Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη

Το κείμενο που ακολουθεί είναι από πρόσφατο γκρουπ που δημιουργήθηκε στο facebook. Υπογράφουν 64 Έλληνες κινηματογραφιστές οι οποίοι παίρνουν δημόσια και ξεκάθαρη θέση για μια σειρά ζητήματα που αφορούν τον ελληνικό κινηματογράφο, την ελλειπή χρηματοδότηση παραγωγής ταινιών και τις παρατυπίες του ΕΚΚ και άλλων φορέων όπως η ΕΡΤ και το ΥΠΠΟ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αφορά όλους μας.

Μύθοι, Παραμύθια και Αλήθειες για τον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Πριν από τους τίτλους…

Στην αρχή του περασμένου μήνα, 33 σκηνοθέτες και 9 παραγωγοί στείλαμε ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Πολιτισμού, κοινοποιώντας την πρόθεσή μας να απέχουμε από τη διαδικασία αξιολόγησης των κρατικών βραβείων κινηματογράφου, διαμαρτυρόμενοι για την αδιαφορία της πολιτείας για τα θέματα του χώρου μας και ζητώντας την ψήφιση ενός σύγχρονου και εφαρμόσιμου νόμου, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημά μας τα τελευταία 6 χρόνια.

Πέρασε ενάμισι μήνας σε πλήρη αφωνία όλων των επίσημων κινηματογραφικών φορέων και πάνω από όλα του ΥΠΠΟ. Η προκαθορισμένη συνέντευξη τύπου της κίνησης μας για την Τρίτη πυροδότησε από ότι φαίνεται διαδικασία ανταλλαγής επιστολών μεταξύ της Διασωματειακής και του ΥΠΠΟ. Χαιρετίζουμε καλοπροαίρετα τις πρωτοβουλίες αυτές τοποθετούμαστε όμως μακριά από κινήσεις εφησυχασμού και εντυπωσιασμού.

Εμείς εν τω μεταξύ αβγατίσαμε. Τώρα πια είμαστε 64 και εκπροσωπούμε 34 (ολοκληρωμένες ή στη διαδικασία ολοκλήρωσης) ταινίες από τη σοδειά 2009-10. Το διάστημα αυτό, συναντηθήκαμε πολλές φορές, φτιάξαμε ένα ιντερνετικό γκρουπ, του δώσαμε ένα τίτλο εργασίας “κινηματογραφιστές στην ομίχλη” και ανταλλάξαμε περί τα 300 e-mail.

Εκφράστηκαν απόψεις, σχόλια και παρατηρήσεις. Για όλους εμάς η εμπειρία αυτή είναι πρωτόγνωρη και θυμίζει κάτι από το συναίσθημα που έχει κανείς κάνοντας την πρώτη του ταινία: άγχος και ζωντάνια, φόβο και παρόρμηση.
Το πιο σημαντικό όμως από όλα αυτά είναι ότι προέκυψε ομοφωνία ως προς το τι είναι πια αναγκαίο να αλλάξει σήμερα στα κινηματογραφικά πράγματα!. Γι αυτό θεωρούμε υποχρέωση μας να επανέλθουμε με αυτή τη συνέντευξη τύπου, για να σας εκθέσουμε τους καρπούς των συζητήσεών μας, τις απόψεις μας, τους σκοπούς μας και τις μελλοντικές μας ενέργειές.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι αποτέλεσμα μιας ελεύθερης, δημοκρατικής και δημιουργικής ανταλλαγής απόψεων, και στοχεύει στο να άρει το αδιέξοδο, στο οποίο έχουμε περιέλθει… Θα μπορούσαμε να του δώσουμε τον τίτλο:

Μύθοι, Παραμύθια και Αλήθειες για τον Ελληνικό Κινηματογράφο

Η κινηματογραφική πολιτική για την παραγωγή, με βάση το παρόν νομοθετικό πλαίσιο, στηρίζεται σε 3 βασικούς άξονες:
1. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
2. Ειδικός φόρος θεαμάτων επί του εισιτηρίου.
3. Το πολυσυζητημένο 1.5% των τηλεοπτικών καναλιών.
Από αυτό το τρίπτυχο, μόνο το ήμισυ του πρώτου μέρους λειτουργεί και αυτό με τα χίλια ζόρια. Κατά συνέπεια καλλιεργούνται μύθοι και παραμύθια που αναζητούν αλήθειες.

Μύθος πρώτος: “Ο κινηματογράφος στην Ελλάδα είναι κρατικοδίαιτος”.

Εδώ και χρόνια μας λένε ότι ο ελληνικός κινηματογράφος είναι κρατικοδίαιτος, με σκοπό να ενοχοποιήσουν εμάς που πασχίζουμε να κάνουμε ταινίες, συγκρίνοντάς μας με παράσιτα που τρέφονται από το κράτος.
Ο ελληνικός κινηματογράφος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΣ. Ο μύθος αυτός λειτουργεί ως άλλοθι για να τρέφει διαφόρους επιτήδειους.

Τι εννοούμε…;

Κάθε χρόνο, το ελληνικό κράτος εισπράττει περίπου 10.000.000 ευρώ από τον ειδικό φόρο θεαμάτων, ποσό το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με τα συνολικά εισιτήρια της χρονιάς.
Προσοχή: τα χρήματα αυτά δεν προέρχονται από τον προϋπολογισμό του κράτους, αλλά από την άμεση φορολόγηση εκείνων που πηγαίνουν σινεμά.
Ο φόρος αυτός δημιουργήθηκε (στη βάση του γαλλικού νόμου), ρητά και καθαρά ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.

Ο νόμος προβλέπει την παρακάτω κατανομή του φόρου και με την εξής ιεραρχία:
Α. Αφαιρείται πρώτα το ποσό που πρέπει να αποδοθεί στους παραγωγούς με βάση τα εισιτήρια που έκοψαν οι ταινίες τους. (Πέρυσι π.χ. οι ελληνικές ταινίες έκοψαν 2.500.000 εισιτήρια και θα έπρεπε να τους αποδοθούν 2.000.000 ευρώ).
Β. Στη συνέχεια αποδίδεται ο φόρος που αναλογεί στις αίθουσες και τη διανομή που θα μπορούσε κανείς να τον υπολογίσει σε περίπου 2.000.000 ευρώ.
Γ. Τέλος, από το ποσό που απομένει, δηλαδή 6.000.000 ευρώ, το 60% πρέπει να δίνεται στο ΕΚΚ (δηλαδή 3.600.000) και το υπόλοιπο 40% να χρησιμοποιείται για να καλύψει διάφορες κινηματογραφικές και μόνο ανάγκες του ΥΠΠΟ.

Αυτά λέει ο ΝΟΜΟΣ…
Πώς τον εφαρμόζει όμως η πολιτεία;

Α. Η πολιτεία ΔΕΝ απέδωσε ποτέ το ποσό που, βάσει του νόμου, ανήκει στους παραγωγούς. Και αυτό από το 1988 που ψηφίστηκε ο νόμος.
Β. Δίνονται περί τα 2.000.000 στις αίθουσες και τη διανομή
Γ. Αποδίδονται περίπου 3.000.000 – 3.500.000 ευρώ στο ΕΚΚ, που είναι και το συνολικό ποσό που κατά μέσο όρο το χρόνο η πολιτεία επενδύει για την παραγωγή μεγάλου μήκους ταινιών.
.
Πού καταλήγουν τα υπόλοιπα 5.000.000 ευρώ;

Μέρος αυτού του ποσού χρηματοδοτεί τα διάφορα φεστιβάλ, μικρά και μεγάλα, σωματεία και συλλόγους του χώρου, κάτι που προβλέπεται από το νόμο.
Οι υπεύθυνοι για τα κινηματογραφικά θέματα στο ΥΠΠΟ δηλώνουν όμως, ότι το 10% του συνολικού ποσού, δηλαδή 1.000.000 ευρώ, πηγαίνει σε ένα σύλλογο-σωματείο ελεγκτών του Υπουργείου Οικονομικών.
Άλλοι δηλώνουν ότι, μέσω αυτού του φόρου, χρηματοδοτείται η μπάντα του Δήμου Αθηναίων και πιθανώς και άλλες μπάντες Δήμων και κοινοτήτων…
Καλούμε το Υπουργείο Πολιτισμού να δημοσιοποιήσει τα επίσημα στοιχεία.

Μύθος δεύτερος: “Ο ελληνικός κινηματογράφος στερείται εμπορικής και καλλιτεχνικής αξίας”

Η πραγματικότητα διαψεύδει τους επικριτές της ελληνικής ταινίας.

Πέρσι οι ελληνικές ταινίες έκοψαν 2.500.000 εισιτήρια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 20% των πανελλαδικά συνολικών εισιτηρίων της χρονιάς και έδωσαν δουλειά σε μεγάλο αριθμό εργαζομένων σε όλο το φάσμα της κινηματογραφικής παραγωγής και διανομής. Με άλλα λόγια οι ταινίες αυτές δημιούργησαν κύκλο εργασιών που ξεπερνάει τα 25.000.000 ευρώ.
Μπορεί ο κινηματογράφος στην Ελλάδα να είναι μια βιοτεχνία, εκφράζει όμως μια οικονομική δραστηριότητα διόλου αμελητέα. Απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων, σεναριογράφους, συνθέτες, ηθοποιούς, τεχνικούς, εργαστήρια, διανομείς, αιθουσάρχες, υπαλλήλους αιθουσών και εταιρειών διανομής και πολλούς άλλους που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον κινηματογράφο.
Το ελληνικό κράτος έχει επιπλέον έσοδα από τις δραστηριότητες αυτές μέσω του ΦΠΑ, τουλάχιστον 5.000.000 ευρώ ετησίως. Το ποσό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που διατίθεται στο ΕΚΚ για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής παραγωγής, επομένως για την πολιτεία αυτή η δραστηριότητα είναι κερδοφόρα. Ο κλάδος μας συνεισφέρει στον προϋπολογισμό!

Τα τελευταία χρόνια οι βραβεύσεις των ελληνικών ταινιών πληθαίνουν, και νέα ονόματα με πολύ σημαντικές διακρίσεις προστίθενται στη λίστα των ήδη καταξιωμένων Ελλήνων κινηματογραφιστών. (Ενδεικτικά Αγγελόπουλος, Βούλγαρης κ.ά.)
Οι ταινίες των Γιάνναρη, Οικονομίδη, Αναστόπουλου, Κούτρα, Αλεξίου, Τσίτου, Λάνθιμου και πολλών άλλων συμμετείχαν ή/και βραβεύθηκαν στα φεστιβάλ των Καννών, Βερολίνου, Ρότερνταμ, Τορόντο, Βενετίας και Λοκάρνο.
Ποιο είναι το συνολικό ποσό με το οποίο η πολιτεία χρηματοδότησε την παραγωγή, μέσω του ΕΚΚ, όλων αυτων των ταινιών μαζί;
Το συγκλονιστικό ποσό του 1.000.000 ευρώ…! Ποσό που αντιστοιχεί στο 40% του κόστους μιας και μόνον μιας low budget ευρωπαϊκής ταινίας. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι ελληνικές ταινίες καλούνται να ανταγωνιστούν ισότιμα τις ξένες, παρόλες τις διαφορετικές οικονομικές προδιαγραφές τους.
Το όφελος της χώρας μας από τη διεθνή παρουσία των ελληνικών ταινιών στα ξένα φεστιβάλ είναι μεγάλο. Έχει αναλογιστεί ποτέ ο Υπουργός πολιτισμού, ή ακόμη και ο Υπουργός Τουρισμού, πόσα περισσότερα χρήματα θα έπρεπε να επενδυθούν για μια αντίστοιχη προβολή της χώρας στο εξωτερικό?

Μύθος τρίτος: «Η ΕΡΤ σέβεται το νόμο του 1,5%»

«Η ΕΡΤ, ως νομοταγής εταιρία του Δημοσίου, επενδύει το 1.5% του κύκλου εργασιών της στην παραγωγή ή συμπαραγωγή κινηματογραφικών ταινιών σύμφωνα με το ν. 1866/1989.»

Ο πρόεδρος της ΕΡΤ κάθε χρονιά μάς δηλώνει με υπερηφάνεια στην Τελετή Απονομής των Κρατικών Βραβείων, ότι η ΕΡΤ είναι η μόνη που σέβεται το 1.5% και ότι το “αποδεικνύει στην πράξη στηρίζοντας τον ελληνικό κινηματογράφο”.

Αυτό δεν ισχύει:

Η ΕΡΤ με βάση την απλή αριθμητική που προκύπτει από τον κύκλο εργασιών της θα έπρεπε να επενδύει στα πλαίσια αυτού του νόμου 5.000.000 ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα επενδύει 750.000 – 1.000.000 ευρώ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατήργησε τελείως την επιτροπή του 1,5%, η οποία με τα χίλια ζόρια, μόλις πριν από λίγες ημέρες επανασυστάθηκε για να μοιράσει τα «ψίχουλα» στις υπεράριθμες πλέον συσσωρευμένες προτάσεις.

Επιπλέον, η ΕΡΤ δεν μας αποκαλύπτει πόσα χρήματα και από πόσα χρόνια, χρωστάει στο ΕΚΚ για τα προγράμματα που από κοινού υλοποιούν.

Τα πολλά και ποικίλα παραμύθια για μικρά παιδιά…

…είναι αυτά που ο εκάστοτε Υπουργός Πολιτισμού, ανεξαρτήτως χρώματος, εξαγγέλλει κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των κρατικών βραβείων.
Ίσως αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος που όλοι εμείς αποφασίσαμε να απέχουμε από τα κρατικά βραβεία του ΥΠΠΟ.
Μπουχτίσαμε από λόγια, κοροϊδίες, υποσχέσεις. Απαιτούμε πράξεις.

Αλλά για να περάσουμε στις πράξεις, πρέπει να ειπωθούν και κάποιες αλήθειες.

Αλήθεια πρώτη και αυτονόητη:
Στον κινηματογράφο εν αρχή ην η ταινία

Για να έχουμε κινηματογράφο χρειαζόμαστε ταινίες. Χωρίς ταινίες δεν μπορούμε να έχουμε ούτε ΕΚΚ, ούτε Φεστιβάλ, ούτε διανομή, ούτε σωματεία, ούτε Τμήμα Κινηματογραφίας.

Άρα, πριν από όλα αυτά, πρέπει να ενισχυθεί η παραγωγή ταινιών.

Αλήθεια δεύτερη:
Το ελληνικό μοντέλο είναι αποτυχημένο.

Το σύνολο των χρημάτων που η πολιτεία ξοδεύει για τον κινηματογράφο είναι 18.000.000 ευρώ το χρόνο. Από αυτά τα χρήματα, μόνο 3.500.000 ευρώ επενδύονται στην παραγωγή ταινιών μέσω του ΕΚΚ.

• 1.700.000 περίπου είναι τα λειτουργικά έξοδα του ΕΚΚ.
• 1.500.000 πάει στην Hellas Film.
• 1.000.000 για λοιπά έξοδα πρωτοβουλιών του ΕΚΚ όπως ψηφιοποίηση κλπ.
• Περί τα 6.500.000 κοστίζει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
• Και τα υπόλοιπα 3.800.000 ευρώ πάνε σε άλλες ενέργειες (όπως απευθείας χρηματοδοτήσεις ταινιών από το Υπουργείο, διάφορα μικρότερα φεστιβάλ, λοιπές πρωτοβουλίες).

Αντίθετα,
το Δανέζικο μοντέλο είναι πετυχημένο…

Στην Δανία, χώρα συγκρίσιμη πληθυσμιακά με την Ελλάδα, η πολιτεία ξοδεύει για τον κινηματογράφο 70.000.000 το χρόνο, από τα οποία τα 50.000.000 για την παραγωγή ταινιών.

Αλήθεια τρίτη:

• Τα ιδιωτικά κανάλια δεν επενδύουν στον κινηματογράφο το 1,5% και γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια, είκοσι χρόνια τώρα, το νόμο 1866/1989.
• Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στην πολιτεία που για 20 χρόνια παραβλέπει αυτή την παρανομία και αδυνατεί να επιβάλει το νόμο που η ίδια νομοθέτησε.

Αλήθεια τέταρτη:

Εάν εφαρμοζόταν το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που βασίζεται στο τρίπτυχο, ΕΚΚ – ειδικός φόρος – 1.5% των καναλιών, θα διατίθοντο συνολικά για την παραγωγή ταινιών 17.000.000 το χρόνο και όχι 3.500.000.

Αλήθεια πέμπτη:
Ο Ελληνικός Κινηματογράφος βρίσκεται σε αδιέξοδο

Δεν πρόκειται για αδιέξοδο ιδεών και προτάσεων, αλλά ξεκάθαρα οικονομικό.
Είναι άθλος που με φιλοδωρήματα γίνονται ταινίες.
Είναι απαράδεκτο να μην αμείβονται οι άνθρωποι που εργάζονται και να επικρατούν συνθήκες σύγχρονης «δουλείας» σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν μάλιστα αυτές οι ταινίες εκπροσωπούν επάξια τη χώρα μας σε ξένα φεστιβάλ. Η πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια έμαθε να επωφελείται ανέξοδα από το ταλέντο, τον πόθο και την ενέργεια των νέων ανθρώπων.

Αλήθεια έκτη:
Εδώ και 6 χρόνια ζητούμε από την πολιτεία ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο

Έχουμε σπαταλήσει εκατοντάδες εργατοώρες και πολλά χρήματα σε επιτροπές, συζητήσεις, συναντήσεις, συνέδρια, ώστε να προκύψει πρόταση καινούργιου νόμου.
Ο Υπουργός Πολιτισμού εδώ και 10 μήνες έχει όλες τις προτάσεις στο γραφείο του. Αργοπορεί επικαλούμενος την έλλειψη ομοφωνίας στο χώρο μας.
Τα περί ομοφωνίας στην πρόταση νόμου είναι το άλλοθι του Υπουργού και του κάθε υπουργού για να κερδίζει χρόνο.
Εάν το θέμα είναι να υπάρχει απόλυτη ομοφωνία για να γίνει ένας νόμος, θα έπρεπε, για παράδειγμα, να συμφωνούν και τα 10.000.000 των Ελλήνων για το νόμο συγχώνευσης των ασφαλιστικών ταμείων. Πράγμα ουτοπικό και αδύνατο.
Εάν, ωστόσο, η ομοφωνία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να κατατεθεί ένα εφαρμόσιμο σχέδιο νόμου στη Βουλή, δηλώνουμε ότι υπάρχει ομοφωνία στα ακόλουθα τρία σημεία:

1. Το 1.5% των καναλιών
2. Την άμεση και ξεκάθαρη επιστροφή του ειδικού φόρου σε αυτούς που τον δικαιούνται, χωρίς παραθυράκια.
3. Υιοθέτηση αναπτυξιακών μέτρων για τις επενδύσεις στον κινηματογράφο, σύμφωνα με τα προτεινόμενα σχέδια που βρίσκονται στη διάθεση του Υπουργείου.

Δεν υπάρχει άνθρωπος στον κινηματογραφικό χώρο που να διαφωνεί σε αυτά τα τρία σημεία.

Επίλογος

Όλοι εμείς θα θέλαμε να συναντηθεί η ταινία μας με το κοινό ενός φεστιβάλ.
Αποφασίσαμε όμως -και όπως βλέπετε έχουμε σοβαρούς λόγους- να απέχουμε από τη Γιορτή.
Δεν μας φταίει αυτή καθαυτή η ύπαρξη ενός Φεστιβάλ και αντιλαμβανόμαστε τη σημασία και το ρόλο του.
Κανείς όμως από εμάς δεν θέλει να πάρει μέρος στην υποκρισία μιας τελετής που έχει γίνει για χρόνια τόπος εξαγγελίας ανεφάρμοστων υποσχέσεων.

Γι’ αυτό, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, αποφασίσαμε:

1. Να απέχουμε από τα κρατικά βραβεία ποιότητας.
2. Να μην στείλουμε «ούτε ένα καρέ» ελληνικής ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η απόφαση αυτή ισχύει μέχρι να ψηφιστεί ο νόμος, όποτε κι αν ψηφιστεί.
3. Εάν μέχρι την 1/9/09 ο νόμος περί κινηματογραφίας δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, οι κινητοποιήσεις μας θα κλιμακωθούν. Έχουμε φαντασία, θέληση και σχέδια.

Καλούμε, όλους τους σχετιζόμενους φορείς: το ΕΚΚ, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, την ΕΡΤ και τα σωματεία του χώρου μας να πάρουν δημόσια και ξεκάθαρη θέση για τα παραπάνω ζητήματα.

Ζητάμε τέλος από όλα τα κινηματογραφικά σωματεία να απέχουν από τη διαδικασία σύνθεσης της επιτροπής για τα κρατικά βραβεία, δημοσιοποιώντας την απόφασή τους.

ΥΣ. Μόλις χθες ανακοινώθηκε με Δελτίο τύπου του ΥΠΠΟ [που γνώριζε για την επικείμενη συνέντευξη τύπου μας] η πρόθεση του υπουργού να «συνεχίσει τις συναντήσεις για την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων προκειμένου να δοθεί στη δημοσιότητα το κείμενο του νομοσχεδίου».
Είναι μια καλοδεχούμενη πρόθεση προς την κοινή κατεύθυνση, η οποία, ωστόσο, δεν αλλοιώνει τις αποφάσεις μας μέχρι να γίνει πράξη.

Advertisements

8 Σχόλια

  1. ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ .ΘΕΛΩ ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝ/ΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΝΟΜΑΖΩΜΕΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ( ΜΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ,ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ κ.α ) ΦΕΡΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΣΗ ΟΜΙΧΛΗ ΣΤΟ ΚΙΝ/ΚΟ ΤΟΠΙΟ ( στην κυριολεξια) .ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΗΛΩΣΗ Η ΜΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΚΆΠΟΥ ΑΝΤΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΝΏΝΟΝΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ. ΘΕΜΑΤΑΚΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΣ ΜΗΝΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ Υ.Π.Π.Ο ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ Τ Ο Ε.Κ.Κ . ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΣΕ Ο Κ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ.. ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΝΗΜΗ…
    ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΛΕΕΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΟΣΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΑΙΝΙΕΣ 2 ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ … ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΣΕ ΠΟΣΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΞΕΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΠΟΣΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΙΝ/ΦΟΥ ΑΥΤΟΙ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΈΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΤΙΜΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ. ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΓΩ ΚΑΝΩ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 7 ΧΡΟΝΙΑ 2 ΩΡΑΊΑ ΠΟΡΝΟ ΘΑ ΜΕ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ … ΤΟΤΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΝΑ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΟ Ε.Κ.Κ Η ΚΑΙ ΤΟ Υ.Π.Π.Ο ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ… ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ … ΚΡΥΦΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΚΟΜΗ

  2. ΣΤΟ face book ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΤΕ EVANGELIA GAY ANGELIS.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ . ΑΝ ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΜΙΧΛΗΣΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΕΛΕΓΑΝ ΟΛΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΟΛΑ ΧΑΛΑΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΙΝΤΡΙΓΚΑΔΟΡΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ?

  3. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ???

  4. Εντιπωσιακό κανείς δεν έχει να πεί ΤΙΠΟΤΑ. Μηπως πρέπει να αναρωτηθούμε το ΓΙΑΤΙ???

  5. Αγαπητέ Λαμπρινέ έμαθα οτι μου γράφεις ατο site των ομιχληστών ισως δεν ξέρεις οτι δεν είμαι μέλος…

  6. Θέλω να ευχαριστήσω οσους μου απαντούν στις παρατηρήσεις μου στο email μου. Χάρηκα πολύ ,δεν περίμενα τόση ανταπόκριση …( 58 email σχετικά ) πάντως επίμένω οτι η δημόσια συζήτηση μας λείπει .Ξέχασα να σας πώ το πιο αστείο, φαίνεται οτι τις παραπάνω παρατηρ’ησεις μου τις μετέφερε η Λουκία στο κλειστό site των ομιχληστών και βρέθηκε ένας η μια δεν γνωρίζω ονόματα πού θεώρησε ανεπίτρεπτο μη μέλος, δηλαδή εγώ να μιλάω στο site των ομιχληστών…Τύφλα νάχει ο Πεισίστρατος ??? Ο ευγενής Λαμπρινός ,μου απαντάει αλλά που να ξερω τι λέει αφού δεν μπορώ να τον διαβάσω… Κάποιος ευγενικός απο τους ΦΕΛΕΚΙΣΤΕΣ ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΧΛΗΣΤΕΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ SITE. ΧΑΙΡΕΤΩ.

  7. Οπως είδατε σας έχω απαντήσει σε έναν προς ενα και σε όλες τις φίλες . Δεν γνωρίζω τίποτα άλλο απ οτι σας είπα… επίσης θα ήθελα να προσθέσω οτι δεν είμαι ανθρωπος της ίντριγκας . Θα ήμουνα ευτυχής αν το κιν/κο τοπίο άλλαζε προς το καλύτερο….

  8. 29/1/10
    Επανέρχομαιγια για να απαντήσω σε ερωτήσεις και σε απαντήσεις που μου στείλατε την τελευταία εβδομάδα. Αρχικά θα εκφράσω την θλίψη μου γιατί δεν επιλέγετε έναν διάλογο δημόσιο. Ο σκοπός μου απο την αρχή ήταν να μπορέσουν να ακουστούν οι απόψεις που δεν εκφράστηκαν δημόσια.
    Απαντώ λοιπόν_ θεωρώ απαράδεκτο τον τρόπο που έγινε αυτή η ακαδημία (απο οτι έμαθα ηταν γύρω στα 20 άτομα την ημέρα που ψηφιστηκε…) καταλαβαίνετε λοιπόν την έκπληξή μου όταν μετα την ωραία ατμόσφαιρα ενθουσιασμου με τις ταινίες της ομίχλης αλλά και με τον διάλογο που γινόταν στον κιν/φο ΕΛΛΗ, μαθαίνω οτι έγινε η περίφημη Ακαδημία στα «καλά καθούμενα» στην κυριολεξία…
    Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απο το να κάνεις πραξικόπημα και να νομίζεις οτι είσαι δημοκράτης. , υπερ του ανοικτού διαλόγου, διαφανείς διαδικασίες κ.λ.π
    Θεωρώ οτι για να πας μπροστά πρέπει να ξέρεις τι προηγείται φοβάμαι οτι πολλοί δεν γνωρίζετε οτι η αντίθεσή μας προς την περίφημη επιτροπή Αγγελόπουλου (Μανος Ζαχαρίας Φώτος Λαμπρινός ) δυστυχώς ξεχάατηκε πολύ γρήγορα … Εχω την εντύπωση οτι άν δεν είχαν γίνει τότε τα κρατικά βραβεία δεν θα είχαμε επιστρέψει σ ενα σοσιαλιστικό ρεαλισμό και συγχρόνως σε μια αποξένωση των σκηνοθετών απο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης… και βέβαια δεν θα είχαμε καταλήξει σ αυτή την κατάσταση διχασμού που δεν εξυπερετεί κανένα και κυρίως τους σκηνοθέτες.Εμείς χρειαζόμαστε ένα ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝ/ΦΟ ΠΟΥ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ αν θέλουμε να απεγκλωβιστούμε απο το τέλμα που είμαστε αυτή την στιγμή.
    Χαιρετώ, Γκαίη Αγγελή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: