύθερο χρόνο τους!
  • Τους φορτώνουμε με τα άγχη μας και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες μας!
  • Τους μαθαίνουμε να κοιτούν πρώτα την πάρτη τους, γιατί είναι σκληρός, βρε αδελφέ, ο κόσμος που ζούμε!
  • Τους «μαγειρεύουμε» εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις χωρίς καν να τους ρωτάμε!
  • Εν γένει δεν τους ρωτάμε!
  • Το παίζουμε αυθεντίες και δεχόμαστε να κάνουν λάθη για να νιώθουν πρώτα υπόλογοι σ’ εμάς!
  • Πολλές φορές νομίζουμε ότι έχουμε κατοικίδιο και όχι μια σκεπτόμενη ύπαρξη!
  • Τους πνίγουμε όταν πάνε να μιλήσουν!
  • Είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι, δε το ξέρουν, το ξέρουν  όμως οι ενήλικοι!
  • Δυσανασχετούμε όταν τσιρίζουν και ξεσηκώνουν τον κόσμο από τις φωνές!
  • Απαιτούμε να μας μιλάνε στον πληθυντικό λες και έτσι θα κερδίσουμε το σεβασμό τους!
  • Δεν παίζουμε μαζί τους ποδόσφαιρο και μπάσκετ!
  • Θέλουμε να ασχολούνται με την πολιτική, τρομάζουμε όμως όταν βγαίνουν στους δρόμους!
  • Τους γεμίζουμε το μυαλό με στερεότυπες μπούρδες!
  • Όταν θέλουμε να είμαστε κοντά τους, είμαστε αδέξιοι και παλιμπαιδίζουμε!

Γι’ αυτούς λοιπόν, και πολλούς άλλους λόγους: ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!

Δεν είναι παιχνιδάκια να παίζουμε όποτε θέλουμε και μετά να τα παρατάμε. Είναι ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας. Μη τους στερούμε τη φωνή που τόσο έχουν ανάγκη να βγάλουν.

5 Σχόλια

  1. ΕINAI ΕΥΚΟΛΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΙΜΟΙ, ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ, ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΟΙ!
    ΚΑΙ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ!!!
    Η μεγαλύτερη χειραγώγηση των νέων είναι το γλύψιμό τους!

  2. rad.D, με ισοπέδωσες. Γιατί εσύ δεν το ξέρεις; Απλά δεν απευθυνόμουν στους μαθητές αλλά σε ενήλικους. Για ισότιμα μέλη λέω.
    Β.Λ.

  3. 1. Βασίλη, διακρίνω ένα φλερτάκι με το λαϊκισμό ή μου φαίνεται; O επιφανειακός φιλονεϊσμός (και φυσικά η υπερβολική εξύψωση της νεότητας και η φαντασίωση για αέναη παράταση της νιότης) είναι από τις μεγαλύτερες και πιο διαδεδομένες ασθένειες των ημερών μας, που ενισχύεται από λογής Λαζόπουλους, τηλεμουεζίνηδες, πολιτικούς κ.λπ. Όπως έγραφε και κάποιος «η νεότητα είναι απλώς μια φάση της ζωής, δεν είναι ιδιότητα» .
    2.. Η σημερινή φουρνιά μαθητών από πάσα άποψη είναι η πιο ευνοημένη απ’όλες τις προηγούμενες: έχει καλύτερο βιοτικό επίπεδο, μπαίνει πιο εύκολα στο πανεπιστήμιο, καταναλώνει περισσότερα, είναι πιο απελευθερωμένη…Δεν βρίσκω πολλούς λόγους να τη συμπονέσω και, ακόμη περισσότερο, δεν έχω καμία διάθεση να θεωρήσω «ισότιμό» μου έναν σημερινό έφηβο. Αντίθετα, θα ήθελα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στραμμένο προς την τρίτη ηλικία ή τους τριαντάρηδες π.χ, που, σε σύγκριση με άλλες εποχές, τραβάνε των παθών τους των τάραχο, επαγγελματικά, ψυχικά, συναισθηματικά…
    Φ.Π.

  4. Μπα, λαϊκισμό δε θα το έλεγα. Απλώς εξέφρασα κάποιες σκέψεις, περισσότερο με «αυτόματη γραφή» γιατί αλλιώς θα έσκαγα. Δε γράφουμε δα και σε επιστημονικό περιοδικό. Τα ερεθίσματα γεννήθηκαν λίγες ώρες πριν τη γραφή του κειμένου.
    Διαφορετικά τα προβλήματα των σημερινών εφήβων. Για παράδειγμα μεγαλύτερη επαγγελματική ανασφάλεια, αδιάφορο, μη δημιουργικό σχολείο (καλά αυτό είναι διαχρονικό), ατομικότητα, ναρκωτικά και αλκοόλ κλπ.
    Εννοείται ότι τον έφηβο τον βλέπω ισότιμα, με ποια έννοια; Της απόκτησης του δικαιώματος να σταθεί ως αυτόνομη προσωπικότητα με τις ιδιαιτερότητες του, όπως ιδιαιτερότητες έχει και ο 30ρης και η 3η ηλικία.
    Β.Λ.

  5. Βασίλη σωστά τα λέει ο Φ.Π. ειδικά τη στιγμή που επικαλείσαι και το ρηξικέλευθο άρθρο του Kolon που κατακεραυνώνει την άκριτη αγιοποίηση των μεταναστών, εσύ εισάγεις την αγιοποίηση των μαθητών…..

Αφήστε απάντηση στον/στην Dimis Ακύρωση απάντησης