Κάτω και τα δικά σας χέρια από τους μετανάστες!

Μετά από ολιγοήμερη απουσία επανερχόμαστε, όχι με δικό μας κείμενο αλλά με την «επιθετική», ενοχλητική για πολλούς, άποψη του Kolon Toure.

Πάμε πορεία; Τα λέμε εκεί. Κάτω τα χέρια από τους μετανάστες. Πάμε για ποτάκι;

Ας μας εξηγήσει κάποιος προς τι η λατρεία για τους μετανάστες. Αγαπημένο θέμα των καλλιτεχνών, των κοινωνικών επιστημόνων, των αριστερών. Ας μας εξηγησει κάποιος αυτό τον φαντασιακό παθολογικό έρωτα: Το αριστερό ανακλαστικό, την αριστερη αντίδραση.  Από όσους πάνε στις πόρειες, ποιοι έχουν φιλους μετανάστες; Και αν γνωρίζουν κάποιους δεν τους έχουν εκμεταλλευτεί εργασιακά, κομπάζοντας ότι τους ενισχύουν οικονομικά;

Τι ωραία που είναι στις πορείες. Το δικό τους μπλοκ, το δικό μας μπλοκ. Κάτι αντίστοιχο με το αντιρατσιστικό φεστιβάλ. Πάμε να δούμε τους λάστ ντράιβ, επικεφαλείς του φεστιβαλ, εμείς, οι λευκοί να δούμε τους λευκούς. Παλιά έλεγαν ευφυολογώντας για την τζαζ,  παίζουν οι μαύροι για να χορεύουν οι λευκοί. Πλέον παίζουν οι λευκοί για να χορεύουν οι λευκοί σ’ ένα φεστιβάλ που σκοπό θεωρητικά δεν θα έπρεπε να έχει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον ως πρόχειρη βλέψη. Α! Μια σκηνή και για τους μετανάστες. Να βλέπουν και αυτοί κάτι. Πόσο ειρωνικό μοιάζει να διοργανώνεται ένα γεγονός προς τιμήν σου και οι μισοί (;) επισκέπτες να αδιαφορούν για το ποιος είναι τουλάχιστον ο τιμώμενος. Κάτω τα χέρια από τους μετανάστες.

Ένας φίλος δήλωνε πριν λίγες μέρες δημόσια στο φέισμπουκ, τι ωραία να ακούς αλβανικά, πακιστανικά, ρουμανικά στο ασανσέρ καθως αυτό ανεβαίνει. Προκλητική η δήλωση, αλλά μέχρις εκεί. Ωραία για πικάρισμα στους ακροδεξιούς, νομίζω προς εκεί στόχευε, από όσο τον γνωρίζω. Ελπίζω να είναι μικρό το κομμάτι των μεταναστών που υποστηρίζει άμεσα ή έμμεσα το ΛΑΟΣ. Γιατί σίγουρα υπάρχει και είναι αδύνατο για την ώρα να αξιολογηθεί για το μέγεθος και τις πρακτικές του. Γιατί και οι ίδιοι οι μετανάστες έχουν κουραστεί από την ανυπαρξία πολιτικής πρακτικής. Το ΛΑΟΣ τουλάχιστον τους καλύπτει όσον αφορά στον ταξικοκοινωνικό ανταγωνισμό που είναι εκτεθειμένοι (έστω στο μυαλό τους) : Όχι άλλοι μετανάστες. Νομιμοποίηση στους υπάρχοντες. Τι θα φώναζε ο φίλος για αυτούς τους μετανάστες μετά απ’ αυτό; Μα κάτω τα χέρια από τους (ρατσιστές) μετανάστες. Ουφ!

Το αριστερό ανακλαστικό. Λες και δεν είναι άνθρωποι οι μετανάστες. Δεν υπάρχει κάθε καρυδιάς καρύδι ανάμεσά τους. Είναι άγιοι για μας, άσχετο αν υπάρχουν δουλέμποροι και μπλα μπλα. Λες και μπλα μπλα. Όχι μην πω κάτι άσχημο. Τα αριστερά ανακλαστικά μου.

Για να μιλήσουμε πολιτίκαλι κορέκτ, είναι όντως ένα τμήμα της κοινωνίας που χρειάζεται προστασία από την υπόλοιπη κοινωνία. (Το ίδιο ισχύει και για τα δικαιώματα των παιδιών, την παράλογη ακρίβεια, τα δικαιώματα των ενηλίκων που δρουν σαν ανήλικοι ακόμα κλπ.). Ιεραρχικά οι μετανάστες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις προτιμήσεις ωστόσο. Για ποιο λόγο όμως; Θέμα ετεροπροσδιορισμού που λένε και οι κοινωνιολόγοι, ανδρίλας και καφρίλας. Η ταπεινή αίσθηση μού λέει ότι γινεται για να καλλιεργείται η βεντέτα ανάμεσα στους ακροδεξιούς και τους αριστερούς. Τους αριστερούς και τους μπάτσους. Τι μικροπολιτική! Ο στόχος είναι πάντα οι φασίστες και οι μπάτσοι. Ως πότε; Είναι εξαιρετικά βολικό να ικανοποιεί η μεσαία κατά βάση τάξη το σύνδρομο ανωτερότητάς της απέναντι στους θεωρητικά «υποδεέστερους» κοινωνικά, ταξικά, πολιτισμικά, μπάτσους. ‘Εξτρα βολικό και ακίνδυνο. Έβλεπα πριν λίγες μέρες κάποια πλάνα από τις διαδηλώσεις των Δεκεμβριανών. Είχα ξεχάσει πώς ήταν: Η πλήρης απαξίωση των μπάτσων: «Κοριτσια επιτιθονταν φραστικα σε αποσταση εκατοστων σε διμοιριες σα να μιλουν σε μπατσους τον Δεκεμβρη, θυμάσαι;». Μια χαρά όλα αυτά. Το θέμα ήταν ότι ή όλοι οι (κύριοι) ιθύνoντες είχαν κρυφτεί πολύ καλά εκείνες τις ημέρες ή απλά οι διαδηλωτές την έψαχναν αποκλειστικά με τους μπάτσους. Είπαμε είναι πολύ βολικό να τους στοχοποιούμε. Και όσοι κρύβονταν εκείνες τις ημέρες χαμογελούσαν με ανακούφιση. Άλλη μια φορά.

Για παράδειγμα, υπήρχε μια πολύ σημαδιακή περίπτωση. Ο Βαγγέλης Βενιζέλος μαζί με άλλους ιθύνοντες (λιγότερο δημοφιλείς) βρέθηκαν όμηροι για κάποιες ώρες από αντιεξουσιαστές, εντός του χώρου του Πολυτεχνείου. Το νούμερο δύο του Πασόκ, υπό προϋποθέσεις μελλοντικός πρωθυπουργός δηλαδή. Εντός του κτιρίου, χωρίς μπράβους και διαμεσολαβητές, φέις του φέις. Χρυσή ευκαιρία. Απλά για να διαπιστώσουμε και ανθρωπολογικά μιλώντας, πως συμπεριφέρεσαι στην ελίτ του πολιτικού συστήματος, εν θερμώ στο περίπου, καθότι είχε προηγηθεί επεισόδιο με ένστολο φρουρό της ελίτ, ελάχιστη ώρα πριν. Δεν προτείνω να ασκηθεί βία ή κάτι άλλο. Απλά αναρωτιέμαι πώς προκύπτουν οι συμπεριφορές. Έχουμε ήδη δει τις αντιδράσεις απέναντι στους μπάτσους. Ο Βαγγέλης βγήκε σχεδόν αλώβητος. Οι αντιεξουσιαστές δεν κατάφεραν πολλά, ούτε άσκησαν βία, πέραν της ψυχολογικής (όμηρος ήταν ο Νο 2). Ακόμα και λεκτικά αμφιβάλλω αν πέτυχαν κάτι. Παρών δεν ήμουν. Εικάζω.

Το θέμα του Δεκέμβρη, μετά και πριν το Δεκέμβρη, το θέμα γενικά για κάποια μερίδα πληθυσμού θα είναι το ολ τάιμ κλάσικ, οι μπάτσοι, οι φασίστες. Ακόμα και η ελίτ της τρομοκρατίας, φρούτο της φοβικής γενιάς μας, η σιέστα επαναστατών κυνηγά να σκοτώσει μπάτσους. Η προγενέστερη τρομοκρατική ελίτ (17Ν) την έψαχνε κατά βάση με την ελίτ. Άλλη γενιά.

Υπόθεμα, αλλά πάντα σος: οι μετανάστες.

Πάμε πορεία;

Advertisements

10 Σχόλια

  1. Έχεις ακούσει ποτέ τον όρο κοινωνική μεροληψία; δε νομίζω. Αν γραφεις ένα άρθρο για τα μεταναστευτικά καλό είναι να μαθαίνεις και πράγματα γύρω από αυτό. Αν πολιτικά δεν υπερασπιστεί η αριστερά τους μετανάστες ποιος θα το κάνει?το ίδιο δε κάνει με τους εργάτες, με τους αγρότες , γενικότερα με τις υπάλληλες τάξεις? Αυτό ονοματίζουμε μεροληψία.Και δε το κάνει τώρα, το κάνει περίπου 150 χρόνια και θα το κάνει τόσα και άλλα τόσα.

    Για εσένα μπορεί να είναι πολιτισμικά επιφαινόμενα αυτά , αλλά τι νά κάνουμε που είναι απόρροια ιδεολογίας ή ιδεολογιών. Που ξεκινά από την παραδοχή κάτω τα χέρια από τους μετανάστες: είναι της γης οι κολασμένοι τουτη δω την ώρα.

    Τον Βενιζέλο πως τον συνέδεσες μόνο εσύ κατάλαβες…

  2. Συγγνώμη,ποιος είναι ο Kolon Toure;Τι εννοεί ο ποιητής;Τι κείμενο είναι αυτό;Μετά την δεύτερη ανάγνωση,με το ζόρι άρχισα να υποψιάζομαι ποια μπορεί να είναι η θέση του.Εγώ έχω χαζέψει από τις διακοπές ή το κείμενο είναι ότι να ‘ναι;Αν για κάποιο λόγο είναι ενοχλητικό το κείμενο είναι επειδή είναι κακογραμμένο.

  3. Ανταπαντω συνθηματολoγικα επισης :
    Kατω τα χερια απο τον κολασμενο οικονομικο μεταναστη Τζιμπριλ Σισε, ή ακομα καλυτερα, απο τον μεγα Αλγερινο μπλαλαδορο Ραφικ Τζεμπουρ.

    Λυπαμαι Μπιλις,μα νιωθω οτι το σχολιο σου επιβεβαιωνει το κειμενο. Τι λειπει στις οποιες εκδηλωσεις αριστερων ομαδων? Απουσια ειλικρινης πολιτικης πρακτικης. Δηλαδη, περιορισμενη θρησκευτικοτητα, περιορισμενη συνειδητοτητα. Ευτυχως, μοιραζεται αφειδως, εντεχνη και εξαιρετικη ποιητικη/συνθηματολογια.

  4. Silent Bob, ο Toure είναι πολύ καλός φίλος. Προφανώς το κείμενο είναι γραμμένο εν βρασμώ αλλά ακόμα και έτσι έχει αξία. Στα υπόλοιπα ας απαντήσει ο ίδιος ο Toure.
    Β.Λ.

  5. Το κείμενο πηδάει από το ειδικό στο γενικό. Όμως μία αριστερά με τους προβληματισμούς, την οξυδέρκεια και τα αντανακλαστικά του ΚΤ θα την ψήφιζα. Κι ας μην είμαι αριστερός.

    Σωστή και η παρατήρηση περί Μπένι. Καταδεικνύει τη διαλεκτική αδυναμία στην οποία έχει περιέλθει η ιδέα της πολιτικής των δράσεων και των κινημάτων.

  6. Αν κατάλαβα καλά Kolon, οι βασικές συνιστώσες του κειμένου σου είναι η μόνιμη αγιοποίηση των μεταναστών από την αριστερά και μάλιστα με όρους θρησκευτικού φανατισμού και η κατασκευή (πάλι από την αριστερά) αντίπαλου δέους (κίνδυνος από μπάτσους, φασίστες) λόγω της αδυναμίας της να παρουσιάσει σύγχρονο και ρεαλιστικό πολιτικό λόγο και σχέδιο…
    ρηξικέλευθες απόψεις που χρήζουν όμως περαιτέρω ανάλυση και συζήτηση. Πάλι ανέβασες το θερμόμετρο Κοlon.

    • Efxaristw gia thn metafrash Dimi. Oi poreies, ta festival kai opoio meso koinwnikopoihshs einai pleon ena routiniariko kourasmeno p.r. party en mesw synthimatwn, biras kai kopsidiwn. Oi diorganwtes kai oi diadhlwtes kinountai se afasia: ksexasame gia ton logo gia ton opoio eimaste ekei. Kai oi metanastes epistrefoun spiti tous akoma pio monoi.
      Leonardo ela sthn aekara!

  7. Για την ιστορία, τότε στο πολυτεχνείο μαζί με τον Βενιζέλο ήταν και ο Χρίστος Βερελής. Διάλογος είχε γίνει, άλλωστε δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι περισσότερο. Έγινε μια συνέλευση όπου αποφασίσθηκε και έγινε διάλογος και ύστερα τους άφησαν να φύγουν.

  8. Ειναι ευστοχο και επικαιρο ποστ αφενος,κακογραμμενο αφετερου..παντως δε μαρεσει που σχεδον ολοι κολλατε μεροληπτικα απεναντι σενα αρθρο πουχει αρκετη δοση ρεαλιστικοτητας.ισχυει πως οι μεταναστες θεωρητικα υποστηριζονται απο κυριως αριστερες ομαδες.επισης ισχυει πως στην πραξη κανεις δεν τους συνυπολογιζει ως συνανθρωπους.και μονο ο προβληματισμος μάς κανει να σκεφτουμε κατα ποσο η »καθαρη» αριστερα και οι »επαναστατες» ειναι οντως αυτο που αυτοαποκαλουνται:μη παθητικοι και αγωνιστες.

  9. y.g. :oi last drive isws thewrountai ws allodapoi- metanastes (ws agglofwnh banda), an kai h profora tous,tous prodidei.

    y.g.1: ta pio kakogrammena gheto einai sta antiratsistika fest k stis antiratsistikes poreies.(opws tha grafan sta eksarxeia)

    sygxwreste me gia to kakogrammeno keimeno. metanasths eimai.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: